Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 2.0 E wil niet starten na vervangen brandstofpomp + leidingen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    34
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard 2.0 E wil niet starten na vervangen brandstofpomp + leidingen

    Beste forumleden,

    Ik heb een Audi 80 Cabriolet uit 1995 met een 2.0E ABK motor. Hij staat nu al enkele maanden stil nadat ik pech kreeg op de weg, viel zomaar uit tijdens rijden en was niet meteen weer te starten. ANWB dacht dat het een koelprobleem was en raadde me aan niet verder te rijden en heeft me naar een garage gebracht. Daar hebben ze zonder goed overleg de waterpomp vervangen omdat ze dachten dat dat het probleem was. Na ophalen auto dezelfde avond nog stil gestaan, bleek het koelsysteem niet goed ontlucht. na ontluchten nog steeds hetzelfde euvel, 100 km goed rijden, dan in stad en begint motor uit te vallen en komt horkend tot stilstand.

    Hierna is de auto naar een Audi / VW monteur gegaan en hij zag dat de brandstofdruk ver beneden normaal was, pisstraaltje ipv spuiten. Op dit moment liep de auto gewoon nog alleen onbetrouwbaar om mee de weg op te gaan.
    Hier zijn de volgende onderdelen vervangen:
    -brandstofleidingen van voor tot achter
    -brandstofpomp plus filter
    -bougiekabels + verdelerkap
    -watertemperatuur sensor

    auto was na deze reparatie helemaal niet meer te starten. Tot overmaat van ramp verzuipt de motor nu meteen na een poging tot starten, benzine komt er via uitlaat onderuit gedruppeld. Na onderzoek bleek dat de injectoren vol op en blijven staan en hebben de ECU moeten vervangen en nieuwe sleutel in geleerd. De motor probeer te starten, na loslaten van sleutel bij startpoging blijft de motor zeer horkend lopen op heel weinig toeren. Alle cilinders lijken te werken alleen normaal stationair lopen doet hij niet.

    gisteren een nieuwe Sensor, smoorkleppenverstelling erop gezet, geen verschil.

    Luchtmassameter lijkt normaal te werken alles draait mooi mee. Kleppenhuis was aardig vervuild en heb ik schoongemaakt.

    verder al uit kunnen sluiten:
    -bobine (1 van sloopauto geprobeerd, geeft goede vonken)
    -distibutieriem stond 1 tandje verkeerd, zou hij op moeten lopen volgens monteur, goed gezet
    -brandstofdrukregelaar vervangen door 1 met 5 ipv 3 bar, geen verschil, dus oude teruggezet
    -geen foutcodes in computer
    -relais vervangen door andere geen verschil

    (er is een paar weken voor het gezeik begon door een amateur een Gemini alarm uit gesloopt, auto werkte daarna gewoon prima wellicht komt er nu iets naar voren hierdoor)


    Ik zit momenteel met mn handen in het haar, de monteur weet het ook niet meer. Wie o wie kan mij verder helpen of heeft tijd om er naar te kijken? auto staat in de buurt van Purmerend.

    Met vriendelijke groet,

    Thomas Kampshoff
    Laatst gewijzigd door thomaskampshoff; 16-08-17 om 20:44.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    34
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard re: 2.0 E wil niet starten na vervangen brandstofpomp + leidingen

    https://youtu.be/lpvE1tZChIg

    Zo loopt hij nu..

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 E wil niet starten na vervangen brandstofpomp + leidingen

    Als ik een topic naar het juiste subforum verplaats svp niet terug verplaatsen. En de auto heet Audi Cabriolet, geen 80 Cabriolet.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4
    Bouke222's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    322
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 2.0 E wil niet starten na vervangen brandstofpomp + leidingen

    Na al dat geklooi back to basic lijkt me,


    brandstof druk gecheckt weer?

    Onsteking, En ook vooral te timing checken, Hebben ze ook niet wat bougie kabels gewisseld?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •