Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Storing in het elektrische systeem van mn audi cabriolet

  1. #1

    Standaard Storing in het elektrische systeem van mn audi cabriolet

    Sinds een aantal dagen heb ik last van een elektrische storing in mn audi. Momenteel kijkt een vriend van me de auto na.

    Ik dacht laat ik voor de zekerheid hier nog ff wat posten met de verschijnselen, wellicht komt het 1 van jullie bekend voor.

    Als de auto van contact af is blijven de lampjes van de knoppen voor de elektrische ramen branden, ik kan de kachel gewoon aanzetten, alarmlicht knopje blijft branden, radio blijft aan, knipperlichten werken nog.

    Dus je kan wel zeggen dat alles bijna nog werkt zonder een sleutel in de auto.

    Als iemand hier een oplossing of een tip heeft, hoor ik het graag.

    alvast bedankt,

    marco

  2. #2

    Standaard Contactslot??

    Zou het zoeken in het contact slot, dus stekker er achter af trekken en kijken of het nog steeds optreed.
    De blokjes kun je er uit halen en vervangen.

    Gr Jaap

  3. #3

    Standaard

    Het zou ook zo kunnen zijn dat het ontlastrelais in de zekeringkast blijft "plakken"
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Dat zijn ook mijn twee verdachten. Mocht je een zware sleutelbos hebben, dan is het nú het moment om 'm af te laten slanken- da's namelijk slecht voor het contactslot.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard

    Bedankt voor de reacties. Persoon die hem nakijkt dacht ook aan die 2 dingen.

    Zodra ik weet wat het is, zal ik het hier wel posten.

    marco


  6. #6

    Standaard

    Het probleem is waarschijnlijk een kapot relais. Weet niet precies hoe deze heet. Wel weet ik dat zonder dit relais de mistlampen en het elektrisch bedienbaar linker voorraam niet werken.

    Zonder dit relais treed de storing niet meer op.
    Iemand enig idee wat zo een relais kost???

    marco

  7. #7

    Standaard

    Als het een normaal relais is met een ISO pin bezetting, dan kun je er bij de brezan zo een Hella vervanger voor kopen. Kost ongeveer € 8,-. Ga dus niet direct naar de dealer, die is waarschijnlijk veel duurder.
    BEER: Helping ugly people have sex since 1792

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Zou ik dan ff moeten navragen. Hoop het wel dan valt de prijs echt heel erg mee

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •