Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Positie alarm Audi Cabrio (+wat is ze ongeveer nog waard?)

  1. #1

    Standaard Positie alarm Audi Cabrio (+wat is ze ongeveer nog waard?)

    Dag mensen, ik laat weer eens van mij horen
    (helaas niet voor lang, maar daarover later meer)

    Ik heb momenteel wat probleempjes met mijn Cabrio, namelijk dat het beessie mij niet meer goed herkent als eigenaar
    Er zit ergens een storing in de CV/Alarm installatie, maar hoe wat en waar ben ik nog niet achter, mainly omdat ik het nog niet direct heb kunnen vinden (volgens mij zit CV rechts achter onder de achterbank, maar zit het alarm daar ook?) omdat het nog niet echt lekker weer geweest is ben ik er nog niet mee bezig geweest.
    Ik ben dus eigenlijk op zoek naar iemand die mij wat meer info kan geven mbt het alarm en de bedrading. Ik heb een Cobra alarm (volgens mij af fabriek?) klasse 2... Maar de alarmtoeter is even uitgeschakeld :roll:
    Het begon ongeveer een week geleden. Ik stapte in de auto en de binnenverlichting was wild aan het knipperen en ik hoorde een relais klikken (evenredig met de binnenverlichting).
    Na het afhalen van de startonderbreking (met zo'n mooi staafje) en het starten van de auto sloeg ze af en liet heel even de alarm toeter halen. Na het opnieuw starten was er geen probleem.
    De twee dagen daarna alleen maar het euvel met de binnenverlichting. Wanneer de auto loopt is er geen probleem meer, binnenverlichting gaat netjes uit etc.
    Nou was ik 3 dagen terug op weg van mijn werk naar huis en na het parkeren en op slot draaien merkte ik dat ze niet centraal vergrendeld werd. Ik liep naar de bijrijders kant, want die stond nog open, draaide deze op slot en de hele boel begon te loeien. Overal van 't slot gehaald, auto geprobeert te starten zelfs maar ze bleef maar loeien. Na een minuut of 5 (is mij verteld, voor mij leek het anderhalf uur) stopte het geluid. Ik probeerde dus nogmaals de auto op slot te draaien maar het geintje begon opnieuw. Ik was er ondertussen al zo zat van dat ik in de kofferbak de alarmtoeter heb ontdekt, daar de + kabel vanaf gehaald en genoten van de rust. Beide deuren en kofferbak handmatig op slot gedraaid en lekker gaan slapen. 's morgens weer naar mijn werk zonder problemen. Toen ik van mijn werk naar huis zou gaan stapte ik in de auto en zag ik (aan het rood op mijn mistlampindicator) dat mijn alarm af ging. Na alles een keer goed open gedraaid te hebben, kwa deuren dus, was mijn alarm klaar met afgaan maar starten wou ze niet. Heb 10 minuten vanalles geprobeert maar ze wou gewoon niet starten. Startmotor ging wel, maar de benzinetoevoer had geen zin (startonderbreking).
    Weer naar binnen gegaan bij mijn werk, mijn vader even ingelicht en hij zou hem de volgende dag daar wel weg slepen. Toen zou ik naar huis lopen maar probeerde toch nog een keer te starten. En voila, zonder problemen gestart en weggereden :shock: Direct naar mijn ouderlijk huis, daar de auto geparkeerd en de Toyota Yaris ( :? ) van moeders gepakt.
    We hebben het probleem al redelijk snel getraceert tot alarm/cv, maar omdat we geen schema's hebben ook nog niet al te veel aan gedaan. Daarom dit berichtje.

    Overigens, wanneer dit euvel opgelost is gaat ze in de verkoop helaas Mijn vorige werkgever is failliet gegaan en bij mijn nieuwe werk verdien ik dusdanig minder dat ik het gewoon niet meer op kan brengen om mijn auto te houden. Ik ga waarschijnlijk voor een Renault Megane (Hatchback) op G3 gas (dan is het rijden zelf ook nog betaalbaar...) maar niet voordat mijn auto verkocht is.
    Wat zou ze ongeveer waard zijn?
    Huidige staat van de auto:
    - Omdat ik een tijd terug tegen een paal aan gekomen ben in Duitsland (zoek topic Dude where's my car van your's truly) zit er aan de bestuurderskant in de deur en dorpel nog een deuk. Alle andere schermen etc zijn onaangetast. -
    Verder is ze in vrij goede staat. Motorisch perfect, en alleen een rubbertje onder de middendemper nog los (maar die vastmaken is niet zo'n groot probleem wanneer je een brug hebt.. die ik dus niet heb.. heb al 2 uur onder de auto gelegen met de krik en gedrukt en geduwd.. maar het lukte steeds nét niet)
    Het gaat dus om een paarse Audi Cabriolet uit '93. 2800cc v6 Automaat

    Ik zit zelf te denken aan de 4500 euro ongeveer, gezien het wegwerken van de deuk aan de bestuurderskant zo'n 1500 euro aan reparatie met zich mee zou brengen (is mij verteld.. dorpel eruit halen en terug lassen was vooral veel kosten.. deurtje halen en spuiten was niet zo heel duur) en ik zelf de prijs van de auto toch nog wel rond de 7000/8000 euro schat, maar gezien het trieste aanzicht van de deuk...

    Nouja, het gaat dus nu vooral even om het alarm.. Maar overige reacties zijn ook welkom.

    Groeten,

    Peter

  2. #2
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    alarmen zijn bastards, vooral als ze slecht aangelegd zijn, zoals bij mij! Wees blij dat je auto niet tijdens het rijden uitvalt, dat had ik.
    De waarde kan ik je niet zo veel over zeggen, maar met schade lijkt het me wat veel...
    '01 rs4 641 ps

  3. #3
    Olaf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Posts
    297
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Positie alarm Audi Cabrio (+wat is ze ongeveer nog waard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DragoN
    (volgens mij zit CV rechts achter onder de achterbank, maar zit het alarm daar ook?)
    Peter, de alarmmodule zit hoogstwaarschijnlijk onder het dashboard aan de bestuurderzijde ... daar zit (zeg boven je knie-en) zo'n handschoenvak gedeelte wat je met een dopje 8 (meen ik) loskunt halen - 4 boutjes en dan naar onderen en naar je toe schuiven ...

    Ik zou daar eens kijken hoe de boel aangesloten zit ... er zijn jammergenoeg legio inbouwstations die nog steeds 'draaien en tapen' in plaats van 'solderen en krimpen' :idea:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DragoN
    Het gaat dus om een paarse Audi Cabriolet uit '93. 2800cc v6 Automaat

    Ik zit zelf te denken aan de 4500 euro ongeveer, gezien het wegwerken van de deuk aan de bestuurderskant zo'n 1500 euro aan reparatie met zich mee zou brengen (is mij verteld.. dorpel eruit halen en terug lassen was vooral veel kosten.. deurtje halen en spuiten was niet zo heel duur) en ik zelf de prijs van de auto toch nog wel rond de 7000/8000 euro schat, maar gezien het trieste aanzicht van de deuk...
    Een knappe 2.8 van '93 moet IMO meer op kunnen leveren dan 8K euro :shock:

    Als je het alarm probleem hebt verholpen zou ik na denken om zelf de schade te laten verhelpen en de auto daarna te gaan verkopen :idea:

    Heb je overigens foto's van deze audi en haar schade ??

    Succes,

    Olaf
    There's no substitute .

  4. #4

    Standaard Re: Positie alarm Audi Cabrio (+wat is ze ongeveer nog waard

    Hey Olaf, dankje voor de reactie.
    Ik heb helaas geen recente fotos van mijn auto, maar ik kan ze wel maken.
    Punt is alleen dat ik het geld niet heb om de schade te verhelpen.
    Ik kan dus kiezen, of blijven rijden met de schade, en meer uitgeven dan ik binnen krijg. Of haar wegdoen aan iemand die haar weer op kan lappen en er nog een hele mooie tijd mee gaat hebben en zelf eerst een stapje terug doen zodat ik in de toekomst weer terug kan naar de audi's (want ik heb nog in geen een merk gereden wat zo ontzettend lekker reed als de audi.. en ik heb veel gereden hoor.. porsche (944, boxter en 911), range rover (de nieuwe vogue supercharged), jaguar (xj executive en het oude xj model met een V12 motor.. op zich was dat ook wel een ervaring) ik ga morgen wel even onder mijn dashboard loeren.
    Overigens zit er leren bekleding in, en zijn de stoelen erg speciaal (is mij verteld iig )
    Heb nog wel foto's van toen ik haar net gekocht had http://www.drake.nl/~dragon/audi/
    Maar omdat ik dus echt niet weet hoeveel een beschadigde audi op kan brengen.. en ik haar dus waarschijnlijk zelf niet meer klaar kan krijgen..

    Peter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olaf
    Peter, de alarmmodule zit hoogstwaarschijnlijk onder het dashboard aan de bestuurderzijde ... daar zit (zeg boven je knie-en) zo'n handschoenvak gedeelte wat je met een dopje 8 (meen ik) loskunt halen - 4 boutjes en dan naar onderen en naar je toe schuiven ...

    Ik zou daar eens kijken hoe de boel aangesloten zit ... er zijn jammergenoeg legio inbouwstations die nog steeds 'draaien en tapen' in plaats van 'solderen en krimpen' :idea:

    Een knappe 2.8 van '93 moet IMO meer op kunnen leveren dan 8K euro :shock:

    Als je het alarm probleem hebt verholpen zou ik na denken om zelf de schade te laten verhelpen en de auto daarna te gaan verkopen :idea:

    Heb je overigens foto's van deze audi en haar schade ??

    Succes,

    Olaf

  5. #5

    Standaard

    jammer dat je je cabrio verkopen moet, ik denk wel dat je er toch wel een goede 7000 voor moet kunnen vangen als er tenminste niet teveel kilometers op staan. Suc6!
    broem broem!


  6. #6
    velg's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    55
    Posts
    648
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    die stoelen zijn inderdaad zeer exclusief. Zie je op Ebay Duitsland heel af en toe te koop staan, en gaan dan voor 1000 euro weg als ze in nette staat zijn. Zijn zgn Gurt-intergral-sitze, volgens mij van Recaro. Mooie auto verder, als ik het geld had zou ik hem zeker in overweging nemen. Alarm zit bij mij ook inderdaad onder het dashboard aan de bestuurderskant. succes
    2013 Audi A5 Cabriolet1.8 TFSI S-Edition Gletsjerwit & 2016 Audi A3 1.4 TFSI Sportback Gletsjerwit

  7. #7
    Olaf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Posts
    297
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Positie alarm Audi Cabrio (+wat is ze ongeveer nog waard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DragoN
    - Omdat ik een tijd terug tegen een paal aan gekomen ben in Duitsland (zoek topic Dude where's my car van your's truly) zit er aan de bestuurderskant in de deur en dorpel nog een deuk. Alle andere schermen etc zijn onaangetast. -

    Is dit alles aan schade
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    There's no substitute .

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Mooie auto [img][http://images.fok.nl/s/yes_new.gif]http://images.fok.nl/s/yes_new.gifhttp://[/img]

  10. #9

    Standaard Re: Positie alarm Audi Cabrio (+wat is ze ongeveer nog waard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olaf
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DragoN
    - Omdat ik een tijd terug tegen een paal aan gekomen ben in Duitsland (zoek topic Dude where's my car van your's truly) zit er aan de bestuurderskant in de deur en dorpel nog een deuk. Alle andere schermen etc zijn onaangetast. -

    Is dit alles aan schade
    Dat is bijna alles..
    De deur en de dorpel zijn inderdaad gedeukt. Maar de reparateurs die hem gemaakt hebben hebben ook voor een verkeerde aandrijfas erin gezet. Nou is dat ook niet zo'n heel groot probleem, heb alleen de zekering van de ABS eruit getrokken gezien het toch vrij vervelend werd bij het optrekken en afremmen dat de ABS aansloeg (enige wat ie deed was herrie maken)
    Verder zit er onder de middendemper nog een rubber los waardoor bij een beetje stevig doortrekken er een trilling hoorbaar is doordat de uitlaat midden onder tegen een plaatje aan komt te hangen..

    Voor zover ik weet is dat alle schade
    En natuurlijk het CV/Alarm probleem (overigens getraceert tot de cv/blackbox daar zit ergens een storing in)

  11. #10

    Standaard

    Lees 'gemaakt hebben' trouwens als 'weer rijdende gemaakt hebben' (oa door het vervangen dan de stabilisatiestang waardoor dus mijn achteras weer mooi in het midden terrecht kwam )

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •