Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Deur bestuurderskant wil niet op slot

  1. #1

    Standaard Deur bestuurderskant wil niet op slot

    Van mijn cabrio uit 1993 wil de deur bestuurderskant niet op slot. Heeft centrale deurvergrendeling, zonder afstandbediening.
    1. De sleutel kan ik niet voldoende naar rechts draaien.
    2. Knopje kan niet ver genoeg ingedrukt worden.

    Vandaag deurpaneel losgehaald. Daar zit een mechaniekje dat ik wel naar beneden kan drukken (in vacuumdingetje), maar ook die kan ik niet ver genoeg indrukken. Hij springt dan ook meteen weer terug.

    https://imgshare.io/image/FR9sx

    Kan het zijn dat ik dat zou moeten vervangen? Of moet ik ergens anders naar kijken?

  2. #2

    Standaard Re: Deur bestuurderskant wil niet op slot

    Foto staat trouwens gekanteld. Moet kwartslag naar rechts.

  3. #3
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.369
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Deur bestuurderskant wil niet op slot

    Ik vermoed dat er bij het slot een hevel-arm oid niet ver genoeg terug gaat en dan blokkeert hij het zaakje, kan door vervuiling komen of er is een veer gebroken waardoor hij niet goed terug gaat.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  4. #4

    Standaard

    Bedankt. Welke hevel-arm denk je dan aan? Het is nummer 9 die de hele tijd terugschiet.



    In het weekend ben ik van plan dat vacuumdingetje in de deur te meten, of die het wel doet. Ik heb wel zo’n voltmeter, maar ik weet niet goed hoe ik deze moet hanteren🙈
    Laatst gewijzigd door tom; 19-03-20 om 12:07.

  5. #5
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.369
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Deur bestuurderskant wil niet op slot

    Als je bv veel vrije slag op de klink binnen of buiten hebt gaat er iets in het slot zelf niet goed terug, anders kan de sleutel wel verder draaien.
    Ik denk dat je het slot uit de deur moet halen om het goed te kunnen zien, slot kun je dan ook makkelijk testen of hij op slot kan.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Deur bestuurderskant wil niet op slot

    Doet de cv het wel op de rechter deur en achterklep?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard Re: Deur bestuurderskant wil niet op slot

    Ik heb al wel een nieuw slot liggen. Denk wel dat het een priegelwerk is om het huidige slot eruit te krijgen. Want de schroef zit volgens mij net achter de onderkant van het raam zag ik gisteren.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Deur bestuurderskant wil niet op slot

    Daar werkt het wel. Als ik passagierskant op slot/ open doe, gaat achterklep ook op slot/ open. Bestuurderskant doet niet mee.

    Ik heb inmiddels behoorlijk wat met de sleutel gewriemeld. Als ik bestuurdersslot opendraaide, ging andere deur en klep ook open. Als ik probeerde op slot te draaien, ging andere deur en klep ook op slot. Inmiddels kan ik de sleutel bestuurderskant helemaal niet meer voldoende draaien.

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Deur bestuurderskant wil niet op slot

    Klinkt alsof het mechanisme lurp is, nou nog uitzoeken waar precies. Misschien is het een kwestie van schoonmaken, smeren en afstellen.

  11. #10

    Standaard Re: Deur bestuurderskant wil niet op slot

    Ook opgelost.
    Laatst gewijzigd door CabrioAudi; 12-04-20 om 21:32.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •