Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Verlichting schakelaars stoelverwarming en hoogteverstelling

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    34
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Verlichting schakelaars stoelverwarming en hoogteverstelling

    Toen ik mijn '93 Cabriolet begon te rijden werkte er nauwelijks nog lampjes op het dashboard. Inmiddels heb ik er steeds meer vervangen, zowel in de klokken als de schakelaars voor mistlichten etc. Er zijn er echter drie waar ik niet uit kom.

    Ik heb hier inmiddels gelezen dat ook de schakelaars van de stoelverwarming (twee stuks) en hoogteverstelling van de koplampen verlicht horen te zijn. Maar als ik deze uit elkaar haal kan ik er zo niet achter komen waar ik de lampjes/ledjes kan vervangen. De stoelverwarming lijkt nog logisch te zijn: hier kan ik een soort transparant 'buisje' zien wat het licht door de schakelaar verdeeld maar ik kan zo niet ontdekken waar ik het lampje kan vervangen. Ik denk dat de schakelaar hiervoor uit elkaar moet maar kan iemand mij vertellen hoe ik dat doe?
    De hoogteverstelling is voor mij heel onlogisch, hier zit een grijs 'plaatje' voor waardoor eventueel licht geblokkeerd wordt. Ik zou graag wat foto's toevoegen voor de duidelijkheid maar ik weet niet hoe ik dit kan doen.

    Kortrom: wie kan me vertellen hoe ik ook deze laatste drie schakelaars verlicht krijg zodat ik weer van een vol verlicht dashboard kan genieten? Alvast bedankt
    Laatst gewijzigd door chrasH040; 07-09-20 om 17:37. Reden: Ik kan geen foto's toevoegen dus tekst aangepast.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    61
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Verlichting schakelaars stoelverwarming en hoogteverstelling

    Dat zijn jammer genoeg niet veel reacties.
    Ik zit met hetzelfde en ben ook benieuwd hoe je die schakelaars kan repareren , kopen kan altijd nog maar dat lijkt me niet nodig.
    Dus wie heeft de oplossing???

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    34
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Verlichting schakelaars stoelverwarming en hoogteverstelling

    Feitelijk zijn het geen reacties

    Maar ik moet zeggen dat ik de hoogteverstelling inmiddels zelf heb kunnen fixen. Hiervoor heb ik de schakelaar uit elkaar gehaald (aan de achterkant open wippen met een paar kleine schroevendraaiers en zo de behuizing eraf halen), daarna de interne onderdelen eraf klikken (relatief makkelijk, wijst zichzelf, wel opletten want er zitten een paar HELE kleine onderdeeltjes in die je niet mag kwijt raken), het oude lampje eraf halen, weerstandje met ledje op die plek solderen en het zaakje weer terug in elkaar zetten. Ik heb hiervoor vrij veel gehad aan deze site: http://www.eschenba.ch/auto/audi/80/ (de pagina "sch_lwr." Overigens staan er nog wel meer leuke dingen en tips op om te maken). Mocht je enigszins in de buurt van Eindhoven wonen (of hier naar toe willen rijden) dan wil ik je daar wel mee helpen.

    Maar de schakelaar voor de stoelverwarming krijg ik niet op diezelfde manier uit elkaar dus daar worstel ik nog mee. Tips hierover zijn meer dan welkom.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •