Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 27

Onderwerp: dubbel din inbouwen mogelijk?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard dubbel din inbouwen mogelijk?

    ik ben van plan een A2 aan te schaffen.
    nu is mijn vraag of het mogelijk is om een dubbeldin in te bouwen gezien er een climate tussen de radio en het bakje zit.
    is dit mogelijk zo ja hoe dan.

  2. #2

    Standaard Re: dubbel din inbouwen mogelijk?

    Voor een A2 weet ik niet of het kan. Ik ben niet zo bekend met de A2. Maar voor dubbeldin zou je ook eens de zoekfunctie kunnen gebruiken. Hier is tot in de treuren al over geschreven op het forum, dus ik zou zeggen: probeer het eens, hij zit rechtsboven...
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  3. #3
    HJR
    Guest

    Standaard Re: dubbel din inbouwen mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davitamontje Bekijk Berichten
    Voor een A2 weet ik niet of het kan. Ik ben niet zo bekend met de A2. Maar voor dubbeldin zou je ook eens de zoekfunctie kunnen gebruiken. Hier is tot in de treuren al over geschreven op het forum, dus ik zou zeggen: probeer het eens, hij zit rechtsboven...
    ehmmm er staat bar weinig geschreven over dubbeldin en een a2. ik heb hier voor een collega ook weleens naar gezocht. het kan wel, maar wel veel werk. het is in ieder geval niet prikkie prakkie klaar.

    om dan iemand meteen naar de zoekfunctie te schoppen vind ik dan weer jammer. je bent ook geen moderator. misschien heeft hij zich al rotgezocht en kon niks vinden.

    nu komt het bij jou over.... hee, 3 posts, dus beginner, dus ga eerst maar eens zoeken..... beetje jammer

  4. #4
    A4FSI
    Guest

    Standaard

    Je moet het hele dash vervangen. Het is niet zo zoals bij een A4 B6/7 dat je enkel een dubbel din inbouwframe erin zet. Lijkt mij echt een pokke werk:

    Zie hier:

    http://www.a2oc.net/forum/showthread...ash-conversion


    ---
    - Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

  5. #5

    Standaard Re: dubbel din inbouwen mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    ehmmm er staat bar weinig geschreven over dubbeldin en een a2. ik heb hier voor een collega ook weleens naar gezocht. het kan wel, maar wel veel werk. het is in ieder geval niet prikkie prakkie klaar.

    om dan iemand meteen naar de zoekfunctie te schoppen vind ik dan weer jammer. je bent ook geen moderator. misschien heeft hij zich al rotgezocht en kon niks vinden.

    nu komt het bij jou over.... hee, 3 posts, dus beginner, dus ga eerst maar eens zoeken..... beetje jammer
    Is echt niet kwaad bedoeld hoor. Ik dacht alleen als het hetzelfde is als bij de a4 en a3 ed dan is er al zo veel over geschreven en kun je beter de zoekfunctie ff gebruiken. Het was ook bedoelt als een tip om er misschien meer over te vinden, verder niets
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: dubbel din inbouwen mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davitamontje Bekijk Berichten
    Voor een A2 weet ik niet of het kan. Ik ben niet zo bekend met de A2. Maar voor dubbeldin zou je ook eens de zoekfunctie kunnen gebruiken. Hier is tot in de treuren al over geschreven op het forum, dus ik zou zeggen: probeer het eens, hij zit rechtsboven...
    nee de a4 en a3 zijn mij bekend.
    er staat niets over het inbouwen in een a2.
    ik heb ook specifiek bij a2 de topic gestart dus misschien kun je beter eerst goed lezen en daarna oordelen.
    de van a4 heb ik al zo vaak ingebouwd. dusdat is prikkie prakkie voor mij maar een a2 is andere koek omdat ik nog nooit heb gezien of er een dubbeldin inbouwframe voor is.

  7. #7

    Standaard Re: dubbel din inbouwen mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dukakus Bekijk Berichten
    nee de a4 en a3 zijn mij bekend.
    er staat niets over het inbouwen in een a2.
    ik heb ook specifiek bij a2 de topic gestart dus misschien kun je beter eerst goed lezen en daarna oordelen.
    de van a4 heb ik al zo vaak ingebouwd. dusdat is prikkie prakkie voor mij maar een a2 is andere koek omdat ik nog nooit heb gezien of er een dubbeldin inbouwframe voor is.
    Ik had je in mijn antwoord ook geschreven dat ik het voor de A2 niet zeker wist. Misschien heb ik je te vlug doorgestuurd naar de zoekfunctie, maar dat komt omdat er voor de A3 en A4 al zoveel over geschreven is. Ik dacht dat het voor de A2 niet veel anders was, mijn fout dus In ieder geval goed dat je de zoekfunctie op eigen initiatief al gebruikt hebt! Weet je ook weer hoe deze werkt! Excuses dus...
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  8. Ad
  9. #8
    ricardo964's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.619
    Kudos
    14
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: dubbel din inbouwen mogelijk?

    Volgens mij is er voor de A2 ook gewoon een dubbeldin frame te krijgen. Lijkt in ieder geval zo op deze foto:



    In dat geval is het hetzelfde als bij een A3 of A4. Dashboard moet toch altijd helemaal los.

  10. #9
    A4FSI
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door greever Bekijk Berichten
    Volgens mij is er voor de A2 ook gewoon een dubbeldin frame te krijgen. Lijkt in ieder geval zo op deze foto:



    In dat geval is het hetzelfde als bij een A3 of A4. Dashboard moet toch altijd helemaal los.
    Bij een A2 moet het gehele dash los i.t.t. de A3 en A4. Althans dat staat op diverse fora. Men gebruike de zoekfunctie en men kome te weten meer.

    Bij een A4 moet alleen de middenconsole los zo ook bij de A3

    ---
    - Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

  11. #10
    ricardo964's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.619
    Kudos
    14
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: dubbel din inbouwen mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yuxel Bekijk Berichten
    Bij een A4 moet alleen de middenconsole los zo ook bij de A3
    Bij een A3 en A4 moet ook het dashboardkastje en de platen onder het stuur eraf om het frame los te kunnen halen...

    Zo zag mijn 4 eruit tijdens de ombouw:


    Om de rest van het dashboard los te schroeven lijkt me dan nog maar een kleine stap verder...

  12. #11
    A4FSI
    Guest

    Standaard

    Bij een cabrio wel maar bij limousine en avant niet.


    ---
    - Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

  13. #12
    urquattropower's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Leeftijd
    40
    Posts
    3.849
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: dubbel din inbouwen mogelijk?

    Is te doen! als je handig bent!
    Bij mijn A2 heb ik een RNS-E in zitten van een A4.
    Zal is kijken of ik er een foto van heb!
    Audi A2
    Audi quattro '84
    Audi 80 quattro 5E `83

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: dubbel din inbouwen mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door urquattropower Bekijk Berichten
    Is te doen! als je handig bent!
    Bij mijn A2 heb ik een RNS-E in zitten van een A4.
    Zal is kijken of ik er een foto van heb!
    ik zou heel blij zijn met wat foto`s .
    ik ben er vandaag nl aan begonnen. alles is er momenteel uitgehaald climate, radio, en extra vakje.
    ik ga geen rns inbouwen maar een pioneer omdat ik geen zin heb om de accesoires los te kopen zoals bleutooth en dat soort dingen,
    bij de pioneer allemaal standaard in het pakket. ik heb van ebay een trimkitt gekocht om het zooitje netjes af te werken.
    moest jij de rns afveilen omdat hij aan de bovenkant te breed was. ik moet dat nl wel doen bij de trimkitt.
    heb jij een dubbeldinnframe ingebouwd of heb je het oude frame met wat slijpen en veilen aangepast. ik heb nl nog geen dubbeldinn frame. ik dacht dat het wel zou lukken zonder. of vergis ik me nu heeeeeel erg.

    ik hoop snel wat van je te horen voordat ik een grote fout bega.

    groetjes

  15. #14
    A4FSI
    Guest

    Standaard

    Als je geen dubbeldinframe hebt waar ben je nu dan mee bezig?

    Benodigdheden:

    Dubbeldin inbouwframe;
    RNS-E of Concert/Chorus 3;
    Of uiteraard ook een ander merk dubbel din radio unit.
    Een nieuwe dubbeldin airco paneel of je gaat je hudige aan de zijkanten iets inkorten. Er is al een PDF aan het rondslingeren hier dus zoek maar ff. RNS-E veil je dus niet af want voor de cabrio is in de hoeken rondig zodat hij er keurig in gaat. Die Pioneer kan rechte hoeken hebben en in dat geval is het echt k.t. Volgens mij krijg je dat niet mooi rond

    Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: dubbel din inbouwen mogelijk?

    volgens mih heb jij het over een a4 of a3. ik heb het over een a2.
    zoals je al eerder heb gelezen heb ik die van een a4 al meerdere keren heb aangepast. dat ik zoals ik al eerder zei een eitje.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yuxel Bekijk Berichten
    Als je geen dubbeldinframe hebt waar ben je nu dan mee bezig?

    Benodigdheden:

    Dubbeldin inbouwframe;
    RNS-E of Concert/Chorus 3;
    Of uiteraard ook een ander merk dubbel din radio unit.
    Een nieuwe dubbeldin airco paneel of je gaat je hudige aan de zijkanten iets inkorten. Er is al een PDF aan het rondslingeren hier dus zoek maar ff. RNS-E veil je dus niet af want voor de cabrio is in de hoeken rondig zodat hij er keurig in gaat. Die Pioneer kan rechte hoeken hebben en in dat geval is het echt k.t. Volgens mij krijg je dat niet mooi rond

    Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: dubbel din inbouwen mogelijk?

    Nou hier een update over hoe het gaat.

    ik ben er in het begin een beetje krampachtig aan begonngen omdat ik twijfelde of het een en ander wel zou passen.
    ik was begonnen met alle panelen te verwijderen uit de schachten en vervolgens ben ik begonnen met het cc panel.
    De cc panel heb ik eerst afgetekend met het frontje wat onder de cc zit vervolgen heb ik de hoeken rond afgeveild.
    het resultaat mag er wezen.
    je zou zeggen dat hij zo van de fabriek geleverd is. als je maar niet te grote stukken verwijderd.
    ik zal er vandaag een foto van maken om de foto te plaatsen. see for your self

  18. #17
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: dubbel din inbouwen mogelijk?

    Ben benieuwd! Kom maar op met de foto's.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  19. #18
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard Re: dubbel din inbouwen mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dukakus Bekijk Berichten
    Nou hier een update over hoe het gaat.

    ik ben er in het begin een beetje krampachtig aan begonngen omdat ik twijfelde of het een en ander wel zou passen.
    ik was begonnen met alle panelen te verwijderen uit de schachten en vervolgens ben ik begonnen met het cc panel.
    De cc panel heb ik eerst afgetekend met het frontje wat onder de cc zit vervolgen heb ik de hoeken rond afgeveild.
    het resultaat mag er wezen.
    je zou zeggen dat hij zo van de fabriek geleverd is. als je maar niet te grote stukken verwijderd.
    ik zal er vandaag een foto van maken om de foto te plaatsen. see for your self
    ga je er een dubbel-din frame inbouwen
    of pas je het huidige frame aan, wat ook schijnt te gaan
    Laatst gewijzigd door Audi drivertje; 26-09-11 om 22:34.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: dubbel din inbouwen mogelijk?

    ik pas het huidige frame aan. omdat het dubbeldin paneel van de a2 een compleet dashboard is.

    is mij iets te duur.

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: dubbel din inbouwen mogelijk?

    ik probeer de foto`s te uploaden maar ik weet niet hoe dat moet
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •