He, hallo,
Ik heb al enkele jaren een Audi cabrio 2.3 NG . Deze winter stond deze gewoon in de garage en na maanden stilstand ( ik rij er niet mee in de winter), hoorde ik plots dat de ventilator van de radiator aan het draaien was; zo maar ...na maanden stilstand zonder er aan te komen, zonder contact aan of wat dan ook....
Ik ben nu beginnen zoeken naar een deftig elektrisch schema ( voorlopig zonder resultaat).
Ondertussen heb ik de draden van de sensor die volgens mij de relais van de ventilator aanstuurt losgemaakt doch zonder resultaat. Verder onderzoek leidt mij naar de gedeelte waarbij de ventilator kan werken met het contact af ( die ongeveer 8 a 10 minuten kan blijven draaien). Ik heb daar de relais ( 3de van links in de zekeringkast ) uitgehaald en dan stopt deze. Ik heb deze relais getest en deze werkt volgens mij perfect.
Heeft iemand een idee hoe deze relais ( maw welke sensor) aangestuurd wordt en waar deze zich zou bevinden?
Of ziet iemand anders een oorzaak voor het eigen leventje van de ventilator? De auto is niet Herbie of Christine ;-)

Alvast bedankt
Erwin