Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Sierlijsten op de flanken van cabrio losmaken en weer bevestigen

  1. #1
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Sierlijsten op de flanken van cabrio losmaken en weer bevestigen

    Zoals de titel van het draadje al stelt....Hoe zijn de sierlijsten op de flanken van de auto bevestigd. Als ik in de ETKA kijk, zie ik alleen een soort kit als bevestiging op de tekening staan (de nummers 8 en 9) Bij de rubber strips onderaan zitten er clipjes plus tulle's onder, maar zijn die er ook onder de sierstrips?
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Sierlijsten op de flanken van cabrio losmaken en weer bevestigen

    De stootlijsten op de deuren? Bij de 80/90 zijn die geplakt, en wel zo goed dat ze er met geen mogelijkheid in één stuk recht af te halen zijn. Met een achterportier ben ik wel eens een dag bezig geweest, met een verfstripper om 'm te verwarmen. Kwam eraf in stukjes van nog geen centimeter.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Typ89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    359
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Sierlijsten op de flanken van cabrio losmaken en weer bevestigen

    Bij mij ging dat prima hoor. Aan de binnenkant van de deur de boel verwarmen met een verfstripper, en aan de buitenkant de boel er voorzichtig afsteken met een bot plamuurmes o.i.d.
    Je moet wel véél geduld hebben.
    Bij de 80/90 zitten ze met dubbelzijdig tape vast. Ik vermoed bij de cabrio hetzelfde.
    Laatst gewijzigd door Typ89; 12-05-15 om 10:02.

  4. #4
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Sierlijsten op de flanken van cabrio losmaken en weer bevestigen

    Dat ze vast zouden zitten met tape, daar was ik al bang voor. Maar.....de strips bij een dakloze zijn volgens mij van aluminium, en niet van rubber, zoals bij de normale 80 / 90 varianten. Ze zijn ook gespoten.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Sierlijsten op de flanken van cabrio losmaken en weer bevestigen

    Bij de 80 is het geen rubber maar vrij hard kunststof, hetzelfde als de bumpers. Bij de 90 zit er een alu lijst in.

    Lijkt me erg sterk dat ze bij de Cabrio van alu zijn. Dat is geen best materiaal voor stootlijsten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Sierlijsten op de flanken van cabrio losmaken en weer bevestigen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Bij de 80 is het geen rubber maar vrij hard kunststof, hetzelfde als de bumpers. Bij de 90 zit er een alu lijst in.

    Lijkt me erg sterk dat ze bij de Cabrio van alu zijn. Dat is geen best materiaal voor stootlijsten.
    Zijn ook eigenlijk geen stootlijsten, denk ik, maar meer sierlijsten. Ze zijn in ieder geval niet van meegevend materiaal gemaakt.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  7. #7
    Typ89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    359
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Sierlijsten op de flanken van cabrio losmaken en weer bevestigen

    De stootlijsten op mijn 80 kon ik prima buigen, tot een radius van ongeveer 15 cm. Als een auto zijn hele leven in de zon staat zou het best eens zo kunnen zijn dat de weekmakers sneller uit het plastic dampen waardoor ze kneiter hard worden.
    Als de lijsten niet mee geven word het lastig om ze er netjes af te krijgen.
    Is het als voorbereiding om de deur te spuiten?

  8. Ad
  9. #8
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Sierlijsten op de flanken van cabrio losmaken en weer bevestigen

    Het is nog geen eens een vraag betreffende mijn eigen auto, maar voor een maat van me, die ook een dakloze bezit. Hij hoort het ergens rammelen in de strippen. En dus wil hij ze losmaken en opnieuw bevestigen. Alleen, volgens mij zit er niets onder dat rammelen kan, lijkt me.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Sierlijsten op de flanken van cabrio losmaken en weer bevestigen

    Inderdaad. Deurpanelen al losgehad?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •