Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 25 van de 25

Onderwerp: Maandagmorgen A2!

  1. #21
    Logi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Posts
    198
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Ook ik herken dit probleem, dit ging vaak gepaard met een ABS probleem. Denk niet dat dit exemplarisch, want ik dacht dat er meerdere A2 bezitters dit probleem hebben gehad met de A2 van ongeveer zelfde bouwjaar. Om te noemen, welke "grote" problemen/storingen heb ik met mijn A2 (bouwjaar 2000, ook een van de eerste exemplaren) gehad:

    - Na diefstal van radio werd een nieuwe deur ingezet (bestuurderzijde). Waarbij alarm en elektische ramen niet werkten. Toen werd een nieuwe regelapparaat ingebouwd om dit werkend te krijgen.
    - Stuurbekrachtiging, gepaard met ABS-sensor;
    - Storing met motormanagement;
    - Vocht in de koplampen, in het begin alleen damp, zijn nu zelfs druppels (weet nu niet meer wat te doen, koplamp is meerdere malen vervangen);
    - Stabilisatorstang + rubbers, meerdere malen vervangen.

    In het eerste jaar stond mijn A2 vaker bij de garage dan dat ik er in reed. Dat waren zo een beetje de problemen/storingen die ik had. Bijna alle problemen zijn verholpen (vochtige koplampen na) en rijd ik er nog steeds met veel plezier in rond.

  2. #22
    Nick A6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    58
    Posts
    343
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Malanca Bekijk Berichten
    Noem mij één merk (en dan geen Bentley of Rolls) waarbij dat anno 2009 beter is?

    Opel? Frans???
    Je hebt helaas gelijk, tuurlijk zullen er voorheen ook foute series of onderdelen geweest zijn. Voor mijn gevoel echter is mijn Audi typ 44 of C4 echter nog steeds beter gemaakt dan de modernere Audi's (althans die waarmee ik ervaring heb opgedaan).
    Ik sprak laatst een technische ondersteuner van mijn leasemaatschappij, die bevestigde dat auto-importeurs vrijwel nooit meteen meewerken aan coulance regelingen etc. Ze nemen het risico van de die ene of meer klanten die afhaken en voor wat anders kiezen. Hij noemde één uitzondering: Lexus (laat die nou net niet in mijn leasecategorie vallen).

    @Bob: Inderdaad bespraken wij de rauwe motorloop, beetje dieselachtig. Ik heb nog wat van die 1.4 VW motoren in de familie, is een bekend verschijnsel. "gewoon" een wat rauw blok. Ben overigens wel benieuwd naar je ervaringen bij het zoeken naar de 'knak' geluiden.
    Audi A2 'nut'

  3. #23
    rogek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    43
    Posts
    5.604
    Kudos
    49
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    mijn pa heeft sinds vrijdag ook een A2, maar dan een mj 2004 colour.storm pro-line..
    op dit moment echt een perfecte wagen, geen rammeltje, knakje, geen defecten helemala nix..

    is dus eentje van nov 2003 met 127000km gelopen.
    zal hem nog wel in het showroom gedeelte neerzetten.
    Es gibt etwas, das noch mehr Spaß macht als ein Turbo. Zwei
    - '15 Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
    - '99 Audi S4 Sedan LY7M MRC Mapped 362.8PK/561NM

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nick A6 Bekijk Berichten
    Je hebt helaas gelijk, tuurlijk zullen er voorheen ook foute series of onderdelen geweest zijn. Voor mijn gevoel echter is mijn Audi typ 44 of C4 echter nog steeds beter gemaakt dan de modernere Audi's (althans die waarmee ik ervaring heb opgedaan).
    Je hebt gelijk hoor, alleen is dit tegenwoordig bij veel (zoniet bijna alle) merken het geval. Ik heb zelf een Typ89 gehad, en dat was ook 1 van de beste auto's die Audi ooit gebouwd heeft; natuurlijk had ook die auto wel wat zwakheden maar die waren 'peanuts' vergeleken bij andere merken. In die jaren heeft Audi enorm geïnvesteerd om hun naam aan kwaliteit te verbinden. Bijvoorbeeld de uitlaat van die auto, na 3 ton nog steeds de originele pijp, zonder noemenswaardige roest. Hahaha, kom daar bij een Fiat of Opel maar eens om...daar ligt na 60.000 de pijp al half op straat . En zo zijn er talloze voorbeelden.
    A4 B5 Avant 1.8T Quattro AEB / DJJ K03-0073 | APR 2.5" | Milltek kat | APR hose | HT FMIC | TAR*OX 312 | JD - 176kW 350Nm

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nick A6 Bekijk Berichten
    Ben overigens wel benieuwd naar je ervaringen bij het zoeken naar de 'knak' geluiden.
    Ik laat eerdaags dr. Hartog er even op los ... ik zal de uitkomsten hier uiteraard posten!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •