Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: A2 op LPG

  1. #1

    Standaard A2 op LPG

    Een Audi A2 op LPG3, is licht zuinig, lijkt mij de ideaale combinatie om voordelig te rijden in deze donkere tijden van recessie.
    Heb aardig lopen googlen, maar er is gewoon echt niks te vinden over een eventueele combinatie A2/LPG. Het lijkt me toch wel practisch mogelijk.
    Iemand hier een gedachte over?
    audition

  2. #2
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Kan je dan niet beter voor de bestaande diesel gaan?
    One liter, driver's licence eater...


  3. #3

    Standaard

    Diesel en benzine zijn minder rendabel geworden door toenamende prijs verhogingen, tevens was de prijs van gas een jaar terug 1/2 van de benzine prijs.
    Dat is helaas veranderd naar een 2/3 verhouding.
    Gas is schooner en veelom ook goedkoper geworden, maar ook rendabeler.

    Dus... diesel is voor mij geen goed alternatief, ik haal het er niet uit.
    Het zou dan ook geen autosnelwegvreter worden maar meer een "pret" auto voor in de stad ed.
    audition

  4. #4

    Standaard

    ik heb een auto met gas, en geloof me, het rijd lang niet zo lekker als een auto met benzine of diesel.
    Er zijn veel voordelen om gas te nemen, maar denk ook aan de nadelen, bijvoorbeeld dat je auto niet normaal stationair meer loopt.
    denk er maar eens over na.
    hoop je geholpen te hebben.

    \Shy

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shy
    ik heb een auto met gas, en geloof me, het rijd lang niet zo lekker als een auto met benzine of diesel.
    Er zijn veel voordelen om gas te nemen, maar denk ook aan de nadelen, bijvoorbeeld dat je auto niet normaal stationair meer loopt.
    Niet mee eens. Bij mij rijdt de auto prima, loopt goed stationair, etc.
    Het is gewoon een kwestie van afstellen. Een goede installateur doed wonderen. Het enige nadeel is dat wanneer hij perfect staat afgesteld op LPG, de auto juist iets minder op benzine rijdt..... maar ja, dat wil je dan niet eens meer.
    10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, TACHTIG


  6. #6

    Standaard

    Ik had laatst in autoweek een topic gelezen over LPG, shijnt dat het toch echt wel goed loopt.
    Het schijnt zelfs net iets sneller te zijn dan benzine.
    Ik denk ook wel dat er de laatste 8 jaar veel verbeterd is in LPG-land.
    audition

  7. #7

    Standaard

    Ik geloof dat LPG niet zo hoog scoort, aan de reacties te lezen.
    Ik kan begrijpen dat niet iedereen zijn hart met een A2 deelt, maar er zullen toch wel enkele zijn die hier iets van lusten?
    audition

  8. Ad
  9. #8
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb op speurders en autotrader gezocht.. daar staat iig geen A2 op lpg te koop..

    Ben jij er wel ergens eentje tegengekomen dan?
    One liter, driver's licence eater...


  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Lijkt me op zich best een aardige combi, maar bij afwezigheid van ervaring met de 1.6FSI in de A2 ga ik voor de TDI...

    En ik ben een fan van de A2.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo
    Ik heb op speurders en autotrader gezocht.. daar staat iig geen A2 op lpg te koop..

    Ben jij er wel ergens eentje tegengekomen dan?
    Klopt! Ik had al op verscheidene "te koop" sites wat afgespeurd voor zo'n A2 LPG combi, maar tervergeefs.
    De bedoeling van dit topic zou ook zijn; zou het een serieuze optie kunnen zijn.
    audition

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Lijkt me op zich best een aardige combi, maar bij afwezigheid van ervaring met de 1.6FSI in de A2 ga ik voor de TDI...

    En ik ben een fan van de A2.
    Ik had al een tijdje door dat het het buitenbeentje van Audi is.
    Desalnietemin denk ik dat het een leuke oldtimer kan worden.
    En niet alleen als oldtimer...
    audition

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard re: A2 op LPG

    Met de Japanse bougie op 0,7 mm en rijden maar, 600.000 km vanaf 2003 dus het gaat prima mits je niet de bougie met 1.0 afstand erin draaide, dan mag je die krapper tikken, ik heb plaatje 0,7 mm en dat er tussen en dan pas meten.... werkt perfect en elke 15.000 km beurt + gewone bougie dus geen dure zooi of long life!

  14. #13
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: A2 op LPG

    Ook wij hebben al meer dan 6 jaar een A2 in bezit. Het is best een volwassen auto. Toentertijd niet goed begrepen door het grote publiek en was te duur eigenlijk. Vooral door de mooie aluminium constructie van de koets. De rest is vrij standaard VAG. Blok, transmissie, enz.

    De benzinemotoren hebben geen fabelachtig mooie loopcultuur, vooral koud niet, maar zijn wel zuinig. Sensoren gaan wel eens kapot (we hebben ze allemaal al vervangen). De achter trommetjes willen nog wel eens snel vervuilen door de remstof. Gewoon elk jaar bij de apk schoon laten maken.

    Ik kan er 1 op 19 mee halen, en ik zie geen reden om ermee op LPG te willen rijden. We rijden er gemiddeld 8000 dkm per jaar mee (als we dat al halen).

    Auto krijgt gewoon om de 10 dkm een beurt. Wij doen niet aan die longlife intervallen.
    Laatst gewijzigd door Thalys; 02-07-18 om 10:11.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •