Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 98

Onderwerp: Storingen en defecten elektrische ramen

  1. #41

    Standaard

    Terug over de ruit: na het vervangen van de passagiersruit kon de deur niet meer makkelijk sluiten. Na wat zoeken en deze draad tegen te komen heb ik de ruit een milimeter lager geplaatst en deur gaat nu perfect!
    Rule 2 of EMS: Sick people don't bitch
    Safesignal voertuigsignalisatie

  2. #42

    Standaard

    Overigens was dit de foto die me op weg hielp:



    Hoe hoger de schroef ingesteld, hoe lager je ruit komt. Niet vergeten de ruitschakelaar aan te sluiten om de ruit naar boven en naar beneden te halen. In de hoogste stand kan je natuurlijk de stelschroef niet aanpassen.
    Rule 2 of EMS: Sick people don't bitch
    Safesignal voertuigsignalisatie

  3. #43

    Standaard

    Bedankt voor alle reacties!
    Vandaag heb ik de auto opgehaald bij de garage en op het eerste gezicht denk ik dat het nu goed is.
    Volgende 'probleem' is dat ik zaterdag moet praten over de hoogte van de rekening. Zijn er hier mensen die een redelijke schatting kunnen maken van de kosten van het het afstellen van een deur en een raam? Ik ben de auto nu namelijk 2 dagen kwijt geweest... (alleen voor het opnieuw afstellen van het raam)

  4. #44

    Standaard Electrisch raam probleempje

    Hallo allemaal,

    Ik heb een cabrio uit '92 en heb een probleem met mijn rechter achterraam. Soms wil deze niet naar boven of naar beneden. Als ik dan een paar uur wacht doet hij het vaak wel weer. Er zit niet echt regelmaat in wanneer hij het wel en niet doet.
    Heeft iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit op kan lossen?

    Alvast bedankt,

    Arjan

  5. #45

    Standaard

    kabelbreuk?


  6. #46
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Of een beetje vaseline in de geleiding aanbrengen. Lijkt me dat die achterruitjes maar zelden open gaan en daardoor wat stroef lopen zodat de beveiliging er op springt.
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  7. #47
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.387
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen GT
    Lijkt me dat die achterruitjes maar zelden open gaan
    Het is een Cabrio he. Bij een beetje mooi weer gaan de vier ramen naar benee.
    Ze gaan ook automatisch mee naar beneden als je de kap er op doet dus ze zijn vaker in beweging dan je denkt
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  8. Ad
  9. #48

    Standaard

    Denk niet dat dat het probleem is. Als hij het doet gaat hij ook gewoon goed naar boven en naar beneden. Maar als ik hem dan de auto uitzet kan het zo wezen dat hij het niet meer doet. Kan het misschien een relais wezen? Of zou het andere achterraam het dan ook niet moeten doen?

  10. #49

    Standaard

    ja op een gegeven moment doet hij helemaal niets meer. Heb hetzelfde probleem met alle 4 en die doen het nu helemaal niet meer Heb al 2 relais vervangen door een andere en dat was het niet. Moet nog steeds alles doormeten..... K**werk.

    in ieder geval kan het bij jou ook in de bedrading in de bestuurdersdeur zitten .... (verw8 ik nl bij mij ook)

    succes
    niet storen ... ik ben al gestoord genoeg :badgrin:
    ex auto : Audi 90 2.3 10V typ89

  11. #50

    Standaard

    Denk niet dat dat bij mij het geval is. Ik heb ook een schakelaar in het middenconsole, en daarmee kunnen alle ramen tegelijk mee naar boven en beneden. Dan werkt dat raam ook niet dus..... vaag probleem :-)
    Jij ook succes ermee :-D

  12. #51

    Standaard

    thx
    niet storen ... ik ben al gestoord genoeg :badgrin:
    ex auto : Audi 90 2.3 10V typ89

  13. #52

    Standaard

    er zit ook nog een motortje om het raam omhoog en omlaag te bewegen, misschien is daar iets mee, of misschien is er iets met de bedrading die daarheen gaat.

  14. #53

    Standaard

    Denk dat dat ook niet het geval is, anders zou hij ook soms half naar beneden moeten gaan. Als hij het eenmaal doet werkt hij gewoon goed totdat ik de auto weer van contact haal. Denk echt dat het ergens in de aansturing zit maar waar.....?

  15. #54
    lucbis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    56
    Posts
    162
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Heb hetzelfde met een cabriolet uit '94.

    middenconsole knop werkt perfect maar in de bestuurderskant bediening werkte eerst onregelmatig en nu helemaal niet meer, verlichting van de knoppen werkte eerst wel maar nu allemaal niet meer.

    ook stopt gelijk de schakelaar aan de bijrijders kant, kan het niet een hoofd stroom probleem zijn( de verlichting van de knoppen kapt er ook mee) of misschien de contact plaat waar de schakelaars ingedrukt zitten.

    Ik weet dat verklaard niet dat de bijrijderskant dan niet werkt, maar alles staat met elkaar in verbinding, daar ben ik nu wel achter.

    Ik weet ook als ik op etka kijk dat er 3 relais verbonden zijn met de electrische ramen, iemand hier ervaring mee?

    laat even weten middels een pb als er een oplossing is doe ik dat ook, ik ben van plan te winnen van het elektrische S**t probleem.


  16. #55
    lucbis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    56
    Posts
    162
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard STROOMLOOPSCHEMA'S ELECTRISCHE RAMEN

    Ze zijn er, de stroomloopschema's van de electrische ramen, stuur maar een Pbtje of naar mijn e-mail dan stuur ik ze op.

    veel sleutel plezier.

  17. #56
    bartcabrio's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2005
    Leeftijd
    42
    Posts
    96
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard audi cabriolet 98 raam probleem

    Ik heb kortsluiting gehad met mijn cabrio nu gaat bestuurderskant raam niet meer dicht of open. De andere ramen werken gewoon, maar alleen met de schakellaar voor alle 4 tegelijk.

    het bedieningspaneel voor alle 4 de ramen afzonderlijk te besturen doet niks de lampjes die erin zitten werken ook niet.

    Waar ligt dit aan? zit er ergens een zekerring verborgen

    HELP@!

  18. #57
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    even de zekeringen nalopen grote kans dat het daarin zit even googlen of indien je een boekje hebt even doornemen, onder de kap bestuurderskant zitten de zekeringen, daarop staat ook aangegeven welke zekering waarvoor is, succes!
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

  19. #58
    bartcabrio's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2005
    Leeftijd
    42
    Posts
    96
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb het gevonden. In het relais was een verbinding kapot.
    alles werkt weer.

  20. #59

    Standaard

    Ja hoor, nu ben ik aan de beurt. In de tweede helft van deze week zag ik soms dat het bestuurdersraam niet meer sloot, maar dat probleempje duurde nooit langer dan enkele seconden en dan ging de verlichting in de knoppen in de deuren terug aan en werkte het bestuurdersraam weer. Vanavond hield ie er helemaal mee op, natuurlijk in een fikse regenbui.

    Zijn jullie erachter gekomen wat het probleem was? Alle andere ramen werken perfect met de centrale knop, maar de bedieningsorganen in de deuren geven geen licht meer en werken evenmin.
    Rule 2 of EMS: Sick people don't bitch
    Safesignal voertuigsignalisatie

  21. #60
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Zal wel een kabelbreuk zijn . Meet dat eerst eens door..
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •