Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Ruitensproeiervloeistofniveauindicatie dashboard

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    34
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Ruitensproeiervloeistofniveauindicatie dashboard

    Goedemiddag,
    Ik moet toegeven, dat eerste woord had korter gekund maar ik ben fan van Scrabble en deze is goud waard

    Mijn probleem: ik heb een 1993 Cabriolet, 2.8 V6. Deze geeft op het dashboard de mededeling dat de ruitensproeier vloeistof onvoldoende is terwijl het tankje gewoon vol zit. Soms wilde de melding nog wel eens uitgaan na tien, twintig seconden non stop sproeien maar nu blijft de melding er staan (ja, het tankje zit echt vol) en dat is toch jammer. Ik heb het plastic in de wielkap al eens verwijderd en gezien dat de sensor -als ik me niet vergis- geïntegreerd zit met het pompje en dit samen aan de kant van het wiel op de zijkant van het tankje zit. Mijn vraag: hoe los ik dit op?
    Is de sensor los te vervangen of moet dan het hele pompje eruit? Is het de sensor of kan het ook iets anders zijn? En is de sensor misschien door te verbinden zodat de melding uit gaat? Ik weet dat het fijn is als de auto origineel is maar ik kan in principe leven zonder die melding te krijgen.

    Bedankt voor de hulp.

    PS. Ik heb de zoekfunctie gebruikt hiervoor maar ik kan zelf niks vinden over dit specifieke probleem. Als ik niet goed heb gezocht en hier toch topics over bestaan dan zie ik het graag en hoop ik het daarmee op te kunnen lossen.

  2. #2
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard Re: Ruitensproeiervloeistofniveauindicatie dashboard

    Heel waarschijnlijk de vlotter in het pompje, of de kabel erheen moet ergens kapot zijn of de stekker is niet OK. Ik weet de pin bezetting van deze niet uit mijn hoofd, maar je zou even met een multimeter kunnen meten welke pinnen spanning hebben als je met de stekker eraf de ruitensproeiers bedient. Dan is de andere kabel het signaal van de vlotter en kan je dat checken. Mocht je met kabel eraf ook gelijk van de melding af zijn, is dit ook een goede indicatie dat het aan het pompje ligt. Misschien zit de vlotter gewoon vast door vuil en helpt schoonmaken. Deze pompjes gaan ook graag lek, ik heb ze bij al mijn B4’s lek gehad, maar deze fout had ik nog niet. Ze zijn te krijgen bij de dealer, incl de rubbers, maar niet goedkoop.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •