Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: 2.3 schakelt moeilijk in 1 en achteruit

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    74
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard 2.3 schakelt moeilijk in 1 en achteruit

    Als auto niet rolt is de 1 en dus bij stilstaan ook de achteruit moeilijk in te schakelen. cilinder geef en slave heb ik al vervangen en het pedaal zit vrij hoog bij het ontkoppelen. Koppeling slipt niet en lijkt ook goed vrij te komen. Het is een Audi cabriolet van 1993 met de NG 2,3 5 cilinder.
    Wat raad u aan. (Het vervangen van de hele koppeling staat gezien de pedaalhoogte al op het programma maar kan dat ook de oplossing voor het eventueel niet goed vrij komen zijn??) Of moet ik ergens totaal anders gaan kijken?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: 2.3 schakelt moeilijk in 1 en achteruit

    Heb je er wel rekening mee gehouden dat jouw Audi nog geen gesynchroniseerde 1e- en achteruit versnelling heeft?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    74
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: 2.3 schakelt moeilijk in 1 en achteruit

    Beste Superunknown, Bedankt voor de reactie. Ik was daar niet van op de hoogte. (unknown was dus voor mij op zijn plaats).
    Het verklaard veel maar ik moet toch best veel kracht uitoefenen voor de 1 en soms eerst naar 2 om 1 te kunnen schakelen.
    Dan kan de oplossing dus alleen nog in de koppeling zitten en hoef ik niet te denken aan een andere bak lijkt me.
    Normaal gesproken moet de 1 toch soepel in te schakelen zijn? (Ik kan 'm zo niet uitlenen aan mijn kleindochter n.l.)
    Is het een algemeen probleem? (graag reactie) Of ben ik een uitzondering?

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3 schakelt moeilijk in 1 en achteruit

    Hij hoort prima te schakelen naar 1 en achteruit, heel soepel. Ik denk dat de koppeling niet meer vrijkomt inderdaad.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    74
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: 2.3 schakelt moeilijk in 1 en achteruit

    Voor wie er wat aan heeft:
    Na demontage bleek de plaat moeilijk over de prise-as (roest) te schuiven en bleef wat aanlopen tegen het vliegwiel. Na vervangen en een beetje kopervet op de as gaat ie weer als een mes door de boter.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •