Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Olieverbruik Audi A2 1.4

  1. #1

    Standaard Olieverbruik Audi A2 1.4



    Hallo allemaal!

    Ik heb een klein probleempje met de A2.
    Hij verbruikt en lekt vermoedelijk olie.
    Laatst gaf hij aan dat het olie niveau laag was, dus dat vond ik al vreemd voor een auto van iets meer dan 2 jaar en nog geen 33,000km op de teller.
    Ik krijg weer last van mn olie-verbruik trauma die ik van mn oude Mini over heb gehouden :P
    Toen maar bijgevuld, en nu nog geen 1500km later is hij weer leeg.
    Ten eerste zit er een olie achtige laag, soort residu, in de uitlaat.
    Dus ik ook maar eens de motorkap eraf gehaald (leuk he die A2 :P) en op zoek gegaan naar lekkage, ik vond het volgende:
    Overview motor ruimte:


    Meer ingezoomd:


    Je ziet er een olie achtig laag/drap, aan de rechterkant van het blok.

    ik kon er net bijkomen, en zo ziet het er uit op mn vingers :P



    Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn bij zo'n jonge auto?
    Of heeft iemand misschien iets vergelijkbaars meegemaakt?

    Bedankt voor het lezen!
    Ik heb er wat andere foto's van mij bij gedaan voor het vermaak

    Groeten,

    Dirk-Jan
    2004 A6 Avant 2.5 TDI Advance
    2005 Audi A2 1.4 Proline
    Non-Audi's :
    2001 Peugeot 106 Sport
    1994 Peugeot 106 Rallye

  2. #2

    Standaard olie

    Dirk-Jan

    hoi.. Raar hoor . .de plek die ik kan zien op de foto's lijkt mij onlogisch..
    Waarom..? als er een lek zou zijn dan zit je dynamoriem ook onder de olie. wel dat is zo te zien niet ..
    Wel kun je kijken aan de onderzijde ..aftapplug niet goed vast ..of de oliecarter-pan los ..of de pakkingen zijn stuk...check dit eerst..
    Dan en dat hoop ik niet voor je kun je kijken of laten kijken ..
    Blauwe rook uit de uitlaat ..scheur in het blok...wel dat was t ff begin bij het begin ..succes..

    Groetjes Antos
    There is always a bigger...

  3. #3

    Standaard

    Hey bedankt!

    Ik zal morgenavond even kijken als ik tijd heb, want dan moet ik hem ff opkrikken en de bodemplaat er afhalen (leuk die stroomlijn :P)
    Ik denk dat die lekkage iets met die plug moet zijn ofzo, want het gezeur begon nadat hij zn 30.000km beurt heeft gehad.
    Dealer misschien iets vergeten vast te zetten?

    Maar dat verklaard die blauwe rook niet... nou ja ik kijk eerst wel.
    Ik hoop niet dat het blok gescheurd is o.i.d. , want dat kan natuurlijk niet voor een blok met zo weinig km's en 5 maand buiten de garantie
    Er word altijd heel rustig in gereden, en hij heeft het nooit zwaar.

    We zien wel.... Ik hou jullie op de hoogte!

    Groeten,

    Dirk-Jan
    2004 A6 Avant 2.5 TDI Advance
    2005 Audi A2 1.4 Proline
    Non-Audi's :
    2001 Peugeot 106 Sport
    1994 Peugeot 106 Rallye

  4. #4

    Standaard

    Hoi,

    wij hebben vier A2's en ze hebben allemaal hetzelfde probleem. De garage gaf aan dat het met de longlife olie te maken heeft. Regelmatig willen ze een half litertje bijgevuld hebben, de intervallen waarop verschillen overigens wel heel erg. Zo heb ik tijdens een lange vakantierit nooit hoeven bijvullen, maar veel korte ritjes vragen wel regelmatig extra olie.

  5. #5

    Standaard

    Ok kijk dat is interessant! Dit is trouwens de eerste keer dat hij verbruikt.
    Vind ik toch niet kunnen, ik vind het bij oude auto's/of met hoge km stand geen probleem, maar hij een auto van 2.5 jaar oud en 30k km...
    Maar goed, ik zal de dealer wel even vragen wat zei hier van zeggen..

    Groeten!

    DJ
    2004 A6 Avant 2.5 TDI Advance
    2005 Audi A2 1.4 Proline
    Non-Audi's :
    2001 Peugeot 106 Sport
    1994 Peugeot 106 Rallye


  6. #6

    Exclamation olieverbruik A2 1.4 bby 2003

    Een paar weken geleden ging onverwachts het oliekannetje branden bij ca 65000 km.
    Voor die tijd ( 20000 km) nooit olieverbruik gemeten.
    Nu ben ik 1000 km verder en zie geen olieverbruik op de peilstok.
    Vandaag op de Duitse Audi A2 forum en Motor talk gekeken, ze hebben het over een gewijzigde olievuldop (030 103 485 AE) ca € 8.-de oude olievuldop zou niet goed afsluiten en daardoor zou er een verhoogde carterventilatie ontstaan met als gevolg olieverbruik, de olieafscheider van de carterventilatie vervangen ze dan ook.

    Heeft iemand ervaring hiermee ?

    vr gr pier

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    56
    Posts
    6
    Kudos
    0

    Standaard Re: olieverbruik A2 1.4 bby 2003

    hallo,
    mijn schoonzus heeft ook een A2 met hoog olieverbruik maar dealer doet hier weinig aan, zeg maar gerust niks, valt binnen de norm, maar 1liter op 1500 km is toch echt te gek.
    heeft iemand ervaring met een audi dealer die hier wel aandacht aan besteed, en wat word er dan aan gedaan/vervangen?

    mvg,
    dcat

  8. Ad
  9. #8
    rogek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    43
    Posts
    5.604
    Kudos
    49
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: olieverbruik A2 1.4 bby 2003

    ipv een longlife onderhouds schema een onderhouds schema gaan gebruiken met vaste intervallen.
    dan kan er ook 10w40 olie in. oliever/gebruik zal dan drastisch evrminderen..
    de a2 1.4 van mijn pa ( 2003 ) doet vaste intervallen en verbruikt niets tussen de beurten in..
    ofja, wel meetbaar op de pijlstok maar niet zodanig dat bijgevuld dient te worden.
    Es gibt etwas, das noch mehr Spaß macht als ein Turbo. Zwei
    - '15 Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
    - '99 Audi S4 Sedan LY7M MRC Mapped 362.8PK/561NM

  10. #9

    Standaard Re: olieverbruik A2 1.4 bby 2003

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dcat Bekijk Berichten
    hallo,
    mijn schoonzus heeft ook een A2 met hoog olieverbruik maar dealer doet hier weinig aan, zeg maar gerust niks, valt binnen de norm, maar 1liter op 1500 km is toch echt te gek.
    heeft iemand ervaring met een audi dealer die hier wel aandacht aan besteed, en wat word er dan aan gedaan/vervangen?

    mvg,
    dcat
    Ook mijn ervaring met de A2, dus wat dat betreft niet zo raar, voor mij viel het ook binnen de norm, gewoon zorgen dat je altijd een flesje achterin hebt staan.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    56
    Posts
    6
    Kudos
    0

    Standaard Re: Olieverbruik Audi A2 1.4

    hallo heren,

    bedankt voor het advies, want mijn schoonzus moet binnenkort de auto naar de dealer brengen voor grote beurt en distributie riem, kost maar liefst 1300 euro bij de dealer.

    dat gaan we niet doen, ik ga zelf de beurt uitvoeren en distributie riem vervangen.

    zodoende kan ik ook het olie verbruik in de gaten houden.

    mvg,
    dcat

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •