Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Mistlamp kapot (schade)

  1. #1
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    466
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Mistlamp kapot (schade)

    Mijn Audi Cabriolet staat alweer een tijdje in zijn winterstalling, maar ik kreeg vanmorgen een berichtje dat er schade was ontstaan. Iemand is er tegenaan gereden en het lijkt er op dat het mistlicht kapot is:
    IMG_7188.jpg
    Verder lijkt er geen schade te zijn. Wat ik begrepen heb is er een auto achteruit tegenaan gerold. Het glas is kapot en ook een deel van de achterliggende behuizing lijkt schade te hebben. Ik verwacht dan ook dat deze hele unit vervangen moet worden. Nu zit ik op 7Zap te kijken wat het onderdeelnummer is, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik zie verschillende onderdeelnummers: 8A0941699, 8G0941699, 8A0941700 en 8G0941700. Volgens mij is 8A altijd de linkerkant, dus ik zal denk ik de 8G0941699 of 8G0941700 nodig hebben. Weet iemand het verschil en welke ik moet hebben?

    Neem aan dat voor montage de bumper er af moet?
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Mistlamp kapot (schade)

    Als je de richtingaanwijzer eruit haalt (1 zichtbare schroef) dan zie je de schroeven van de mistlamp. Bumper kan blijven zitten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.137
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #4
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    466
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Mistlamp kapot (schade)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Als je de richtingaanwijzer eruit haalt (1 zichtbare schroef) dan zie je de schroeven van de mistlamp. Bumper kan blijven zitten.
    Het heeft even geduurd, maar vandaag even naar de stalling geweest om de oude lamp eruit te halen. Het klopt inderdaad dat er een schroef in de richtingaanwijzer zit en dan pak je die er zo uit. De twee schroeven van de mistlamp heb ik daarna ook losgehaald en dan zit die wel los, maar hij kan er niet uit.

    Aan de kant van de grille zitten twee uitsteeksels die in de grille grijpen. Aan de kant van het knipperlicht lijkt die ook ergens achter te blijven zitten. Heeft iemand een filmpje of instructie hoe deze eruit te halen? Ik kan het wel forceren (deze is toch al kapot), maar ik moet de nieuwe er natuurlijk ook weer in zien te krijgen.
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Mistlamp kapot (schade)

    Volgens mij zijn het twee 'vingers' die erin grijpen. Recht naar de buitenkant (opening van de richtingaanwijzer) trekken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    466
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Mistlamp kapot (schade)

    Dat klopt. Deze twee "vingers" grijpen in de carrosserie:


    Ze grijpen in dit deel:


    Dit is de andere kant van de mistlamp:


    Het schroefje zit precies achter dit rondje:


    Ik heb de boel maar geforceerd (het was toch al kapot), maar ik denk dat het nog wel een gevecht gaat worden om een nieuw exemplaar erin te zetten. Nu moet ik zeggen dat het ook niet echt fijn werken is in zo'n donkere stalling. Er lijkt verder niets los te kunnen, dus het zou inderdaad gewoon zo moeten. Altijd gedoe dit soort schades.
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •