Na mijn weten heeft mijn cabrio (97) wel het tanksymbooltje.
Ik denk dat het lampje defect is.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Dag allemaal
Vanuit de volle overtuiging dat iédere auto vanaf de jaren 90 wel zo’n waarschuwingslampje/symbool heeft voor een bijna lege tank, reed ik de laatste keer dat ik bijna moest tanken nog eens even flink door, in de hoop dat dit lampje zou oplichten..
(ik hou ervan te zien dat alles werkt en test dat graag soms).
Maar je raadt t al, er ging weinig branden in mijn Cabrio uit ‘97 (2.0E).
Na bijna 900 km durfde ik niet verder te rijden en ben ik toch maar gaan tanken.
Nog 3 liter over... En dankzij een heel gunstig verbruik geen lege tank! Pff...
De vraag: wie weet hoe het zit met dit waarschuwingslampje?
Is het defect bij mijn auto of is het toch niet zo standaard aanwezig als ik dacht..?
Hang dit misschien samen met wel/geen BC?
Na mijn weten heeft mijn cabrio (97) wel het tanksymbooltje.
Ik denk dat het lampje defect is.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Geen idee eigenlijk, ik heb de cabrio pas twee maanden in bezit en nog vrij weinig mee gereden.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Ook andere VAG wagens uit die tijd (een redelijk basic Golf uit 1992 van mijn schoonouders bijvoorbeeld) hebben alleen een redelijk nauwkeurige brandstofmeter.
Een keer in Frankrijk met die wagen rondgereden in de tijd dat je nog nergens automatisch kon betalen en je op zondag nergens je Franken kwijt kon bij een pomp. De tank op de laatste druppels de maandag bij een benzinepomp gereden... ging er 5 liter meer in dan in het boekje stond....
Voordeel is wel dat je dan de autocheck van mijn coupe mist, want die begint >100 km van tevoren al te loeien en dan zie ik dat er nog gewoon 10 liter in zit...
Het is leuk die computers, maar alleen als het ook echt preciezer werkt, niet om een extra panieklampje te hebben.
Voor andere dingen (lampje kapot, ruitenvloeistof en zo verder) is die autocheck dan wel weer handig.
Die cabrio is gebouwd op basis van het platform van de 80/Coupé en is tot zijn uittrede ook telkens ge-facelift. Gaat ook om auto's van 20+ jaar oud op basis van 27-32 jaar oude ontwerpen, dus dat dat soort elektrische luxe-ellende nog niet standaard was is best begrijpelijk.
En fabrikanten verkopen liever een auto met een lage basisprijs die je zelf met dure opties kunt volhangen, dan kan het voorkomen dat mensen die dure Autocheck overbodig vinden. Ik keek altijd op mijn brandstofmetertje en had een hekel aan dat grote felgele tanksymbool voor m'n giechel als ik nog 90 km kon rijden.
Ik heb bij mijn kale B4 sedan nooit een signaal gehad dat de tank bijna leeg was, terwijl ik door geldgebrek soms wel eens gevaarlijk lang door bleef rijden. Conclusie mag dan wel zijn dat dat er niet in zit. In mijn Mazda 323 hatchback, zo mogelijk nog spartaanser, ging dan wel een waarschuwingslampje branden.