Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Leer zijpaneel passagierskant reviseren. Tips? Lijmen of andere techniek?

  1. #1

    Standaard Leer zijpaneel passagierskant reviseren. Tips? Lijmen of andere techniek?

    Dag beste leden, ik ben bezig met de complete revisie van een audi 80 Cabrio. Het leer op het zijpaneel van de passagierskant was slecht gelijmt met kit, dus deze heb ik eraf gehaald. Het schuim was helemaal vergaan dus hier zal ik een nieuw schuim stuk voor moeten snijden.

    Echter hoe moet ik het leer bevestigen aan het schuim? Lijmen wordt vaak niet netjes, mischien een klem techniek of een frame? Het is een bolle rand waar het leer op gelijmd zat. Dit is een vaste rand, aan de achterkant kan dit niet los. Hopelijk heeft iemand anders hier ervaring mee. Bedankt!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Leer zijpaneel passagierskant reviseren. Tips? Lijmen of andere techniek?

    Verplaatst naar het Cabriolet-subforum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    453
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Leer zijpaneel passagierskant reviseren. Tips? Lijmen of andere techniek?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Huskyaudi Bekijk Berichten
    Dag beste leden, ik ben bezig met de complete revisie van een audi 80 Cabrio. Het leer op het zijpaneel van de passagierskant was slecht gelijmt met kit, dus deze heb ik eraf gehaald. Het schuim was helemaal vergaan dus hier zal ik een nieuw schuim stuk voor moeten snijden.

    Echter hoe moet ik het leer bevestigen aan het schuim? Lijmen wordt vaak niet netjes, mischien een klem techniek of een frame? Het is een bolle rand waar het leer op gelijmd zat. Dit is een vaste rand, aan de achterkant kan dit niet los. Hopelijk heeft iemand anders hier ervaring mee. Bedankt!
    Ik heb een B3 gehad met hetzelfde probleem, wat ik toen heb gedaan:

    1. Gaatjes in de sleuf richting de deur geboord (sleuf op foto 3)
    2. De uiterste rand van de stof heb ik nylon visdraad aan laten maken (moeders met de naaimachine) de nylon draad voorkomt dat de stof scheurt en dat de spankracht beter verdeeld wordt in stap 5/6.
    3. Schuim (3mm) op de deur geplakt met dubbelzijdig plakband/plakvel tot ongeveer halfweg de gleuf (foto 3)
    4. Aan de nylon draad maak je stukjes draad van sterk garen.
    5. De garen steek je door de gaatjes en door dit aan te trekken kun je de bekleding netjes opspannen over het schuim. opspannen vanuit 1 kant
    6. Om de garen aan de achterkant vast te maken heb ik knopen van een blouse gebruikt. de knoopjes van de garen heb ik doordenkt met seconde lijm en daarna bedekt met hete lijm om het loslaten te voorkomen.

    Ik heb geen foto's maar het is toen aardig netjes geworden.
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  4. #4

    Standaard Re: Leer zijpaneel passagierskant reviseren. Tips? Lijmen of andere techniek?

    heb in mijn coupe topic een uitgebreid bericht gepost over herstel deurpanelen.. Ik had gekozen voor een zelfklevende viltlaag en daarover de stof teruggelijmd. niet van origineel te onderscheiden. dit lukt met leer ook zo.

    pagina 19
    Laatst gewijzigd door Franx; 06-06-18 om 11:00.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •