Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Rammelend geluid in de kofferbak/wielkast

  1. #1

    Standaard Rammelend geluid in de kofferbak/wielkast

    Hallo, ik heb me net al ff voorgesteld in de showroom en ik ga dan maar aftrappen met posten.

    Ik heb een vraag betreffende een A2, vorige week maandag heb ik een gebruikte A2 gekocht uit 2002. Afgelopen vrijdag kon ik hem ophalen en heb al heel wat km's gereden.

    Echter maandagavond gingen we met 4 volwassenen uit eten en toen hoorde ik een rammelend/bonkend geluid uit de kofferbak komen. Om specifieker te wezen het leek wel boven de achterste schokbreker te zitten, vlak onder het raampje. Dit geluid was duidelijk hoorbaar op bijv. een klinkerweg en was niet meer hoorbaar op asfalt wegen. De volgende dag alleen gereden en ook niks gehoord. Toen heeft mijn vriendin gereden en heb ik plaatsgenomen op de achterbank en warempel daar was het geluid weer. Het lijkt of het alleen voorkomt als de achterbank wordt belast.

    Ik heb de gordel al helemaal uitgetrokken met de gedachte dat het oprolmechanisme ergens tegen aan zou tikken maar ook geen resultaat. Het achterwiel heb ik er ook al af gehad want de plastic beschermhoes van de schokbreker zat wat links wat losser dan rechts en heb deze eens lichtjes vastgezet, ook niks het geluid was er nog steeds.

    Mijn vraag is dan ook wie van de A2 rijders, of anderen, herkent dit of weet misschien wat het zou kunnen wezen ? Het is misschien wel niks maar de auto is voor de rest zo heerlijk stil dat dit eigenlijk een beetje afbreuk doet aan de auto. Ik heb er nu nog garantie op zitten maar aangezien de garage nogal ver weg zit wil ik eerst eens kijken of het iets simpels is wat ik eventueel zelf nog op zou kunnen lossen zonder eerst km's voor Jan L*l te gaan rijden.

    Dus wie weet raadt ?

  2. #2

    Standaard

    Kan een verrotte schokbreker zijn, die niet meer goed in en uit schuift. Zeker omdat het alleen maar is als er mensen achterin zitten (gewicht, vering wordt ingedrukt) zou ik er toch mee terug gaan, laat hun het maar uitzoeken.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  3. #3

    Standaard

    JAAAAAA,einde schokbreker-leven..zeer herkenbaar verhaal.Ik neem aan dat je nog garantie hebt? Lekker terug dan!
    malfunction voids all pays and plays

  4. #4

    Standaard

    Heb zeker nog garantie ! Hmm mooi kloten dus...ben ik de auto weer een dag kwijt...maarja beter nu vervangen dan dat het mezelf geld gaat kosten....

  5. #5

    Standaard

    klinkt idd als een schokbreker, hoewel ik het geluid ook heb, maar bij mij komt het door een "vierkante" achterband.

    Bob
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic


  6. #6

    Standaard

    Naja snap er nu geen bal meer van, vanmorgen de schokbrekers laten testen en het blijkt dat ze niet kapot zijn. Het zijn niet meer de beste maar nog zeker niet kapot. De rammel klinkt nog als van ouds....
    Maar wat willen die waarden nou precies zeggen ?

    Ik heb de test uitlaten voeren bij een profile tyrecentrum en mijn pa is er naar toegeweest maar vergeten te vragen wat nou die percentages zeggen.

    Er staat: Suspensie test, getest volgens de Combo methode.
    Onder het kopje wegcontact staat voor 56% links en 55% rechts, verschil 2%.
    Achter staat 28% links en 28% rechts, verschil 0%

    Onder het kopje demping staat voor: 53% links en 57% rechts, verschil 7% en achter: 55% links en 55% rechts verschil 0%

    Wat wil dit nu zeggen ? Normaal zou ik met mijn boerenverstand zeggen: nieuw is 100% dus de 1 is op de helft en de ander voor driekwart versleten of werkt dit niet zo ?

    De conclusie was dus, niet kapot maar ook niet meer als nieuw.

    Rara...lijkt me wel eens handig om nu eens de binnenbekleding in de kofferbak los te trekken om eens te kijken of daar iets tegen elkaar tikt.
    Het geluid is en beete dof en klinkt plastic achtig, geen ijzer op ijzer.
    Het lijkt me met deze conclusie van de schokbrekertest dat ik ook geen poot heb om op te staan als ik er mee terug ga naar de garage. Tis tenslotte een gebruikte auto zullen ze dan wel zeggen....

  7. #7

    Standaard

    Zo'n test zegt niet alles. Misschien is de demping voldoende indien vering niet ingedrukt is, maar onvoldoende (blijft steken?) als ie anders/zwaarder belast is. Mijn pa heeft wel eens verrotte schokbrekers gehad die door de test kwamen en visa versa. Je zou de test misschien moeten doen met twee mensen achterin de auto? Maar achter de bekleding kijken kan nooit kwaad.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Hmm tsja daar zeg je wat...zou zo maar kunnen...2 of 4 personen maakt nogal verschil.

    Pff tis in elk geval wel mooi zoeken naar een speld in een hooiberg. Waarom zijn die zijpanelen van de wielkasten dan ook zo mooi afgewerkt door Audi ? Je komt er met goed fatsoen niet bij....

    Naja gaan we morgen maar eens naar kijken.

  10. #9

    Standaard

    Bij mijn 14 jaar ouwe bak kwam ik nog aan de 75% met de laatste keuring, met de originele schokbrekers. Ook bij Profile.

    Daaruit concludeer ik dat die test nooit veel kan zijn... :? Of ik heb de beste schokbrekers ooit gemaakt.

    Misschien heb je roest op de schokbreker, waardoor het geluid enkel bij belasting ontstaat, en dus dieper inveert.

    Dit zit dan onder de afdekhoes. Is die trouwens niet wat dubbelgeklapt op een plaats waar je dat niet 1-2-3 ziet?
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  11. #10

    Standaard

    Hoe bedoel je wat dubbelgeklapt ?

    Ohja snap hem nu... nee is niet dubbelgeklapt, heb het gehele wiel er al af gehad maar niks kunnen ontdekken, ook niet verder naar boven toe.

    Zover ik kan zien dan is het onderste gedeelte gewoon recht toe recht aan en verder naar boven heeft het de vorm van de veer.

    Naja we kijken morgen wel verder, wordt nu toch zo donker en kan dan geen reet meer zien !

  12. #11

    Standaard

    ik heb geen idee hoe eea eruit ziet bij een A2,maar bij een aantal van mijn autos kon ik vrij simpel de schokbrekers eronderuit halen..De grootste schok ooit was bij mijn Corsa: nèt APK gekeurd,maar toch een "bonk" tijdens het rijden.Moeren van de bout gedraaid....en het losgedraaide tapeind VIEL spontaan naar beneden. :shock:
    malfunction voids all pays and plays

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Of je hebt de verdwenen ruitenkrabber van de vorige eigenaar gevonden...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #13

    Standaard

    @ tom.....tsja dat zou een bak zijn.......

    Eerst morgen dan maar eens afwachten......moet trouwens nog wel een krabber hebben... :wink:

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Of je hebt de verdwenen ruitenkrabber van de vorige eigenaar gevonden...
    was dat niet toevallig bij een Ford,lang geleden,tikken bij het optrekken en remmen?Na meerdere garagesbezoekjes + onderdelen wilde iemand zijn peuk aftikken in de auto...KNIKKER in de asbak...(zoiets was het)
    malfunction voids all pays and plays

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Leeftijd
    47
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Rammelend geluid in de kofferbak/wielkast

    Al bekent wat het probleem was?..heb precies hetzelfde namelijk.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •