Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 85

Onderwerp: Afdekplaat cabrioletkap gaat niet open

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Vraag over niet werkende cabrio dakdeksel

    Bedankt voor de reacties

    Ik ben er al uit ik koop de auto niet

    kan close.
    Laatst gewijzigd door robert63372; 28-01-11 om 00:14.

  2. #22
    Fudd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard afdekklep handmatig dak wil niet meer open

    begin deze week brak er een kabel in men dakje, resultaat dak kon niet meer dicht getrokken worden, met beetje gefoefel kwam dit toch nog in orde.
    Vandaag scheen de zon hier en wou ik men dak weer openzetten, dus dak van t slot, en bijeengevouwen. Druk op de knop om het deksel te ontgrendelen, .... geen resutlaat. ettelijke pogingen later nog geen resultaat.

    Iemand enig idee hoe ik dit (veilig) kan proberen op te lossen. Ik ben behoorlijk een leek op t gebied van auto's maar ik vermoed dat dit iets simpel kan zijn zoals stukje stof van het dak dat het slot geklemd houd ofzo. Maar geen idee hoe ik erbij geraak.

  3. #23
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: afdekklep handmatig dak wil niet meer open

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fudd Bekijk Berichten
    begin deze week brak er een kabel in men dakje, resultaat dak kon niet meer dicht getrokken worden, met beetje gefoefel kwam dit toch nog in orde.
    Vandaag scheen de zon hier en wou ik men dak weer openzetten, dus dak van t slot, en bijeengevouwen. Druk op de knop om het deksel te ontgrendelen, .... geen resutlaat. ettelijke pogingen later nog geen resultaat.

    Iemand enig idee hoe ik dit (veilig) kan proberen op te lossen. Ik ben behoorlijk een leek op t gebied van auto's maar ik vermoed dat dit iets simpel kan zijn zoals stukje stof van het dak dat het slot geklemd houd ofzo. Maar geen idee hoe ik erbij geraak.
    was er bij een cabrio niet een extra vergrendeling te voorkoming dat het dak bedient kon worden terwijl de kofferbak open staat?
    misschien dat dit mee werkt?
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  4. #24
    Fudd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: afdekklep handmatig dak wil niet meer open

    ben net nogmaals gaan proberen, handrem stond op ramen naar beneden, koffer goed gesloten, maar deed nog steeds helemaal niets.
    wel is me opgevallen , als ik vroeger op de knop duwd hoorde ik eerst een secondje of 2 een zoemend geluid vooraleer het deksel openklikte.
    Nu hoor ik ook totaal niets gebeuren, min of meer alsof de knop volledig niets doet.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    437
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: afdekklep handmatig dak wil niet meer open

    Je zult er misschien al naar gekeken hebben maaruh.... zekering?


  6. #26
    Fudd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: afdekklep handmatig dak wil niet meer open

    oeps neen idd niet naar gekeken (zelfs een autoleek als ik had daar mss aan kunnen denken )
    nu die zekering nog vinden, morgen poging doen als ik weer licht heb.

  7. #27
    Fudd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: afdekklep handmatig dak wil niet meer open

    Na het nakijken van de zekeringen blijkben deze niet het probleem te zijn, nog iemand mss een idee ?

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: afdekklep handmatig dak wil niet meer open

    Als je de handrem hebt aangetrokken, brandt dan ook het lampje hiervan? Als deze stuk is wil het wel eens voorkomen dat de afdekklep inderdaad niet meer open gaat.
    Anders kun je de klep ook nog handmatig ontgrendelen door het hendeltje omhoog te halen. (zie bijlage) dit moet je dan aan beide zijden doen. Omslachtig, maar je kunt wel open rijden
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    only audi build cars

  10. #29

    Standaard Re: afdekklep handmatig dak wil niet meer open

    bekend probleem maar er is geen bekende oplossing voor, er zijn veel cabrio met hetzelfde euvel die dus op bovenstaande manier geopend moeten worden.
    my first quattro was a wilkinson

  11. #30
    Fudd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: afdekklep handmatig dak wil niet meer open

    bedankt voor de tip hoe handmatig te openen, was hier samen met bevriende garagist naar op zoek maar vonden het niet.

    Hebben wel de oorzaak gevonden, het probleem zat hem in de kofferbak. De auto "besefte" niet dat de kofferbak wel degelijk gesloten was. Dit kwam doordat in 1 van de kabels die in de koffer lopen (via het deksel naar beneden toe) bij het scharnierpunt inwendig kapot was gegaan (uiterlijk was er niets aan te zien) hierdoor werd de sensor die bepaalde of koffer open of dicht is niet meer correct gestuurd. We ontdekten dit per toeval toen we merkten dat de klep wel te openen was als de koffer open staat maar wel op slot was gezet.

    Toen bij audi gehoord wat dit probleem kon veroorzaken en kregen te horen dat die kabels na te vaak de koffer open en toe te hebben gedaan beginnen te verslijten en dat de kans groot was dat er daar iets mis liep, na die kabels opengelegd te hebben bleken er idd enkele draadjes over te zijn en enkele bijna. Na alles goed gesoldeerd te hebben werkt ie nu terug perfect.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard sluiting afdekplaat carrosserie waar de kap onder komt

    Hallo,

    Ik heb een audi 80 cabrio uit 1992 met een handbediende klep (niet elektrisch). Om de klep (waaronder de stoffen kap verdwijnt) de ont- of vergrendelen zitten bij mijn auto aan beide zijdes een inwendige inbussluiting 6mm. Nu zijn deze vrij ruim en rond geworden door de jaren heen. Weet iemand of dit uberhaupt origineel is en of dit te vervangen is? De dealer hier in de buurt zegt van niet maar wil er ook niet eens naar kijken....

    Is er misschien ook een andere mogelijkheid om deze sluiting te openen/sluiten? Met de inbussleutel is het wel martelen voornamelijk wanneer je met open kap wil rijden omdat er dan vrij weinig ruimte is om de inbussleutel er tussen te krijgen.

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard re: sluiting afdekplaat carrosserie waar de kap onder komt

    Je hebt 2 soorten de ene met die inbus die jij hebt en de andere heeft geen inbus gat maar een heveltje die je oplicht om hem van het slot af te halen. Normaal moet het electrisch gaan maar dat wil nogal es stuk gaan met name de bedrading in je kofferdeksel
    ik heb er 2 lange inbus sleutels voor aangepast eentje voor links en de andere voor rechts

  14. #33
    badeendje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Posts
    82
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard re: sluiting afdekplaat carrosserie waar de kap onder komt

    Ik zou gewoon je kabelboom eens nakijken bij het scharnierpunt in je achterklep.
    Gegarandeerd dat je daar een kabelbreuk in hebt zitten.
    Zijn ook al veel topics over geweest. Op audicabriolet.de vind je een beschrijving met foto's, maar eigenlijk wijst het voor zich.
    Dan doet ook ineens al je elektronica (lampjes en cv) het weer.
    Drive Topless!

  15. #34

    Standaard cabrio klep wil niet elektrisch open bij audi 80 van 92

    hallo

    ik heb een audi 80 cabrio van 92 en mijn achter klep wil niet meer electrisch open
    het is de klep waar het dak onder valt
    weet iemand wat dit kan zijn
    moet nu elke keer mijn klep openen met een inbus op de vergrendeling.

    bvd eibert

  16. #35
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: cabrio klep wil niet elektrisch open bij audi 80 van 92

    Verplaatst naar het Cabriolet-subforum. Kijk hier eens rond of gebruik de zoekfunctie (vakje rechtsboven met Google erin) want je bent niet de eerste.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: cabrio klep wil niet elektrisch open bij audi 80 van 92

    De auto moet op de handrem staan. Controleer de schakelaar bij de handrem, en het controle lampje op het dashbord

  18. #37

    Standaard Afdekplaat voor de kap gaat niet open

    So, ik heb een vraag voor de mensen die deze auto''s een beetje kennen. het probleem is bij zoveel mensen het gevalletje afdekplaat gaat niet open. En heb 2 nieuwe kabelbomen gekocht en deze gemonteerd in de auto. Dach hey nu zal hey weer lekker werken. Maar nee, als ik nu de kap ontgrendel van de voorraam. Dan gaat mijn motormanegment lampje branden en de motor reageerd hierop. Doe ik de kap weer toe dan is het uit. Het rode lampje dat de kap los is gaat niet branden????

    Het is wel dat mijn voorruit vervangen is door een glas zetter. en heb vernomen dat hier ook switches in zitten. Nu heb ik gekeken maar ik zie er niets in zitten. ?? aan de linker kant voel ik wel een contactje maar aan de rechter kant niet. Zit er 1 in of twee. Heeft iemand dit eerder gehad? Ramen end gaan wel gewoon omlaag.

    Ik hoop op een hint of antwoord b.v.d.

    Mvgr Ron

  19. #38

    Standaard Re: Afdekplaat voor de kap gaat niet open

    mmm heeft er iemand een electrisch schema op pdf oid van een 93 cabrio 2.3E

  20. #39
    janwillem64's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Afdekplaat voor de kap gaat niet open

    Ik zou maar de oliepeil nakijken in de kofferbak rechts daar zit een zwarte afdekplaat die kan je er gewoon uit schuiven
    Daar zit een grote unit met allemaal slangen van de kap aan de onderzijde zit een wit semi transparant tankje daar kan je de peil zien als ie te laag is gaat je klep niet meer open en zo ook niet meer je kap uiteindelijk. meestal zit er dan ergens een kleine lekkage.
    Let op voor bijvullen dat je de goede olie gebruikt Audi Dealer

    Succes Gr JW

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: afdekklep handmatig dak wil niet meer open

    Misschien een late reactie maar ik heb hetzelfde probleem. Heb jij toevallig een kleuren schema? welk draadje was het?

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •