Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Storing ABS, stuurbekrachtiging, ...

  1. #1

    Unhappy Storing ABS, stuurbekrachtiging, ...

    Sinds kort hebben we ineens het volgende probleem met onze fantastische A2 1.4tdi (2005);

    we krijgen een melding op ons dashboard en een alarmsignaal. Een grote driehoek is te zien en iets met abs.. Ik rij er zelf niet zo heel vaak in, maar mijn vrouw heeft het idee dat bij inparkeren het sturen iets zwaarder gaat dan normaal en ook de abs waarschijnlijk niet werkt. Verder merken we eigenlijk weinig in het rijden of iets dergelijks. We zijn hier uiteraard meteen mee naar een garage gegaan en die denkt nu dat de stuurhoeksensor kapot is, maar meer waarschijnlijk de hele regeleenheid waar een stuurhoeksensor aan vast zit (of mee verbonden zit?). Schatting van reparatie is 1000euro voor alleen de onderdelen.

    Nu zijn er zoveel slechte verhalen over garages mbt afzetten van klanten dat ik benieuwd ben of hier iemand een idee heeft wat het zou kunnen zijn en of er eventueel iets is wat ik zelf zou kunnen proberen om zo het probleem te achterhalen.

  2. #2
    CCIE's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    280
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing ABS, stuurbekrachtiging, ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nutty75 Bekijk Berichten
    We zijn hier uiteraard meteen mee naar een garage gegaan en die denkt nu dat de stuurhoeksensor kapot is, maar meer waarschijnlijk de hele regeleenheid waar een stuurhoeksensor aan vast zit (of mee verbonden zit?). Schatting van reparatie is 1000euro voor alleen de onderdelen.
    Mijn A4 gaf ook een ABS probleem met de stuursensor. ("intermitting terminal 30" uit het hoofd). Heb de foutcode gewist en deze kwam weer terug. Nu moest ik hier nog verder na kijken. Vorige week heb ik de stuurkolom verplaatst (vergrendeling ontgrendeld en de kolom in zijn geheel een stukje naar me toe getrokken). Daarna nog een keer de fouten gewist en.. nu krijg ik geen meldingen meer over de stuurhoeksensor.

    Weet niet of het toeval is, maar ik ben er tot nu toe wel blij mee.

    Je kan het ook eens proberen (als A2 een verstelbare stuurkolom heeft).

  3. #3

    Standaard Re: Storing ABS, stuurbekrachtiging, ...

    dank voor de tip.. ga het eens proberen. Kan alleen de foutmelding zelf niet verwijderen.. (Of kan je dat doen door de accupool eraf te halen?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •