Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Blower werkt helemaal niet meer

  1. #1
    Joep89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    92
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Blower werkt helemaal niet meer

    Hoi allemaal,

    Wie weet wat er hier mis gaat?

    Een tijdje terug wilde mijn blazer alleen nog op stand 1 van de 4 werken (Audi cabriolet 2.3). Daarna hield de blazer er helemaal mee op. De Audi dealer vertelde me dat het waarschijnlijk aan de kachelweerstand/regelaar interieurventilator lag. Ik heb zelf de volgende kachelweerstand besteld: https://www.auto-onderdelenexpert.nl/vemo-7079256

    Toen ik de nieuw bestelde kachelweerstand installeerde gebeurde het volgende: ik zag de accuspanning afnemen op het metertje in het dashboard (er gebeurde dus wat) maar vervolgens sprong de bijhorende zekering er uit (30 amp). Ik had deze net vervangen dus vermoedelijk is dit eerder ook gebeurd. De kachelweerstand was loeiheet daarna.

    Wat gaat er mis?

    Alvast bedankt voor jullie reacties,

    Joep

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Blower werkt helemaal niet meer

    Als de weerstand stuk is, werkt de blower alleen op de hoogste stand. Waarschijnlijk is de weerstand in de blowermotor te hoog door versleten lagers en/of koolborstels.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Joep89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    92
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Blower werkt helemaal niet meer

    Ha Tom,

    Bedankt voor je snelle reactie!

    Hoe kan ik testen of de blowermotor stuk is? De blower motor zit onder de weerstand toch?

    Is dit dat het juiste onderdeel? https://www.mijnautoonderdelen.nl/au...?typeCode=7735

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Blower werkt helemaal niet meer

    Spanning direct uit de accu erop zetten. Vermoedelijk voel je met de hand ook wel of deze zwaar draait.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Blower werkt helemaal niet meer

    Eerst voelen met de hand, anders brand de motor door als hij te zwaar loopt....dan krijg je mooi een rookwolk in de auto die lekker stinkt.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •