Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: ruitenwissermotor a2 vast?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A2

    Standaard ruitenwissermotor a2 vast?

    Dag allemaal,

    Ik heb diverse forums gelezen over het bekende probleem van de ruitenwissermotor bij de a2. Vanmorgen was mijn auto helemaal bedekt met sneeuw. Ik was te lui en dacht slim te zijn, door gewoon mijn ruitenwissers te gebruiken met mijn sproeiers (anti vries, zodat het lekker sneller ontdooit). Echter kwam er even 2cm beweging en verder niet. Sindsdien wil mijn ruitenwisser niet doen, wat hij hoort te doen. Als ik de wisser openklap (lees; van mijn voorruit loshaal), dan beweegt mijn wisser op een laag tempo. Zodra ik bij de motor het mechaniek licht tegen hou, dan stopt ie weer.

    Mijn vraag is nu, wat is wijsheid; 1 invetten/spuiten van het mechaniek? Zo ja, hoe kan ik dat het beste doen. In een andere forum is verwezen naar een andere topic die in het Duits is, en dat is niet echt mijn sterkste taal,
    2. Motor compleet loshalen en dan kijken wat er aan de hand is en zelfs eventueel vervangen. Mijn zekering die is gewoon goed.

    Graag hoor ik van jullie.

    Bedankt!

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.866
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: ruitenwissermotor a2 vast?

    Welkom. Lees nog even de forumreglementen, je vindt ze in de menubalk bovenaan deze pagina. Verplaatst naar het A2-subforum en wat overbodige vraagtekens verwijderd.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    127
    Kudos
    29
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: ruitenwissermotor a2 vast?

    Hi, op de A2 van mijn vrouw heb ik dit ook gehad. Heb toen de hele ruitenwisser motor moeten vervangen.
    Was echt stuk.

    Wat je kunt doen is kijken of alleen de wisser niet draait of de hele motor niet. Als de wisser alleen niet draait is je as dol.
    Succes!
    Sinds 12-04-2013: A6 avant 2.8 Quattro s-tronic
    sinds 01-03-2008: A2 1.4 Ebonyschwarz

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •