Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456
Resultaten 101 tot 103 van de 103

Onderwerp: Cabrio start niet. Ratel onder motorkap.

  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door antiekeradio
    het ziet er niet uit als een echte druppellader! pas dus op dat ie niet een te hoge eindspanning geeft en dus maar door blijft laden!

    'topping up seldom used batteries' is ook gewoon laden, namelijk...
    Volgens mij valt het "blijft maar door laden" wel mee. Hier zijn de specs van de Einhell website:

    • Battery Charger AFEN 10

      Robust 12 V electronic battery charger. It is equipped with ammeter for control of the charging progress showing the respective charging amperage. The strong pole clips warrant an optimal connection to the pole tips of the battery. With the strap handle it can be comfortably transported. The electronic charging control limits the charging voltage at 14,1 V (WU-curve). Overloading the connected battery is therefore not possible and the charging procedure does not have to be supervised. The AFEN 10 is ideal for maintenance-free batteries and also for topping up seldom used batteries.

      Features

      * Double insulated constructions, sheet steel housing, built-in ammeter, false poling and overload protection, mains cable with Euro plug, charging cable with pole clips.

    Heren,

    Weten jullie het zeker? Is dit echt een druppellader. Een druppellader ontlaadt ook en laadt dan weer bij. Dit vind ik niet, althans is voor mij niet herkenbaar, in bovenstaande beschrijving (wat is een WU-curve?) nog bij andere types van dit merk:

    http://www.einhell.com/englisch/englisch.aspx?file=car

    Voor mijn sportauto heb ik een LBC 212-6, het onderhoudsbedrijf van die auto heeft dat ding voor mij uitgezocht, is wel veel duurder (100 euro), heb voor mijn audi liever iets voor de helft als dat kan.

    Zie voor de LBC:
    http://www.proostenelectronics.nl/

    Of een leverancier:
    http://www.venus.nl/acculaders/accul3.html

    Gijs

  2. #102

    Standaard

    Ben misschien in verwarring.

    Ook op de door mij genoemde LBC-websites staat niet dat ontladen wordt door de druppellader.

    Is er nu een verschil tussen een lader die stopt als de accu op een bepaald niveau is en als dit niveau lager is weer verder gaat en een lader die na het behalen van het niveau overgaat op een "onderhouds/ druppellading"?

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo
    Polen hebben ook graag wodka :mrgreen:


    Serieus, 5,5Volt? ....da's echt bijzonder leeg :?
    Zo te zien heb je nu prima omstandigheden om je accu weer tip-top te maken ...
    Zuid-Polen of Noord-Polen Nou Steven schit op,heb je nog meer problemen,anders koelen onze vingertjes af

Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •