Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Raam linksvoor + mistlampen (voor en achter) werken niet

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2021
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Raam linksvoor + mistlampen (voor en achter) werken niet

    Hallo kenners,

    Sinds vorige week ben ik (of eigenlijk m'n zoon) eigenaar van een Cabriolet 1.8 uit 2000. In de basis is de auto goed maar er moet wel het e.e.a. aan gebeuren om hem goed rijdend en toonbaar te maken. Daar zijn we nu samen mee bezig. Ik heb hier al veel gelezen en de nodige handige tips gevonden. Nu loop ik echter aan tegen iets wat ik hier nog niet heb kunnen vinden, dus daarom een nieuw onderwerp.

    Het raam linksvoor werkt niet en de mistlampen voor en achter ook niet. Ik heb gelezen dat dit waarschijnlijk wordt veroorzaakt door hetzelfde defecte relais. Weet iemand waar ik dat relais kan vinden en of die vervangen moet worden door een originele of dat het ook met een universeel relais kan?

    Bij voordat dank voor jullie bijdrage. Groet, Erik

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2021
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Raam linksvoor + mistlampen (voor en achter) werken niet

    Nader onderzoek maakt de uitdaging wat minder groot. Een kapotte zekering veroorzaakte de niet werkende mistlampen. Blijft over een niet werkend elektrisch raam in het linker voorportier. Zowel met de knop in de centrale console als met die in het portier zelf doet het raam niets. Wie weet raad?

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Raam linksvoor + mistlampen (voor en achter) werken niet

    Deur al open gemaakt? Mijn 90 had een uitgefikte stekker op de motor. 80-90 zal daarin niet zoveel verschillen.

    Frans truukje is tegelijk met de knop drukken onderaan op de deur een klap geven, als het borstelmotoren zijn kan dat nog wel eens een gelukje geven.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2021
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Raam linksvoor + mistlampen (voor en achter) werken niet

    Hallo Rol-Co, dank voor je reactie. Ik heb de deur opengemaakt en ik snap nu dat het raam niet werkt. Bij het losmaken van het deurpaneel viel me al op dat de stekker los onder de schakelaar lag. Stekker erop zorgde in ieder geval voor een bewegende motor. Helaas geen bewegend raam. Na verwijderen deurpaneel blijkt raam op 2 blokken hout te rusten die met schroeven in het deurframe hangen. Verder een bende. Motor los, staalkabels los etc. Ik ga maar eens uitzoeken hoe het hoort en waarom de vorige eigenaar dit zo heeft gedaan. Als iemand tips heeft, houd ik me aanbevolen.

  5. #5
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Raam linksvoor + mistlampen (voor en achter) werken niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik V70 Bekijk Berichten
    Hallo Rol-Co, dank voor je reactie. Ik heb de deur opengemaakt en ik snap nu dat het raam niet werkt. Bij het losmaken van het deurpaneel viel me al op dat de stekker los onder de schakelaar lag. Stekker erop zorgde in ieder geval voor een bewegende motor. Helaas geen bewegend raam. Na verwijderen deurpaneel blijkt raam op 2 blokken hout te rusten die met schroeven in het deurframe hangen. Verder een bende. Motor los, staalkabels los etc. Ik ga maar eens uitzoeken hoe het hoort en waarom de vorige eigenaar dit zo heeft gedaan. Als iemand tips heeft, houd ik me aanbevolen.
    Kabel gebroken en geen nieuwe unit willen kopen/monteren. Gewoon gebruikte kopen op de sloop

    edit:
    dat is bijna niet te vinden, onderdelenlijn heeft niets.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Raam linksvoor + mistlampen (voor en achter) werken niet

    Ik snap waarom ze het niet gerepareerd hebben, het is vrij prijzig.

    https://www.ebay.de/itm/133580404074...oAAOSwq3dgCCw8

    Hier kan je nog kijken voor onderdeel nummers

    https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+ca.../837-837060/#3
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2021
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Raam linksvoor + mistlampen (voor en achter) werken niet

    Wederom dank voor je reactie. Ik heb een complete deur gekocht en ga het mechanisme overzetten. Als er iemand tips heeft, houd ik me opnieuw aanbevolen.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2021
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Raam linksvoor + mistlampen (voor en achter) werken niet

    Mechanisme overgezet en dat was een teleurstelling. Met behulp van how to’s op dit forum goed te doen maar na inbouw geen beweging in raam. De schakelaar in de middenconsole zet er drie in beweging maar niet die linksvoor. De schakelaars in de portieren (links en rechts) doen beiden niets. Vanaf portier rechts een kabel gelegd naar nieuwe mechanisme links en toen deed die het wel. Schakelaars uit het portier allemaal gecontroleerd op middenconsole en die doen het ook.

    Ik neig nu naar draadbreuken in kabelboom naar portier linksvoor. Wat denken jullie, andere ideeën, tips of bevestiging?

  10. #9
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Raam linksvoor + mistlampen (voor en achter) werken niet

    Kan! Waar de bedrading van de deur de stijl in loopt kijken in de rubber thule.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2021
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Raam linksvoor + mistlampen (voor en achter) werken niet

    Zo tijd voor een update. Ik heb nieuwe kabelbomen naar het kofferdeksel links en rechts gemaakt en daarmee waren een hoop rare kwaaltjes verdwenen. Elektrische kap werkt nu gewoon elke keer net als de verlichting. Ook is het waarschuwingslampje van de kap nu permanent uit. Raambediening vanaf het bestuurdersportier blijft raar. De kabel doorvoer naar de deur lijkt goed. Ik vond een oud alarm met loshangende kabels en die heb ik eruit gehaald. Ramen doen het soms wel en soms niet. Ik neig eerlijk gezegd naar een defect relais want na een tik daarop deden ze het weer. Wat denken jullie?

    Verder ben ik benieuwd of jullie tips hebben voor de achterbumper. De rand waarmee die aan beide kanten aan de auto bevestigd zit, is aan beide zijden aan de bovenkant iets ingescheurd en daardoor wijkt de bumper iets. Het is geen kwestie van vervangen want het zit echt vast aan de bumper. Iemand een idee?

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    32
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Raam linksvoor + mistlampen (voor en achter) werken niet

    Hoi Erik,

    Heb hetzelfde gehad met het bestuurdersraam. Schakelaar middenconsole werkte toen ook op de 3 overige ramen. Blijkt vaak het grote relais onder het stuur te zijn.
    343, groot rechthoekig relais, kan niet missen. Heb je deze al getest? Deze zou je even met het soldeerijzer kunnen opfrissen, of even een tweedehandse zoeken.

    Groet, Ryan

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2021
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Raam linksvoor + mistlampen (voor en achter) werken niet

    Dank voor je reactie. Het zit inderdaad in het relais. Als het raam niet werkt en ik geef een tik op het relais, doet die het wel. Bij mij is het relais 367, dat is dan wel weer raar.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •