Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 98

Onderwerp: Storingen en defecten elektrische ramen

  1. #61

    Standaard

    Even aan de slag gegaan in de garage, en het handvat aan bestuurderszijde gedemonteerd om toegang te krijgen tot de schakelaars en aansluitingen.

    De aansluitingen even gemeten, en de bovenste en onderste zijn de massapunten. Van de middenste drie is de linkse dwarse er eentje die +1,5V geeft, en de rest is dood. Beetje stout geweest en op die 1,5V dus 12V gezet (12V is wel gezekerd), en plots gingen de lampen van de andere knoppen aan. Nog wat stouter geweest en de stekker van de bestuurdersruitknop terug ingestoken, en de ruit gesloten.

    Ik ben al blij dat ik doorheen de regen niet meer met het raam open moet rijden. De rest lossen we thuis wel op.
    Rule 2 of EMS: Sick people don't bitch
    Safesignal voertuigsignalisatie

  2. #62

    Standaard

    hallo,

    ik zit met hetzelfde probleem
    welke relais was het, die grote zwarte? (ter grote van een pakje sigaretten)

    bedankt

  3. #63

    Standaard

    Ja die gaan vaak stuk. Deze moet je er uit halen en de contacten in het relais door solderen voordat je een nieuwe koopt. Deze zijn nogal duur.
    Audi 80 2.8E Quattro '92 / Audi A8 2.8 Quattro '99 / Audi S2 Avant 709pk '94

  4. #64

    Standaard Elektrisch raam rechts werkt niet meer

    Hallo, heb een dringende vraag. mn rechter voor raam werkt niet meer. de schakelaar verlichting in die deur is uit gevallen. ook bij rechter deur. de raamschakelaar in midden console brand / werkt wel. bij het openen van het dak gaan alle ramen naar beneden behalve de bestuurders raam. er staat wel stroom in mn deur want mn spiegels zijn nog stelbaar. vlak voor het euvel begon werkte het af en toe niet. leek op een slecht contact.... WIE HELPT MIJ UIT DE BRAND MET EEN GOEDE TIP!!!!!!!

    alvast bedankt.

    Marees213

  5. #65
    Kaboutermans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    2.456
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: electrische ramen

    Wat voor Audi heb je? Welk jaar?
    Anders wordt het lastig je verder te helpen.
    A3 8L 1.8T chipped by Hartog!


  6. #66
    Roofless wolfie030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    4.443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: electrische ramen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaboutermans Bekijk Berichten
    Wat voor Audi heb je? Welk jaar?
    Anders wordt het lastig je verder te helpen.
    Klinkt als een Audi (80) Cabriolet.
    Ik snap nog weinig van je verhaal: je rechterraam (dat is passagierskant) werkt niet meer, schakelaar brandt ook niet meer.
    Bij het openen van je dak gaan alle ramen behalve aan de bestuurderskant naar beneden (en werkt de passagierszijde dus wel)?
    1998 Cabrio 2.6 automaat (Daily leasel: VW Tiguan 1.4 TSI 150 pk)
    (Ex: '91 80 1.6/'92 80 2.6/'92 80 2.8q/'93 80 2.0/'97 A4 1.6/'98 A8 4.2)

  7. #67

    Standaard Re: electrische ramen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wolfie030 Bekijk Berichten
    Klinkt als een Audi (80) Cabriolet.
    Ik snap nog weinig van je verhaal: je rechterraam (dat is passagierskant) werkt niet meer, schakelaar brandt ook niet meer.
    Bij het openen van je dak gaan alle ramen behalve aan de bestuurderskant naar beneden (en werkt de passagierszijde dus wel)?
    het is een audi 80 cabrio uit 1996. 1,9 TDI.
    excuus voor mijn onduidelijkheid. de verlichting van de schakelaars in de bestuurdes en passagierskant zijn uit gevallen. even als de werking ervan. de schakelaar in mijn middenconsole brand en werkt wel. als ik de middenconsoleschakelaar indruk gaan bijde ramen achter open en de passagiers raam gaat open. bestuurders raam blijft dicht. het zelfde gebeurd als ik mijn kap open. zoals eerder vermeld was er al een storing wat mij leek op een slecht contact. toen deden de schakelaars in bijde deuren het af en toe. zelfs als de lampjes toen branden in de schakelaars vielen ze soms uit als ik een willekeurige schakelaar in drukte.

    ik vind het lastig om uit te leggen maar ik ben blij dat jullie de moeite nemen om het te begrijpen!

    save my day! summer is comming ;-)

  8. Ad
  9. #68
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.857
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: electrische ramen

    Topic verplaatst, zou je voortaan kunnen opletten waar je iets neerzet?

    Zou kunnen komen door een draadbreuk in de opening van carrosserie naar bestuurdersportier.
    Laatst gewijzigd door tom; 08-04-10 om 13:34.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #69
    Clifton's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    211
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard ruiten gaan niet meer omlaag

    Ik heb ook wat nieuws. Als ik een raam naar beneden wil doen in mijn b4 cabriolet, met de schakelaars in de deur, gaat dat niet meer. Met de schakelaar om alles te gelijk te doen lukt het wel. Als ik daarna de ramen stuk voor stuk omhoog doe is het ook goed.
    Als ik de knop omlaag in de deur indruk en de centrale knop omhoog werkt het ook niet. Blijkbaar werken de schakelaars in de deuren dus wel, maar gaat er iets fout bij het relais of zo. Is iemand hiermee bekend?
    Laatst gewijzigd door Clifton; 02-05-10 om 15:33.

  11. #70

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    12
    Kudos
    0

    Standaard Audi cabriolet, elektrische ''storing'' ramen...

    Heey mensen,
    Ik heb sinds vandaag een Audi Cabriolet, bj 1992.
    Ik natuurlijk lekker cruisen enzo en alle ramen naar beneden, maar zodra ik de achterste ramen naar beneden blijf duwen dan gaat mijn raam rechtsvoor omhoog :P
    en zodra ik hem rechtsvoor naar beneden blijf duwen gaan ze achter beide omhoog:P

    Tis niets bijzonders opzich want t stoort niet,maar wel een beetje vreemd natuurlijk.
    dus heeft iemand een idee wat het is? een massa probleempje of is het een bekend iets?

    Owja en het raamknopje onder mijn versnellingspook,is dat voor alle 4 de ramen in 1 x naar beneden te doen, die doet het ook niet zo best.

    zal mijn foto's er morgen op zetten
    Gr Jerro
    Laatst gewijzigd door Jerro; 28-07-10 om 10:22. Reden: vergeten er bij te zetten...

  12. #71

    Standaard Ramen cabrio gaan willekeurig open bij aanzetten contact

    Als ik bij mijn '91 2.3 cabrio het contact aanzet gaat altijd het raam aan de bestuurderskant en meestal ook het linker achterraampje en / of één van de andere ramen een klein stukje open.

    Daarnaast valt het mij net op dat van de 4 lampjes van de raambediening in de bestuurdersdeur er 3 uit gaan op het moment dat het contact aan gaat, die van de bestuurdersdeur blijft dan branden en deze gaat dan ook naar beneden.

    Wanneer ik de centrale raambediening in de middenconsole bedien gaat ook alleen het raam aan de bestuurderskant omlaag. Ook dan gaan 3 van de 4 lampjes uit (bestuurderskant blijft aan).

    De afzonderlijke ramen doen het allemaal prima. Wanneer ik die knopjes bedien dan blijven de lampjes branden in het bedieningspaneel in de bestuurdersdeur.

    Iemand enig idee waar ik moet beginnen met zoeken? Ik heb net 200 topics doorgeneust maar kan niet veel overeenkomstigs vinden.
    Laatst gewijzigd door radtdi; 08-12-10 om 19:13.

  13. #72

    Standaard Re: Ramen cabrio gaan willekeurig open bij aanzetten contact

    Meten is weten dus pak de multimeter er maar bij.

  14. #73

    Standaard Re: Ramen cabrio gaan willekeurig open bij aanzetten contact

    Check ook het elektrische stelelement van het kofferdekselslot, of de kabelboompjes bij de scharnieren van de kofferbak. Het klinkt misschien raar, maar als daar verkeerde signalen door worden gegeven weet het regelapparaat ook niet wat het moet doen.

    Als je geluk hebt kun je hem (laten) uitlezen met VagCom en krijg je wat foutcodes. Sowieso kun je met VagCom ook heel handig meten of de schakelaars allemaal nog goed reageren.
    Meetwaardeblokken zijn te vinden op www.audicabrioi.info (even zoeken op die site)

  15. #74

    Standaard Re: Ramen cabrio gaan willekeurig open bij aanzetten contact

    Bedankt voor je reactie, ik ga na de vorstperiode weer aan de slag, het is geen onoverkomelijk defect, maar ik wil het wel graag verhelpen...

  16. #75

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: raamproblemen audi 80 cabrio

    hallo audi rijders

    heb een audi 80 cabrio 1994 maar krijg de ramen niet netjes afgesteld ( alle gelijke hoogte ) als dak open gaat en als
    dak dicht moet gaan ze daarna niet automatisch weer omhoog

    wie heeft? herkend deze problemen en weet iemand die dit netje sop kan lossen
    garage's hebben hier geen zin in en geven aan dat afstellen allemaal op urentarief gaat

    alvast dank voor alle informatie

  17. #76

    Standaard Re: electrische ramen

    ik heb ditzelfde probleem met audi cabri80 raam bestuurderskant
    alsook dat men belichting is weggevallen in de km teller waneer ik de lichten opzet
    iemand een idee?

  18. #77

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Raam bestuurderskant werkt niet

    Hallo allemaal,

    Bij mijn audi cabrio v6 uit 1997 is onlangs de elektrische raambediening van de deur aan de bestuurderskant uitgevallen. Het verlichte knopje brandt nog wel, maar er gebeurt verder niets. Als ik op de middenconsole aal vier de ramen tegelijk wil openen, gaan deze allemaal open, behalve die ene aan de bestuurderskant. Ligt het aan de motor, of aan het knopje? Wie kan mij helpen?

    Bij voorbaat dank.

  19. #78
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.857
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Raam bestuurderskant werkt niet

    Kwestie van meten: komt er wel stroom bij de motor?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  20. #79
    roodkapje
    Guest

    Standaard Re: Raam bestuurderskant werkt niet

    je kan beginnen met de stekkeraansluitingen schoon te maken en inspuiten met contact spray

  21. #80

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Raam bestuurderskant werkt niet

    Bedankt voor je reactie.

    Ik heb nog niet echt tijd gehad om er goed naar te kijken, maar als ik het knopje indruk, hoor ik wel een klik, zonder dat er enige beweging in het raam komt overigens.

Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •