Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Instrumenten werken niet als motorkap gesloten is

  1. #1

    Standaard Instrumenten werken niet als motorkap gesloten is

    Instrumentenpaneel werkt niet als motorkap gesloten is.

    Waar kan ik een sensor oid vinden die aangeeft dat de motorkap dicht of open is? Gaat om cabrio uit 1993.

    Probleem is ontstaan nadat ik met radio bezig was. Daar zaten wat draden aan elkaar geknutseld voor 12V. Een draad waar ik (waarschijnlijk te hard) aan trok leek nergens in te zitten.

    Leek niks aan de hand want alles werkt verder. Totdat ik ging rijden. Eerste dat opviel was dat waarschuwing accu op instrumentenpaneel verscheen en een piepje. Daarna dat instrumentenpaneel niet werkte en vervolgens dat metertjes olietemperatuur en -druk en voltmeter niet werken.

    Thuis aangekomen wilde ik checken, met motorkap open (vraag me niet waarom). Toen deed alles het weer toen ik de motor startte! Ik blij, motorkap dicht en nog opnieuw starten. Gaf toen weer dezelfde problemen. Opnieuw motorkap open, problemen weer weg. Motorkap dicht, problemen weer aanwezig.

    Ik ben dus van plan om weer een snoertje te leggen van waar ik die los heb gemaakt bij de radio aansluiting en waar ik de andere kant blijkbaar los heb getrokken.

    Wie kan me helpen svp?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Instrumenten werken niet als motorkap gesloten is

    Er zit geen schakelaar op je auto voor de motorkap, tenzij iemand 'm erbij gehobbied heeft. Voor een oud alarm?

    We doen hier overigens niet aan titels met 'help!' erin. Titel aangepast.
    Laatst gewijzigd door tom; 04-04-20 om 16:32.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard

    Hmmm. Hoe zou dat instrumentenpaneel dan kunnen weten of de motorkap dicht of open is🤔
    Er zit een alarmsticker op de auto. En alarm doet het ook.

    Rode snoertje is verbonden met oranje snoer die naar de connector van de radio gaat. Aan de andere kant is dat snoertje verbonden aan een (willekeurig) snoer in een andere kabelboom. Verder gaat het nergens heen.

    Aan de andere kant van het zwarte blokje ging nog een rood snoer dus ergens anders heen. Dat contact mist hij nu blijkbaar.



    Radio doet het overigens ook niet meer.
    Laatst gewijzigd door tom; 04-04-20 om 17:09.

  4. #4

    Standaard

    Er zit trouwens ook een Parrot in. Het oranje snoertje gaat daar naartoe.
    Volgens de Parrot is dat 12V Ignition?


    Stel dat ik die Parrot er helemaal uithaal en die doorverbinding van de oranje draad (die via een afgetakt rood draadje) afgetakt wordt van die (willekeurig lijkende) zwarte draad verwijder. Dan zou het toch allemaal (weer) moeten functioneren, denk ik?
    Laatst gewijzigd door CabrioAudi; 05-04-20 om 14:19.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Instrumenten werken niet als motorkap gesloten is

    Het lijkt erop dat je met je actie nog wat meer hebt losgetrokken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard Re: Instrumenten werken niet als motorkap gesloten is

    Dat zou heel stom en onhandig van me zijn, want zo technisch ben ik niet om zelfstandig uit te vinden waar ik het dan moet zoeken😭

    Bij mijn weten heb ik geen andere draden los getrokken dan die ene, die met een kroonsteentje aan de oranje draad was verbonden.
    Wat ik als laatste heb gedaan, is
    - de radio eruit halen en stekkers losmaken
    - onder het dashboard de snoeren nog eens goed bekijken waar die allemaal heen gaan
    - alle zekeringen in de zekeringenkast onder de motorkap controleren
    - stekker van de Parrot losmaken

    Maar misschien moet ik beginnen bij uit te vinden hoe het kan dat in eerste instantie alles werkte als de motorkap open was en niet werkte met gesloten motorkap. Heeft iemand daar misschien nog ideeën over? Merci.
    Laatst gewijzigd door CabrioAudi; 05-04-20 om 14:21.

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Instrumenten werken niet als motorkap gesloten is

    Dat zal een slecht contact zijn ergens, wat door de scharnieren aangedrukt wordt. Of toch ergens een schakelaar voor het alarm. Heb je alle zekeringen gecontroleerd?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Instrumenten werken niet als motorkap gesloten is

    Lijkt allemaal weer te werken.
    Laatst gewijzigd door CabrioAudi; 05-04-20 om 14:21.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •