Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
Resultaten 81 tot 98 van de 98

Onderwerp: Storingen en defecten elektrische ramen

  1. #81

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Raam bestuurderskant werkt niet

    Gisteren het deurpaneel losgehaald,bleek een koud kunstje te zijn. Voor de liefhebbers:

    1: schroefje achter deurhendel losdraaien en hendel met kommetje naar voren schuiven
    2: kabel van hendel verwijderen, even priegelen
    3: schroefje aan onderzijde armsteun losdraaien en klipjes op twee plaatsen onder armsteun indrukken
    4: deel van armsteun verwijderen en overige schroeven in armsteun losdraaien zodat deze volledig los komt.
    5: stekkerverbindingen bedieningspaneel loshalen
    6: schroeven op kop van de deur, bij slot, losdraaien, totaal drie stuks en plaatje verwijderen.
    7: gehele paneel naar boven duwen.

    Let op er vallen wat rubberen vulstukjes uit het paneel, zet deze terug voordat je het paneel weer monteert. Deze horen onder aan de duer op diverse plaatsen.

    De volgende heeft hier misschien wat aan.
    Overigens is het euvel nog niet verholpen, de raammotor is nergens 2e hands te vinden. Kan iemand mij helpen?

  2. #82
    roodkapje
    Guest

    Standaard Re: Raam bestuurderskant werkt niet

    misschien is de raammoter passend uit een andere VAG stal bijvb vw passaat ?

  3. #83
    roodkapje
    Guest

    Standaard Re: Raam bestuurderskant werkt niet

    http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=32&t=34810
    misschien dat je hier iets mee kan ?? zit er bij je geen comfort module ?

  4. #84
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Raam bestuurderskant werkt niet

    Is het dan echt de motor? Meestal zit er ergens draadbreuk, zeker aan de bestuurderskant.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #85

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Raam bestuurderskant werkt niet

    Zo, de raammotor is vervangen. Heb maar een nieuwe besteld. Zelfs deze paste niet helemaal. Eerst uiteraard alles doorgemeten en het probleem zat toch echt in de motor en niet in een draad, of de schakelaar. Heb de motor gedemonteerd en onderdelen uit de oude motor overgezet om zo het zaakje passend te krijgen. Nadat ik klaar was en alles gemonteerd, ging de deur niet meer op slot. Na even zoeken en vloeken bleek dat te liggen aan een rubber omhulsel rond de buitendraad van de kabel waarmee je de deur opent aan de binnenzijde, de kabel die aan het hendeltje zit dus. Het omhulsel was wat verschoven waardoor er wat spanning op de kabel bleef staan. Ook dit is nu opgelost.


  6. #86

    Standaard re: Storingen en defecten elektrische ramen

    Toevallig heb ik gister mijn auto naar coen donkers gebracht voor het vervangen van mijn raammechanisme (links) (inclusief motortje etc etc)
    "895 837 397 C Ruitbediening" met montagekosten en afstellen etc (3 uur). Het is wel nieuw. De rekening daar voor bedraagt 424 euro incl btw. Ik heb ook geen idee of dit een goeie prijs is, maar dit is een indicatie.Misschien iemand anders indicaties?

  7. #87
    janwillem64's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Relais elektrische ramen defect

    Hallo Mede strijders

    Ik heb een probleem met de electrische ramen van m,n auto

    Ik het het relais er uit gehaald onder het dashboard deze was behoorlijk doorgebrand er staat een nummer op 367 met het audi nummer 8G0 959 257 A

    Heb even gevraagd bij de audi dealer deze moest kosten 289,- euro, viel zowat van m,n stoel.

    Misschien dat er iemand is die zo,n relais heeft liggen ??

    of een vervangende relais die ook zou kunnen werken??

    Alvast bedankt.

    Gr JW

  8. Ad
  9. #88
    Shifu's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    576
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard re: Relais elektrische ramen defect

    Die prijs is inderdaad stijl, was het vorig jaar ook kwijt voor een nieuw relais voor de electrische ramen en het dak... Wellicht even zoeken naar een sloper, vrijwel iedere audi met electrische ramen heeft dat relais dacht ik. (van de 80-90 serie dan)
    It's not what you do it's how you do it, It's not what you got, it's how you use it!

  10. #89
    audi89coupe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    43
    Posts
    287
    Kudos
    29
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard re: Relais elektrische ramen defect

    Ik heb hier nog een relais liggen van een coupe, deze heeft ook maar 2 ramen die geopend en gesloten moeten worden via dat relais....

  11. #90

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    60
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Elektr. raam defect Audi 80 B4 turbo diesel cabrio

    Ik weet niet of dit probleem al ergens is vermeld ik kan het toch niet vinden.
    Het raam aan de bestuurderszijde gaat niet meer. Als je het middenste bedieningspaneel gebruikt dan gaan de 2 achterste en de raam aan de passagierszijde wel open, die van de bestuurderszijde gaat niet. Het spiegelpaneel kun je ook niet meer bedienen. De verlichting in de armsteunen van de bedieningspanelen branden niet. De stroom is gemeten,er word geen stroom doorgegeven. Kan het nu zijn dat het bedieningspaneel stuk is? Of is er toch ergens en kabel stuk? De kabels heb ik al nagekeken kan nergens geen kabelbreuk vinden.

    Wie kan me helpen?

  12. #91
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektr. raam defect Audi 80 B4 turbo diesel cabrio

    Welkom. Vraag verplaatst naar het Cabrioletsubforum, tevens titel aangepast (type van de auto zegt niets over de vraag).
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #92

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Raam bestuurderskant werkt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kammetje Bekijk Berichten
    Zo, de raammotor is vervangen. Heb maar een nieuwe besteld. Zelfs deze paste niet helemaal. Eerst uiteraard alles doorgemeten en het probleem zat toch echt in de motor en niet in een draad, of de schakelaar. Heb de motor gedemonteerd en onderdelen uit de oude motor overgezet om zo het zaakje passend te krijgen. Nadat ik klaar was en alles gemonteerd, ging de deur niet meer op slot. Na even zoeken en vloeken bleek dat te liggen aan een rubber omhulsel rond de buitendraad van de kabel waarmee je de deur opent aan de binnenzijde, de kabel die aan het hendeltje zit dus. Het omhulsel was wat verschoven waardoor er wat spanning op de kabel bleef staan. Ook dit is nu opgelost.

    Hoi,

    kan je mij ook vertellen wat je voor dat motortje betaald hebt? Ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn cabrio uit 1994..

    Alvast bedankt!

  14. #93

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Raam bestuurderskant werkt niet

    Ik dacht ergens rond de € 150,00 maar dat weet ik niet zeker meer.
    Gewoon besteld bij de onderdelenservice van van Udenhout in Eindhoven.

  15. #94
    JeroenE's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    30
    Posts
    408
    Kudos
    36
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Zekering raammotor bestuurderskant gekapt?

    Mijn raam aan de bestuurderskant (voor), van mijn Cabrio NG uit '91, doet het sinds vanochtend niet meer. Alle zekeringen in het motorcompartiment lijken goed en alle andere 3 ramen werken wel. Als ik de motor heb lopen, en het knopje induw om het raam te laten zakken, hoor ik een constant geklik onder de stuurkolom wegkomen. Bedrading lijkt me dus oké. Zit onder het stuurkolom nog een zekeringenkast? Ik kan het niet vinden in de handleiding van m'n auto (Duits )
    Audi Cabriolet 2.3E softtop 1991

  16. #95
    MVR's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    1.312
    Kudos
    250
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Zekering raammotor bestuurderskant gekapt?

    Klinkt mij meer in de oren dat je raammotortje is overleden... Ff nieuwe scoren op de sloop...
    I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
    Audi c@briolet 2.8 V6

  17. #96
    Pascallie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Leeftijd
    55
    Posts
    136
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Hoi,
    Heb ook een probleem met de ramen.
    Werken niet via deur schakelaar en op de midden console (voor alle 4) beetje bij beetje en alleen naar beneden???
    Dat grote relais ziet er goed uit, wat niet alles wil zeggen natuurlijk, en voel nog 2 andere klikken.
    Ook breuk in kabel wellicht.

    Zit nu met een half geopend raam dat niet dicht gaat.

    ow, ja een cabrio uit 94.
    Laatst gewijzigd door tom; 11-08-14 om 19:40.
    als ik een ster op de motor kap wil , neem ik wel een taxi!

  18. #97
    Pascallie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Leeftijd
    55
    Posts
    136
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Stop de persen.
    Het is inderdaad het dubbele relais.
    Wat mee gefriemeld en ze doen het weer. Kijken hoelang het het uithoud
    als ik een ster op de motor kap wil , neem ik wel een taxi!

  19. #98
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    50
    Posts
    460
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Storingen en defecten elektrische ramen

    Sinds een aantal dagen weigert de electrische raambediening aan de bestuurderskant regelmatig. Heel af en toe doet die het weer, maar even later weer niet. Als het niet werkt, dan werken ze geen van allen, maar de spiegelbediening doet het wel. De bediening bij de middentunnel doet het wel gewoon. Ik probeer nu het zijpaneel los te krijgen, maar dit lukt mij niet. Ik heb de instructie gevolgd in deze video: https://www.youtube.com/watch?v=-OxNOJYlb_c">https://www.youtube.com/watch?v=-OxNOJYlb_c" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350">De imbus aan de voorzijde krijg ik wel los, maar die in het midden kan ik niet vinden. Ik voel alleen maar schuim. Ook de achterste schroef is onvindbaar. Iemand een handig foefje om dit los te krijgen?
    Laatst gewijzigd door bugboy; 02-06-19 om 14:28.
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •