Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 98

Onderwerp: Storingen en defecten elektrische ramen

  1. #21
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.387
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    De Cabrio is van 1992 tot 2000 gemaakt al die tijd is het frame het zelfde gebleven.

    De originele Audi onderdeelnummers zijn:

    "Raambediening links - 895 837 397 C"
    "Raambediening rechts - 895 837 398 C"

    Dit zijn sets waar behalve het frame ook wat rubbers en kleinmateriaal inzit.

    Deze frames zijn alleen gebruikt in de Audi Coupé van 1989 tot 1996 en zoals gezegd in de Cabrio (1992 tot 2000).

    Een universeel frame bestaat niet. Ik neem aan dat je het woord "immitatie" bedoeld.
    Die zullen vast wel bestaan maar echt goed passen doen ze niet altijd.

    Hebben ze zo'n immitatie geval gebruikt dan ?
    Op zo'n origineel artikel staat altijd het Audi logo incl. het onderdeelnummer.

    Ik vraag me af hoe zo'n frame verbogen kan zijn. Het is een sterk ding en verbuigen doet zoiets normaal gesproken echt niet.
    Het enige dat ik me kan bedenken is dat er een keer zware schade aan de deur is geweest (aanrijding) en de deur ansich is vervangen maar dat er interne (kapotte) componenten overgenomen zijn.

    Ik zou zowieso een dergelijk frame niet bij een dealer halen want die vragen er walgelijke bedragen voor.

    Ik adviseer serieus om die garage te laten voor wat het is want ze hebben geen idee waar ze mee bezig zijn.
    Ze jagen je alleen maar op kosten met hun geknoei.

    Ga naar een bedrijf als Coen Donkers. Die heeft gebruikte frames liggen en heeft wél verstand van jouw auto.
    Mocht je toch een nieuw frame willen hebben (ik zou niet weten waarom maar goed) dan is Coen dat ook leveren en is dan goedkoper dan de stealer.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  2. #22

    Standaard

    probleem is dat ze dat frame gelijk al bij de eerste keer hadden besteld en een dag later hebben gemonteerd. Nu lopen ze te klagen dat het niet past.

    Ik heb nu alleen wel zoiets van: jullie zijn ermee begonnen en gaan een rekening sturen, dus maak je het ook maar af en ik betaal alleen de eerste keer.

    Volgens mij wilden ze voor dat frame 175 euro rekenen... Het oude frame hebben ze niet teruggebogen omdat dat niets zou uitmaken...

    In ieder geval bedankt tot zover, morgenochtend moet ik de auto bij de garage brengen en dan gaan ze er weer naar kijken. Wellicht hebben ze het frame niet goed in de deur gemonteerd, waardoor het nu allemaal scheef zit...

  3. #23
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.387
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Als ze slim zijn halen ze de bekleding van de andere deur er ff af zodat ze kunnen zien hoe het allemaal hoort te zitten.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  4. #24

    Standaard

    auto staat nu bij de garage. Vanmiddag moet alles weer goed werken (is me net beloofd)

    Als ze bij de garage dezelfde kwaliteit leveren als hier ij dit topic, dan heb ik er ook wel vertrouwen in dat het goed komt.

  5. #25
    badeendje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Posts
    82
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard

    Ik sluit me bij Steven aan, ik wilde ook nooit naar Coen Donkers (te ver), maar mijn probleem hebben ze wel direct opgelost!

    Ik weet wel waar ik de volgende keer weer heenga, wat een service!


  6. #26

    Standaard

    Het is inderdaad een eind reizen naar Coen Donkers, maar kwliteit is inderdaad ook heel wat waard. (ik ben nu toch ook 3 keer naar de garage geweest, terwijl 1 keer voldoende zou moeten zijn)

    Inmiddels hebben ze het raam opnieuw gesteld en ziet het er naar uit dat het goed is. Volgens mij hebben ze ook de rubbers goed ingevet, want er zaten wel erg veel strepen op de ruit...

    Het raam gaat nog wel iets langzamer dan aan de andere kant, maar dat kan ook komen doordat het motortje te zwaar belast is geweest.

    Op dit moment werkt het en ik heb ook nog geen lekkage gehad, dus de tijd zal leren of het goed is gemaakt.

  7. #27
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.387
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaHa
    Het raam gaat nog wel iets langzamer dan aan de andere kant, maar dat kan ook komen doordat het motortje te zwaar belast is geweest.
    Of ze hebben geen white-grease op de loop-banen van het mechaniek gedaan waardoor het niet lekker glijd.
    Aan weerzijden zit een glijvlak in het frame dat van boven naar beneden loopt. Dat moet goed in de vette klets gezet worden (white grease).
    Dan zul je geen piepen horen tijdens het bewegen van het raam en hoeft het motortje niet zo hard te werken.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    wat ze erop hebbengesmeerd weet ik niet, maar aan vet geen gebrek. Heel mn ruit zit eronder... :S
    Maar of het op de juiste manier is ingevet weet ik niet. De laatste milimeter blijft het raam nog hangen, maar ik heb geen zin om daar nog moeilijk over te doen, want dat krijgen zij toch niet in orde. (en het lekt tot nog toe niet)

  10. #29

    Standaard audi cabrio raam en deurproblemen met garage

    Een tijdje geleden heb ik mijn rechterportier en raam laten afstellen bij de garage. Dit is echter niet naar wens gegaan en na de garage 5 kansen te hebben gegeven heb ik het via de bovag gespeeld. Vanavond ben ik weer bij de garage langsgeweest, omdat die een gesprek wilde hebben om tot een compromis te komen.
    Het compromis is als volgt: ik breng de auto (audi cabrio 1993) nog een keer en zij gaan alles goed afstellen.

    Tijdens het gesprek heb ik gevraagd of zij nog onderzoek wilden doen, hoe een deur en raam bij een audi cabrio (van die leeftijd) moeten worden afgesteld. Dit wilden zij echter niet doen, dus heb ik me maar voorgenomen om het zelf te doen, om toch tot een goed resultaat te komen. (ik weet dat ik soms een beetje gek ben...)
    Bij de garage geeft men aan dat de auto schade heeft gehad en dat de ruit en deur daarom niet goed kunnen worden afgesteld. (ik weet niet in hoeverre dit waar is)

    Ik heb nu de volgende vragen aan jullie:
    • Hoort de deur gewoon recht dicht te gaan, of moet de deur het laatste stukje omhoog gaan? (er zit namelijk wel een flexibele strip onder aan de deur, dus ik weet niet wat daar de achterliggende gedachte van is)

      Hoe strak moet de ruit in de rubbers staan? Nu blijft hij het laatste stuk hangen, omdat hij erg strak is afgesteld, zogenaamd om het lekken tegen te gaan. (ze hebben getest met een brandslang...)

      Wat is de juiste volgorde van afstellen? (eerst de deur, dan het frame en dan de ruit, lijkt mij het meest logisch, maar ik heb het nog nooit gedaan)

      Weet iemand misschien de maten van de sponning? (zodat ik kan kijken hoeveel de afwijking is)



    via de website www.audicabrio.info heb ik wel kunnen vinden hoe een ruit in de ideale situatie afgesteld moet staan, maar daar kon ik niet alles uit halen. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, want ik vind het te gek voor woorden dat het niet mogelijk is om een deur en ruit goed af te (laten) stellen.
    Ik heb tot 14 november de tijd, dan geef ik de garage de laatste kans.[/list]

  11. #30

    Standaard

    hmm volgens mij is hier al eens eerder een topic over geweest
    van iemand die hetzelfde probleem had

  12. #31

    Standaard

    hoogstwaarschijnlijk was ik dat. In principe gaat het nog steeds om hetzelfde probleem, maar ik wilde dit specifiek onder de aandacht brengen, dus vandaar de keuze om dit niet onder het andere topic te plaatsen.

    [mod:f70d0feb9b]Door een nieuwe post in het bestaande topic te plaatsen breng je dit ook onder de aandacht. Nieuwe topic dus aan oude gekoppeld om te voorkomen dat er straks tig topics van dezelfde strekking staan. Gelieve dit zelf de volgende keer ook te doen.[/mod:f70d0feb9b]

  13. #32
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.387
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Heb ik je toen niet de foto's gestuurd met hoe een raam hoort te zitten ?
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  14. #33

    Standaard

    klopt helemaal, en daar ben ik je ook dankbaar voor. Maar de vragen die ik hier stel zijn in dat topic niet echt aan de orde gewest. Ik hoop dus dat er hier ook iemand is die er antwoord op weet.
    Dus met die foto's en de afbeeldingen die op www.audicabrio.info staan ben ik al een heel eind op weg. Maar om een goed totaalbeeld te krijgen wil ik toch ook graag antwoord vinden/krijgen op de vragen die ik hier heb gesteld. Een goede afstelling van de deur lijkt mij namelijk toch de basis...

  15. #34
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.387
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    De deur is nog het makkelijkst. Een stijl-loos raam goed krijgen tegen een ander stijl-loos raam (het achterraampje) is de échte uitdaging...
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  16. #35

    Standaard

    OK, alles staat weer op z'n plaats, zal het de volgende keer gelijk goed doen.

    Blijf ik toch nog met de vragen zitten. Vooral de vraag of de deur recht dicht moet gaan, of dat de deur het laatste stukje iets omhoog moet gaan vind ik erg belangrijk. De deur aan de linkerkant is iets gaan hangen, dus daar kan ik eigenlijk niet vanuitgaan.

    Ik kan me er zeker iets bij voorstellen dat het makkelijker is om een deur af te stellen, dan een raam af te stellen, maar dan moet je wel weten hoe die deur dicht hoort te gaan.
    Het lijkt mij juist wel logisch dat de deur het laatste stukje omhoog gaat, omdat het raam niet beweegt (bij nieuwere auto's gaat het raam bijv. een klein beetje naar beneden als je de deur open wilt doen).

  17. #36
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb al heel wat Audi-deuren dichtgedaan, maar ben er nog nooit eentje tegengekomen die iets anders deed dan recht dichtvallen.
    Ik denk dat je deur gesteld moet worden, omdat-ie nu op het laatste moment door de slotvanger (iets sterker bij de Cabrio) omhoog wordt getrokken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  18. #37

    Standaard

    OK, thnx.
    Dat betekent dus dat op dit moment het raam te hoog staat afgesteld, omdat die het overhangende gedeelte van het dakrubber raakt....

  19. #38
    avus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    48
    Posts
    1.498
    Kudos
    7
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    zit er geen speling op je rv deur,? de scahnieren bedoel ik. de rv deur wordt het meeste gebruikt, en slijt ook het snelst, de deur hoort echt niet het laatste stuke omhoog tegaan, hier heb je speciaal gereed schap voor wat de meeste schade herstel bedrijven hebben liggen, om de deur naar boven tetrekken, wij doen veel bmw,s waaronder veel cabrio,s en het is een veel voorkomend probleem dat de rv deur hangt, zorg gewoon dat de deur goed sluit, en niet hangt kan heel veel schelen, mijn ervaring, kwa windgeruis en lekage,s
    audi coupe gt 2,2 kv motor alpinewit

  20. #39

    Standaard

    rvdeur zit inderdaad speling op. Als die bijna dicht is dan kun je hem omhoog tillen... Dus daar moet ik ook zeker nog een keer naar laten kijken. Op dit moment is dit "verholpen" door het raam hoger af te stellen, maar dat is niet echt een goede oplossing.

  21. #40
    avus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    48
    Posts
    1.498
    Kudos
    7
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaHa
    rvdeur zit inderdaad speling op. Als die bijna dicht is dan kun je hem omhoog tillen... Dus daar moet ik ook zeker nog een keer naar laten kijken. Op dit moment is dit "verholpen" door het raam hoger af te stellen, maar dat is niet echt een goede oplossing.
    kan me zo het systeem niet in me hoofd naar boven brengen, sommige wagens kun je gewoon een pen vervangen die soms versleten is, de 100 nx had messing bussen, die kon je vervangen,
    anders een keer paar nieuwe schanieren erop, ff laten spuiten en erop zetten. ben je van dit rotprobleem af,
    audi coupe gt 2,2 kv motor alpinewit

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •