Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 26 van de 26

Onderwerp: 2.8, temperatuur laag en oliedruk varieert

  1. #21
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: 2.8, temperatuur laag en oliedruk varieert

    De oude V6 is inderdaad geen snelle motor.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  2. #22
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    50
    Posts
    460
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: 2.8, temperatuur laag en oliedruk varieert

    Hij rijdt wel heerlijk soepel en dat vind ik belangrijker dan de stenen uit de straat te trekken. Ik vroeg me alleen af of de helft van de paarden niet bij de vorige eigenaren nog op stal stonden
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  3. #23
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: 2.8, temperatuur laag en oliedruk varieert

    Dit topic gaat alleen over een 2.3, nog even en niemand snapt het meer.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #24
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    50
    Posts
    460
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: 2.8, temperatuur laag en oliedruk varieert

    Alle posts gaan over een 2.8 V6, maar zie inderdaad dat in de titel 2.3 staat. Ik kan dat alleen niet meer aanpassen. Mocht iemand dat wel kunnen, dan graag aanpassen naar 2.8...
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: 2.8, temperatuur laag en oliedruk varieert

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bugboy Bekijk Berichten
    Hij rijdt wel heerlijk soepel en dat vind ik belangrijker dan de stenen uit de straat te trekken. Ik vroeg me alleen af of de helft van de paarden niet bij de vorige eigenaren nog op stal stonden
    Vermogen is een gecombineerde waarde tussen koppel en toerental. Jouw moderne diesel zal al direct een hoog koppel hebben en dit vasthouden tot het maximale toerental (waarschijnlijk 4.500 rpm). Jouw benzine V6 gaat dan nog wel even door... Daardoor kan een motor met een lager koppel, bij een hoger toerental, toch hetzelfde vermogen hebben. Dat is ook logisch, want met de juiste vertraging (in de versnellingsbak), is dat vermogen weer om te zetten in de gewenste kracht/snelheid verhouding. Maar het rijdt (en voelt) wel degelijk anders!

    Vermogen testen: dit kan het beste op een Dyno, maar als je het in het veld wilt doen, dan piep je een keer de grens over naar Duitsland en kijk je of de auto de topsnelheid nog haalt. Als dit zo is, dan kun je nooit veel paarden hebben achter gelaten bij de vorige eigenaar!
    Laatst gewijzigd door Superunknown; 24-07-18 om 11:52.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 2.8, temperatuur laag en oliedruk varieert

    Dat is mogelijk hoor. Nieuw spul kan ook wel eens niet helemaal goed werken.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •