Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: Ruitenwisserarm: Verf gaat eraf

  1. #1

    Standaard Ruitenwisserarm: Verf gaat eraf

    Het is misschien bijna niet te geloven op zijn leeftijd, maar de A2 heeft een ouderdomverschijnseltje, er bladdert namelijk verf af van de ruiterwisserarm (ja, ik heb er maar 1'tje). Vooral op de montage punten is het nogal erg en het begint nu ook al op de arm zelf.

    Weet iemand wat je daar aan kunt doen? Gewoon een likje zwarte verf erover lijkt me handig, maar dat wordt natuurlijk nooit de zelfde kleur. Ik heb ook wel een potje lak voor de A2, maar das de echte lak, niet de kleur van de ruitenwisser

    En wat ik me ook afvraag: Mag dit wel? Lijkt me toch niet dat er zomaar verf af mag vallen ...

    Nouja, suggesties zijn welkom!
    Hier wat fotootjes om een impressie te geven waar het om gaat:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  2. #2

    Standaard

    Tja, lak heeft daar niet het eeuwige leven, ik zie wel vaker Audi's met afgebladderde verf aan de ruitenwisserarmen. Bij mijn typ81 (ok, iets ouder) heb ik ze geschuurd, in de grondlak gezet en toen opnieuw zwartgespoten. Spuiten wordt altijd mooier dan met een kwastje, dus wil je het echt mooi hebben dan zul je een keer een ochtendje met de spuit aan de slag moeten...
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  3. #3

    Standaard

    Ojee ... en dat met dit heerlijke hollandse weer ...

    nouja, thanks voor de tip, zal ook eens bij de volgende beurt vragen wat zo'n grapje kost ...
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  4. #4

    Standaard

    Ha, moet je een Audi kopen Bob... Nee geintje... ;-)


    Ik zou het zeker niet laten doen, maar gewoon de arm even demonteren als je de auto (Audi) even niet nodig hebt... Het blad eraf, het zaakje goed schuren, hoeft niet eens helemaal kaal, en dan in een goeie zwarte verf zetten...

    Ik heb een pesthekel aan Motip-bussen, maar voor op zulke materialen weer goede ervaringen met.... Flexa!!! Geloof het of niet... Voor nog geen tientje koop je zo'n bus bij de bouwmarkt in bijvoorbeeld matzwart... Ik ken het soort zo niet uit m'n hoofd, maar die is voor binnen en buiten, en je hebt geen primer nodig!

    Wel moet je zorgen dat de bladders eraf zijn, dus eerst eens goed met de staalborstel erover kan geen kwaad, en daarna mooi glad schuren, anders blijf je groefjes zien... En GOED ontvetten vantevoren, en het oplosmiddel GOED drogen laten, anders werk je voor joker. Meerdere dunne laagjes enzo... Het is echt niet moeilijk, vooral zo'n klein oppervlak niet... Vergeet niet om ook om de randen heen te spuiten, door de arm aan een ijzerdraadje of zo te hangen, dan kun je er om heen lopen...

    Goed drogen laten en klaar is Bob...


    Succes!
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Appie Dakleer
    Ha, moet je een Audi kopen Bob... Nee geintje... ;-)


    Ik zou het zeker niet laten doen, maar gewoon de arm even demonteren als je de auto (Audi) even niet nodig hebt... Het blad eraf, het zaakje goed schuren, hoeft niet eens helemaal kaal, en dan in een goeie zwarte verf zetten...

    Ik heb een pesthekel aan Motip-bussen, maar voor op zulke materialen weer goede ervaringen met.... Flexa!!! Geloof het of niet... Voor nog geen tientje koop je zo'n bus bij de bouwmarkt in bijvoorbeeld matzwart... Ik ken het soort zo niet uit m'n hoofd, maar die is voor binnen en buiten, en je hebt geen primer nodig!

    Wel moet je zorgen dat de bladders eraf zijn, dus eerst eens goed met de staalborstel erover kan geen kwaad, en daarna mooi glad schuren, anders blijf je groefjes zien... En GOED ontvetten vantevoren, en het oplosmiddel GOED drogen laten, anders werk je voor joker. Meerdere dunne laagjes enzo... Het is echt niet moeilijk, vooral zo'n klein oppervlak niet... Vergeet niet om ook om de randen heen te spuiten, door de arm aan een ijzerdraadje of zo te hangen, dan kun je er om heen lopen...

    Goed drogen laten en klaar is Bob...


    Succes!
    Ik had het niet beter kunnen zeggen (Y)
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL


  6. #6

    Standaard

    Go Bob Go !!!
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Prima resultaten gehad met een zwart lakstiftje op dat gebied. Het was geen Audi, maar je ziet er niks meer van en het ziet er (nu een jaar of vier later) nog steeds super uit. Goed schoonkrabben, lakken en even poetsen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    niet allen audi's hebben er alst van, mijn vorige auto had het ook extreem... op een gegeven moment was het grootste gedeelte van de wisser kaal, ff eraf geschroefd en met een spuitbusje er overheen en hij zag er weer als nieuw uit.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  10. #9

    Standaard

    Dun spuiten, laagje voor laagje, anders krijg je druipers, eeeh, lopers... :P
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartType81
    Dun spuiten, laagje voor laagje, anders krijg je druipers, eeeh, lopers... :P
    Ja, en heel erg belangrijk: begin echt vanaf 30 cm afstand te spuiten, want te dicht erop en je hebt meteen een loper. En lopers zijn ***, die moet je laten drogen, afschuren en dan kan je weer opnieuw beginnen...

    @tom: toch vind ik dat je met een lakstift niet zo mooi glad kan lakken als met een spuitbus.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Wel als je het even polijst achteraf. En er zit meteen een dikke laag op.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12

    Standaard

    Ik zag afgelopen woensdagmiddag bij Terpstra te Sexbierum (Hoi Hessel!) ook een A2 in de werkplaats staan. Deze had ook last van oxidatie bij het schanierpunt van de ruitenwisserarm. Toch een beetje vreemd voor zo'n jonge auto.

    Offtopic:

    Overigens was de motorkap verwijderd. Wat ligt dat blok diep weg zeg... lastig sleutelen lijkt me
    Du brauchst keine panische angst zu haben, Ich fahre Audi

  14. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moses
    Ik zag afgelopen woensdagmiddag bij Terpstra te Sexbierum (Hoi Hessel!) ook een A2 in de werkplaats staan. Deze had ook last van oxidatie bij het schanierpunt van de ruitenwisserarm. Toch een beetje vreemd voor zo'n jonge auto.

    Offtopic:

    Overigens was de motorkap verwijderd. Wat ligt dat blok diep weg zeg... lastig sleutelen lijkt me
    Gelukkig ben ik niet de enige !
    Offtopic:

    Yep, blok zit echt tussen de wielen hoor! Hoezo bodemvrijheid ... ?? :wink:


    Hee mannen ! Onwijs bedankt !! Hier kan ik wat mee! Tis inderdaad niet zo moelijk! Ik ga van de week even bij Pa langs in de fietsenwinkel, die kan dat vast wel regelen denk ik, genoeg lak op voorraad daar en spuiten kunnen we gewoon in de werkplaats doen!

    Nou maar hopen dat het niet regent ...

    Thanks !
    Bob
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  15. #14

    Standaard

    Ik heb juist een Audi gekocht om zulke dingen niet te krijgen

  16. #15
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ach, als het bij afbladderende lak op een wisserarm blijft... je zult een S-Klasse hebben gekocht die binnen een paar jaar van binnenuit doorrot. :?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    348
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb het ook gehad op de ruitenwisser arm aan de bestuurders kant.
    Gelukkig kon ik deze nog binnen de garantie laten omruilen voor een nieuwe, het blijkt toch wel een wat meer voorkomend probleem te zijn en het is lelijk als je het metaal/witte laag ziet zitten op je Audi.

  18. #17

    Standaard

    Ja, of die je regematig laat staan :roll:

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •