Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Airco achteraf bijplaatsen A2 1.2TDI 3L

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Leeftijd
    43
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A2

    Lightbulb Airco achteraf bijplaatsen A2 1.2TDI 3L

    Beste A2 vrienden

    Is het mogelijk om een airco unit in te bouwen in een wagen waar geen airco standaard was voorzien ?
    Is dit mogelijk ? En heeft iemand hier ervaring mee ? Qua kosten ? Opmerkingen hierover ? Want zijn de nadelen of voordelen ?
    Of zou ik het laten als een standaard 3 Liter ? Iemand een adres of kennis die dit plaatst ? Want dit zelf doen lijkt me iets anders als de olie verversen...
    Mij lijkt een wagen zonder airco onpraktisch misschien ben ik te goed gewoon doorheen de jaren.

    Thanks voor de reacties !

  2. #2

    Standaard Re: Airco achteraf bijplaatsen A2 1.2TDI 3L

    Als er montagepunten aanwezig zijn op de 1.2TDI, dan zou het een bolt-on upgrade moeten zijn. Je zal dan een andere multiriem moeten hebben (langer), de pomp moeten monteren, en het condensor/droger/verdamper/radiatorsysteem moeten monteren. Ook de leidingen, en vermoedelijk ook een andere kachelradiator(huis) plus klimaat controller.

    Verreweg de makkelijkste optie lijkt mij om een after market airco te monteren, of de originele airco pomp aan te laten sturen met een after market on/off controller. Dat zal wel minder mooi werken dan origineel (climate control), en zal ook meer verbruiken.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •