Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Lege accu. Om gek van te worden!

  1. #1
    lucbis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    56
    Posts
    162
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Lege accu. Om gek van te worden!

    Is er misschien iemand me hetzelfde probleem die er al uit is en mij de oplossing kan geven?

    Ik heb een cabriolet uit 1994, ik heb sinds een 1/2 jaar een gek probleem, mijn accu is binnen 2 dagen leeg(dan start ie niet meer). ik heb al 2 x een nieuwe accu, ik heb op lekstroom laten controleren, met een tang om de accu kabel en ze hebben gekeken of er toen nog verbruik was (ze zeggen van niet) maar ik denk dat er toch iets niet goed zit, als ik de accu los koppel en een week laat staan blijft de accu vol en start ie meteen.

    is er misschien een monteur lid van het forum die mij uit de brand wil helpen en mij het vertrouwen in de auto weer kan teruggeven, het is een 6 cyl 2.6 motor

  2. #2
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Zit er een alarm in de auto?

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sander
    Zit er een alarm in de auto?
    Is inderdaad een goeie. Ik zou ook zeggen gooi eerst eens je alarm en bv stereo los en kijk of er dan nog een lekstroom is. Vaak is het een van deze gebruikers.

    Succes
    A4 Avant TDI 110pk
    Cabrio '97 2.6 V6

  4. #4

    Standaard

    begint ie ook te stinken als je rijd?
    All women are the same, they just look different so you know which ones yours

  5. #5
    G@itP's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Posts
    179
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Op lekstroom controleren is zelf ook goed te doen.
    Je kunt met iedere multimeter lekstromen prima detecteren. Een multimeter is al vanaf een euro of vijf vaak in de grabbelbak te vinden van de lokale bouwmarkten. Dus de kosten vallen ook mee.

    Je gaat dan als het volgt te werk:
    Koppel de massa van de accu los en hang hier de multimeter tussen. Niet parallel maar tussen.
    Multimeter uiteraard in de stand ampere zetten, en de aansluitingen aan de multimeter ook in de stand ampere.

    Je ziet dan eenvoudig het rustverbruik van de accu.
    Door zekeringen te trekken van vermoedelijke sluipverbruikers is het eenvoudig om deze uit te schakelen. Als het goed is zal het verbruik dan ook dalen.

    Ter indicatie allles rond de ampere is zeker niet goed. Rustverbruik met zeker onder de 0,5 ampere liggen anders is je accu binnen de kortste tijd leeg.

    Let op tijdens het meten niet de auto starten of op contact zetten. Omdat er dan te grote stromen gaan lopen voor je multimeter.


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.136
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    lampje in de kofferbak ? schakelaar uit zijn houder gebroken misschien?

    ook een veel gebeurd iets.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7

    Standaard

    over 'om gek van te worden' gesproken;

    mensen die een nietszeggende topictitel gebruiken....

    [mod:863f9f3f00]idd. even aangepast en 5 uitroeptekens verwijderd...[/mod:863f9f3f00]
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  8. Ad
  9. #8
    lucbis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    56
    Posts
    162
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard ACCU PROBLEEM

    Er zat een audi alarm in maar dat is bij mijn weten losgekoppeld en er is een gecertificeerd startonderbreker in gegaan. toen dat was ingebouwd had ik geen last van een leeglopende accu is al 2 jaar geleden gebeurd. er zit wel een becker high speed navigatie in en een parrot ls3200 carkit.

    dank voor je reactie, ik hoop dat er een bericht uit komt waar ik zelf iets mee kan en niet gelijk naar audi toe hoef om hem daar te laten staan, gaat veel geld kosten, misschien iemand op het forum die mij kan helpen die er echt verstand van heeft en er wat tijd aan wil besteden.

    alvast bedankt nogmaals voor de reacties.

  10. #9
    rogek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    43
    Posts
    5.604
    Kudos
    49
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    heb je de geschakelde spanning van de becker goedom zitten?

    maw, als de radio iut is gata het "on" lamnpje na een tijdje uit en de rode led knipperen..

    indien niet, zit DAAR je probleem..

    een verkeerdom aan gesloten becker trekt dan 1Amp ! in rust..
    Es gibt etwas, das noch mehr Spaß macht als ein Turbo. Zwei
    - '15 Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
    - '99 Audi S4 Sedan LY7M MRC Mapped 362.8PK/561NM

  11. #10

    Standaard

    Bij mijn vroegere A4 uit '97 heb ik niet minder dan 7 keer de batterij moeten laten vervangen zonder dat ze mij ooit hebben kunnen zeggen wat er scheelde. Iedere keer splinternieuwe batterij en deze ging een paar maanden mee en dan .... niets meer. Er was ook geen verlies te meten in rust.
    Uiteindelijk heb ik een batterij genomen met de maximum capaciteit die ik mocht nemen voor dit type wagen en sindsdien was het "probleem" verdwenen.
    Bij jou uit zich het probleem echter reeds na twee dagen en dit was bij mij wel niet zo.

  12. #11
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Ik zou eens in dit topic kijken.. (zoekfunkie?)
    http://audiforum.nl/phpBB2/viewtopic...ekstroom+meten


    Als je helemaal niks kan vinden met meten... kijk dan eens naar de spanningsregelaar op de dynamo..
    Als die stuk is kan je accu bijzonder snel leeglopen. (en je accu gaat e rvan naar de knoppen)


    De leeftijd van een accu zegt niet zoveel over de kwaliteit in mijn ogen.
    Ik heb accu's van 2 jaar oud afgeschreven, en accu's van ~10 jaar oud die nog 100% zijn.
    One liter, driver's licence eater...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •