Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Stuurspeling omhoog/omlaag

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Stuurspeling omhoog/omlaag

    Goedendag heren,

    vandaag een loop/sloop cabrio 2.3 opgehaald. Nog genoeg zaken die er aan gedaan moet worden, echter heb ik wel een vraag wat het volgende kan zijn;

    Zonder dat ik mijn stuur draai kan ik die een stukje omhoog en omlaag duwen. Dit is dus niet het excentrische omhoog/omlaag tijdens ronddraaien.

    Waar moet ik dit probleem in zoeken?

    Overige problemen zijn o.a. alles kraakt en piept (Heeft lang stil gestaan) en de koppelingspedaal werkt niet lekker echter de remvloeistof is zwart dus ga dat eerst vervangen voordat ik een master/slave cilinder ga vervangen. Roest op de wielranden door het uitrollen maar volgens mij is de auto overgespoten in een niet standaard kleur dus moet nog kijken hoe ik de roest kan bewerken zonder te spuiten. Zijn er speciale wielranden voor een cabrio? Rest moet ik nog ontdekken wat er nog mis is.

    Owja, hoe krijg ik m'n dak open, blijft namelijk halverwege haken. Kon niet zo snel een hendel vinden in de kofferbak.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurspeling omhoog/omlaag

    Verplaatst naar het Cabriolet-subforum, nietszeggende topictitel aangepast. Lees ook eens de forumreglementen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurspeling omhoog/omlaag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ryan89 Bekijk Berichten

    Zonder dat ik mijn stuur draai kan ik die een stukje omhoog en omlaag duwen. Dit is dus niet het excentrische omhoog/omlaag tijdens ronddraaien.

    Waar moet ik dit probleem in zoeken?
    Zit er ergenst een afstelmechanisme om de stuur"stang" in het midden te houden?

  4. #4
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurspeling omhoog/omlaag

    Mbt het openen van je dak. Er zit geen hendel in de kofferbak. origineel werd er een noodsleutel meegeleverd (meestal weg en kwijt) om het dak mechanisme te bedienen. Die sleutel steek je dan in een spciale passing welke onder de kleine luikjes zit links en rechts.

    Stuurmechanisme is af te stellen bij het stuurhuis. Bovenop zit een moer/bout, waarmee je de spanning van de veer in het stuurhuis kan aanpassen. Of er een afstemmechanisme voor de stuurkolom is, weet ik niet. Anders een ander stuurhuis op de kop zien te tikken. Ik zie ze af en toe langskomen op MP bijvoorbeeld. Van een Coupe of sedan is ook goed.

    Of er nieuw vervangend plaatwerk is voor j achterscherm randen is...dat wordt zoeken. Ik denk het niet meer. Dat wordt een donor of sloper zoeken voor andere randen.
    Normaal gesproken roest een cabrio daar nooit, behalve als er mee gerommeld is. En anders een zeer kundig plaatwerker zoeken die met de hand nieuwe randen kan rollen.

    Kleurcode zou je in de kofferbak moeten kunnen vinden achter de bekleding aan de bestuurderskant. Daar moet een grote witte sticker zitten.
    Laatst gewijzigd door Thalys; 08-09-17 om 11:40.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurspeling omhoog/omlaag

    Wielkastranden zou ik ook bij een goed schadebedrijf (in de daluren) laten herstellen.
    Heb ik bij mn coupe laten doen en is denk ik de enige manier om het netjes te houden.

    Kostte wel wat geld (met andere deukjes en wat plekjes hier en daar) denk aan rond de €1500
    Voor zo'n bedrag is de hele koets dan weer netjes. Alleen wielkastranden en bijspuiten zal denk ik al gauw op een €750 komen?
    Dus ik zou denk ik eerst de technische en andere probleempjes begroten en goed nadenken of je cabrio dat waard is,
    of dat je liever een goede cabrio koopt en deze voor de onderdelen houdt?
    Laatst gewijzigd door Marinus; 16-09-17 om 14:11.
    Groeten uit een immer zompig De Meern


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •