Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: A2 1.4 16v benzine: Oliedruk te laag, niemand die het weet

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A2

    Standaard A2 1.4 16v benzine: Oliedruk te laag, niemand die het weet

    Hallo,

    De olielamp van mijn A2 is gaan branden en na bijvulling van de olie is deze na 2 dagen opnieuw gaan branden.
    De universele garage, die hem is komen ophalen heeft de volgende zaken nagekeken.
    Oliezeef onderin de carter schoongemaakt.
    Oliepomp vervangen.

    Tijdens het starten was het weer prima, maar tijdens de proefrit ging de olielamp weer branden.
    De universele garage heeft de auto op laten halen door de officiële dealer voor een oliedrukmeting.

    Deze is veel te laag: 0,1bar. Beide garage's hebben echter geen idee wat het kan zijn.
    Zij denken misschien aan een uitgelopen lager, waarlangs druk verdwijnt. Alleen welk lager, dat weet niemand.
    De dealer oppert om de nokkenas na te laten meten. Indien uit deze meting blijkt dat deze niet meer voldoet kan hij deze vervangen. Hij kan echter niet garanderen dat hiermee het probleem is verholpen.
    Op diverse fora lees ik over problemen met het smeersysteem in combinatie met de carterventilatie. Ik heb beide garage's dit aangegeven. Zij denken beide niet dat het hiermee te maken heeft.


    Momenteel zit ik aan ongeveer 800 euro kosten en ben ik nog niks opgeschoten. Heeft er iemand nog ideeën.??

    Alvast bedankt, Micha

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: A2 1.4 16v benzine: Oliedruk te laag, niemand die het weet

    Welkom. Topic verplaatst naar het A2-subforum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: A2 1.4 16v benzine: Oliedruk te laag, niemand die het weet

    Ja, heb wel ideen...

    Het komt er simpelzat op neer dat er ergens in jouw motor oliedruk weg loopt. Dus je hebt ergens een lager kapot, of ergens een oliedruk kanaal welke dicht zit.! Helaas is de motor hoogstwaarschijnlijk al 'licht'' beschadigd en is het een kwestie van tijd dat de andere lagers problemen gaan geven.

    Als ik jouw was zou ik kiezen om een ruilmotor te monteren, dan ben je direct van het probleem af, en alle problemen die nog gaan komen als gevolg van de lage oliedruk. Laat je motor inbouwen bij je universeel garage, ivm lagere loonkosten!

    Probleem met de carterventilatie is alleen bij hele lage temperaturen, dan bevriest jouw carterventilatiepotje achterop het blok. Dit kan het probleem haast niet zijn, zeker niet na een proefrit als de auto uit de werkplaats komt.
    Succes!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •