Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: 2.3 start niet

  1. #1

    Standaard 2.3 start niet

    Ik heb vorig jaar al eens wat gevraagd en vandaag ben ik er weer eens mee bezig, ding is toch geschorst vandaar de traagheid.
    Ik heb de verse accu er weer eens ingehangen en tot mijn verbazing zie ik na het omdraaien van het kontakt, de koelwater temp. al oplopen naar 110C !
    Ook de benzinepomp hoor ik niet zoemen, wel wat klikken achterin.
    Mijn vraag dus, welke sensor en waar zit die precies moet ik vervangen, liefst met plaatjes erbij, en waar zit die benzinepomp nu precies?
    Ik heb de hele bekleding uit de koffer getrokken, als ik dat maar ooit weer in elkaar krijg....

    Ook heel stom, toen ik hem ooit wegzette staat me iets bij van als ik die stekker eens lostrek stelen ze hem nooit :cry: zeker weet ik het niet meer, maar ik zie niets los hangen.

    Motor draait wel rond op de startmotor, maar slaat niet aan, vorig jaar wel even kort voor 1 sec. en doofde dan weer.

    Graag een gouden tip, die temp. staat me niet aan en is vast de oplossing.
    Alvast bedankt.
    Marcel.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Die temperatuurmeter lijkt me een sluiting in het instrumentenpaneel. Lijkt me sterk dat dit iets te maken zou hebben met het niet starten.

    Wat die losgetrokken stekker betreft: tja, lastig te zien wat dat zou zijn, van zo'n afstand.

    Als het goed is (weet het niet meer helemaal zeker, ik heb geen Cabrio) zit de brandstofpomp van de Cabrio in de tank. Als er niets bij het rechter achterwiel hangt wat lijkt op een brandstofpomp is het zeker dat-ie in de tank zit.

    De sensor voor de koelvloeistoftemperatuur zit tegen de cilinderkop in de koelvloeistofslang gemonteerd. Er zijn twee sensors, eentje voor het motormanagement en eentje voor de meter in het instrumentenpaneel. Door de connectors los te trekken zie je welke waarvoor is. Ik meen dat het de onderste is, maar zeker weten doe ik dat niet.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.428
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    De sensor voor de koelvloeistoftemperatuur zit tegen de cilinderkop in de koelvloeistofslang gemonteerd. Er zijn twee sensors, eentje voor het motormanagement en eentje voor de meter in het instrumentenpaneel. Door de connectors los te trekken zie je welke waarvoor is. Ik meen dat het de onderste is, maar zeker weten doe ik dat niet.
    De twee polige is die van het motormanagement, de drie of vier-polige (is ook dikker) is van de koelvloeistof-meter en het "koelvloeistof te heet waarschuwingslampje".
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  4. #4

    Standaard

    Is het niet gewoon de stekker van de bobine?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  5. #5
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.428
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Brandstofpomp spulleboel voor de 2.3 5-cylinder uit de Cabriolet (motorcode "NG")

    22 = Filter
    16 = Pomp
    27 = Druk-accumulator

    De hele handel zit onder de auto.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties


  6. #6

    Standaard

    bedankt voor de info, ik ga er van de week/weekend weer even mee stoeien, kreeg het al benauwd dat er reacties uit bleven.

  7. #7

    Standaard Re: audi 80 2.3 (91) cabrio start niet.

    Zo.....na 15 jaar maar eens een update....😳
    Het was destijds de benzinepomp waardoor hij niet startte, er zat een kleverige dikke stroop zwarte substantie in wat mij inmiddels 2 brandstofpompen heeft gekost puur door stilstaan. Temperatuurmeter zal nog steeds wel een probleem zijn denk ik.
    Nu heb ik nog een nieuwe pomp over en die zit er nog niet onder, brandstofslang afgeknepen met klemtang, brandstof lijkt schoon in fles getest..
    Maar mijn zoon is pas geslaagd en dat leek mij wel een leuke wagen voor hem, lekker blits dakkie open je kent het wel...
    Maar omdat ik hem nog op steunen heb staan vanwege jarenlange schorsing, wilde ik mijn (lange) zoon er eens in laten zitten, hij trapte meteen de koppeling door en hupsakee die komt niet meer terug omhoog FIJN!
    Nu heb ik dat schot boven je voeten verwijdert en zie dat er olie lekt uit die hydraulische pomp achter je pedaal, wat moet ik nu vervangen??
    Ik heb er haarscherpe foto's van. Ik had al gelezen dat de koppeling werkt op het systeem van de remvloeistof, ik heb zo'n vacuümpomp voor aan de compressor dus dat is geen probleem om te ontluchten en doorspoelen.
    Is er een howto van het vervangen van die pomp achter je pedaal of is het enkel wat rubbers vervangen?
    Sorry voor de late updates, de wagen heeft sindsdien nooit meer gereden en staat in de garage thuis, ik heb meerdere garages overigens en toys o.a platte kever("81-911) enz ook zo'n project zucht...
    Maar de Cabrio 2.3 wil ik absoluut deze zomer, nee deze maand, weer op de weg hebben. Ik ga jullie dan fijn bestoken met foto's en updates ook met stereo project wat ik wil gaan inbouwen, zagen is mijn werk met hout en electronica een hobby, dus dat is ook leuk.
    Graag een reactie omtrent de koppeling, anders moet ik hem gaan slepen en uitbesteden, dan is het geen hobby meer!

    Marcel.

  8. Ad
  9. #8
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: audi 80 2.3 (91) cabrio start niet.

    Geweldig om na 15 jaar een update te zien. Dat is echt uniek! Jammer dat de auto niet goed genoeg geconserveerd is. Dat is op zo'n duur ook een vak apart. Kan je helaas niet helpen met het kopelingsvraagstuk maar daar kom je vast aan uit. Met een andere definitie van 'hobby' is uitbesteden niet erg.
    Laatst gewijzigd door Golfer; 06-06-22 om 07:51.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  10. #9

    Standaard Re: audi 80 2.3 (91) cabrio start niet.

    mmmmm bedankt voor je reactie, ik ga het wel bij een garage vragen dan hoe of wat, dingen zomaar loshalen en dan tegen verrassingen aanlopen zit ik ook niet op te wachten.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    74
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: audi 80 2.3 (91) cabrio start niet.

    Hoofd koppelingscilinder is te vervangen zelf. Ook zonder rembekrachtiger weg halen. Het is niet gemakkelijk maar het kan. Werkcilinder is ook een ellende omdat je er niet goed bij kan en niet ziet wat je doet! Ik heb bevestingingsbout en ontluchtnippel beide verlengd. Werkt bij de montage een stuk makkelijker.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •