Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Lampjes op dashboard knipperen en aanjager blijft aan met contact uit

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Lampjes op dashboard knipperen en aanjager blijft aan met contact uit

    Hallo,
    ik heb een Audi cabriolet van 1997 met een ABK 2.0E motor .
    deze Audi repareer ik ( althans probeer ik ) voor een goede kennis die de cabrio straks als cadeau geeft aan zijn zoon voor het behalen van zijn rijbewijs .
    bijna alles is gerepareerd op 2 dingen na .

    wie kan mij advies geven over 2 problemen die ik met de Audi heb .

    als de audi op contact staat knipperen er boven in het dashboard 2 lampje , 1 met temperatuur symbool , en 1 met remmen symbool , als ik dan de auto start blijven de lampjes knipperen.

    en hoe kan het dat als ik de sleutel uit het contactslot haal de aanjager van de kachel en aanjager van de achterruit nog steeds werken , mits die aanstonden .
    dacht dat alles zou worden onderbroken als je de contactsleutel uit het slot haalt .

    wie weet raad .
    Laatst gewijzigd door tom; 17-02-18 om 19:43.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Lampjes op dashboard knipperen en aanjager blijft aan met contact uit

    Nietszeggende topictitel 'dashboard' aangepast. Voortaan graag zelf wat meer moeite doen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Lampjes op dashboard knipperen en aanjager blijft aan met contact uit

    Aanjager van de radiator blijft ook werken als je geparkeerd staat, totdat de temperatuur voldoende gedaald is.
    Aanjager achterruit?? bedoel je gewoon de verwarming? Die zou inderdaad uit moeten zijn en via een relais over het contact geschakeld moeten zijn. Wanneer dat problemen geeft, zal er wat aan de kabelboom veranderd zijn. Met een goede reparatiehandleiding kom je een eind, bijvoorbeeld van Haynes of 'So wird's Gemacht'

    Als er ABS op zit, wil die nog weleens op tilt gaan. Ik had daar last van toen mijn hoofdremcilinder kapot was. Maar kan ook zijn dat er een sensor vuil of afgekoppeld is. Dan meldt het ABS systeem afwijkende wielsnelheden. Temperatuurlampje... lijkt me een storing/kortsluiting wanneer dat gaat branden bij contact aan en koude motor. Kan de sensor of de draad zijn.
    Groeten uit een immer zompig De Meern

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Lampjes op dashboard knipperen en aanjager blijft aan met contact uit

    Hallo Marinus, de aanjager van de verwarming en en aanjager achterruit blijven onderstroom staan als het contact uit is . zal inderdaad eens zoeken of er geknoeid is met de bedrading , of dat er een relais niet goed meer werkt , regelt het contactslot niet een relais die de stroomtoevoer uitschakelt , heb wat schema's gevonden en zal het uitzoeken .

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •