Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 85

Onderwerp: Afdekplaat cabrioletkap gaat niet open

  1. #41

    Standaard opbergklep cabriokap opent niet

    heren kan iemand mij misschien helpen mijn kap van het opberg vak gaat niet open als ik op de knop druk in de B stijl druk.
    en het is niet de draad in het scharnier punt van de kofferklep want die is reeds vervangen.
    alle centrale vergrendeling werkt tot aan het slot van de kofferbak toe ik heb al een ander motortje er tussen gehad maar dat helpt ook niet.
    en het motortje is ook niet kapot heb het even getest door er rechtstreeks spanning op te zetten.
    heb ook alle stekkers tot aan het slot van de kofferbakslot door gemeten en het overal spanning op staan
    ik ben een beetje het eind zoek waar ik nog moet gaan kijken

    hoop dat jullie mij kunnen helpen bvd eibert

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: opbergklep cabriokap opent niet

    Vervang het kabelboompje in de klep maar. Doormeten zegt niets omdat je heb ook in dichte stand moet doormeten... Ik heb hetzelfde probleem gehad. Kabelboompje kost €50 incl verzendkosten. Probleem opgelost

  3. #43
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: opbergklep cabriokap opent niet

    THomas, als je goed leest, heeft hij deze bewuste kabel al vervangen.

    Bij mijn cabrio is heel dat omslachtige gebeuren omzeild, en open ik de klep met een apart aangebracht knopje op de middentunnel, die het motortje direct aanstuurt. Dat werkt altijd, met of zonder contact aan. Open doen en vergrendelen van de klep.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  4. #44

    Standaard Re: opbergklep cabriokap opent niet

    he thalys ff een vraagje heb je die omzeiling zelf gemaakt of heeft een garage dat voor je gedaan
    zal eens gaan kijken of ik ook rechtstreeks spanning op die klep van krijgen dan ben ik indd het hele ronde die het moet maken kwijt

  5. #45
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: opbergklep cabriokap opent niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eibert terpstra Bekijk Berichten
    he thalys ff een vraagje heb je die omzeiling zelf gemaakt of heeft een garage dat voor je gedaan
    zal eens gaan kijken of ik ook rechtstreeks spanning op die klep van krijgen dan ben ik indd het hele ronde die het moet maken kwijt
    Heeft toentertijd de garage gedaan, waar ik de auto gekocht heb. Al die handelingen, die Audi bedacht heeft (contact aan, kofferklep gesloten, op de handrem en weet ik al niet meer), zijn er alleen maar voor, dat je de kofferklep niet open heb als het deksel opengaat, want dan komen ze met elkaar in botsing. Maar elk weldenkend mens kan dat zelf verzinnen om ze niet beide open te doen op dezelfde tijd.. De Engelse roadsters en Alfa Spiders hebben dat ook allemaal niet, al die zogenaamde ingebouwde veiligheden. En het werkt nu al zowat drie jaar op die manier, tot volle tevredenheid.

    Het is gewoon een aan/uit knopje, met bedrading voor voeding uiteraard (volgens mij afgetakt van de constante stroom) en bedrading naar het dekselsluitmechanismee toe. Het resultaat is, dat kap openen of dichtdoen binnen de 15 seconden kan. Let wel, mijn kap is een manueel bediende kap, maar zo uit jouw verhaal te horen, is dat de jouwe ook.
    Laatst gewijzigd door Thalys; 20-04-15 om 14:05.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem


  6. #46

    Standaard Re: opbergklep cabriokap opent niet

    thalys indd wat je zegt het zou mooi stom zijn als je ze tegen elkaar aan laat komen ik zal er zaterdag eens naar kijken want dit is wel een goede oplossing en dan ben je van het hele gezeik af van breuk in de kabel of centrale vergrendeling storing of nog meer

  7. #47
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: opbergklep cabriokap opent niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eibert terpstra Bekijk Berichten
    thalys indd wat je zegt het zou mooi stom zijn als je ze tegen elkaar aan laat komen ik zal er zaterdag eens naar kijken want dit is wel een goede oplossing en dan ben je van het hele gezeik af van breuk in de kabel of centrale vergrendeling storing of nog meer
    Ja, het deksel is bij mij NIET meer afhankelijk van CV of wat dan ook maar. Is nu een compleet apart, of zo je wilt, onafhankelijk, autonoom systeempje geworden.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: opbergklep cabriokap opent niet

    Als je niet kiest voor de aparte schakelaar:

    Heb je al gekeken of het signaal van de aangetrokken handrem goed doorkomt? Je kunt de schakelaar eenvoudig doormeten (zit onder de handrem).

  10. #49

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    61
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: opbergklep cabriokap opent niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thomasio Bekijk Berichten
    Vervang het kabelboompje in de klep maar. Doormeten zegt niets omdat je heb ook in dichte stand moet doormeten... Ik heb hetzelfde probleem gehad. Kabelboompje kost €50 incl verzendkosten. Probleem opgelost
    Thomasio, waar heb je dat kabelboompje besteld.
    Laatst gewijzigd door Prenter; 26-04-15 om 22:56.

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: opbergklep cabriokap opent niet

    Atp autoteile via ebay

  12. #51

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: opbergklep cabriokap opent niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thalys Bekijk Berichten
    Ja, het deksel is bij mij NIET meer afhankelijk van CV of wat dan ook maar. Is nu een compleet apart, of zo je wilt, onafhankelijk, autonoom systeempje geworden.
    Ook al heb ik het nu origineel. Het werkt niet altijd vlekkeloos. Ik voel er wel wat voor om hetzelfde te doen alleen dan wel via de knop in de deur. Het moet wel zo veel mogelijk origineel blijven.

  13. #52

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: opbergklep cabriokap opent niet

    Thalys, welke garage heeft dat voor je gedaan? Ik heb ook een handmatige kap en een gare centrale deurvergrendeling, dus zo'n knopje lijkt mij een super oplossing.

  14. #53
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: opbergklep cabriokap opent niet

    Moet ik eens kijken, of ik de nota nog heb van die garage, toen ik de auto kocht, een jaar of 3 geleden. Ik weet de naam zo 1,2,3 niet meer uit mijn bolle hoofdje. Ik ben langs zoveel toko's geweest in mijn zoektocht naar een dakloze. Was in ieder geval een Brabants bedrijf, en hij deed eigenlijk alleen in Citroens (en dan nog vooral Picasso's). . De cabriolet was echt een vreemde eend in zijn bijt en was ook al eigenlijk een winkeldochter.

    Maar volgens mij moet elke toko, die verstand heeft van autoelectronica, dit voor je kunnen regelen.
    Laatst gewijzigd door Thalys; 15-05-15 om 22:00.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  15. #54

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: opbergklep cabriokap opent niet

    Dank je. Dan ga Ik het hier in de buurt bij een paar universele garages proberen.

  16. #55
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: opbergklep cabriokap opent niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mol75 Bekijk Berichten
    Dank je. Dan ga Ik het hier in de buurt bij een paar universele garages proberen.
    Of "cabrioboeren", die daken vervangen. Die zijn ook vaak heel handig in dit soort zaken.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  17. #56

    Standaard Re: opbergklep cabriokap opent niet

    Ik heb het voor elkaar gekregen om zelf de omzeiling te maken je hoeft allen maar +- op de juiste draden draden te zetten van het vergrendelings scharnier en natuur even via de schakelaar aan sluiten bij mij werkt het nu ook altijd kan het is meer detail uitleggen als iemand daar behoefte aan heeft

  18. #57
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: opbergklep cabriokap opent niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eibert terpstra Bekijk Berichten
    Ik heb het voor elkaar gekregen om zelf de omzeiling te maken je hoeft allen maar +- op de juiste draden draden te zetten van het vergrendelings scharnier en natuur even via de schakelaar aan sluiten bij mij werkt het nu ook altijd kan het is meer detail uitleggen als iemand daar behoefte aan heeft
    Super. Ik wist wel, dat het niet zo moeilijk kon zijn.

    Misschien kun je een handleiding geven en daarvan een sticky (laten) maken. Ik denk, dat veel dakloze rijders dit probleem hebben.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: opbergklep cabriokap opent niet

    +1 voor meer instructies :-)

  20. #59

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    61
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: opbergklep cabriokap opent niet

    Zo, net een rechtse en een linkse kabelboom voor de kofferklep van de dakloze besteld bij ATP-autoteile.de.
    En bij prinz-autoteile.de twee stabilus BJ1401 gasdempertjes voor het cabriodeksel.
    incl. verzenden voor 2 dempertjes €50.47 omdat de bekleding er toch uit moet en alles dan in 1 keer kan.
    incl. verzenden voor beide kabelboompjes €82,38. ,daar kun je toch niet voor gaan liggen prullen met soldeer en krimpkous ?
    Het prullen zal wel komen als de kabelboompjes in de klep doorgevoerd moet worden.
    Nu nog een nieuwe schakelaar in de middenconsole voor de bediening van de 4 ruiten en dan zou alles weer moeten werken zoals het hoort.........hoop ik.

  21. #60

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: opbergklep cabriokap opent niet

    Die nieuwe kabelboom plaatsen is minder dan 10 minuten werk. Er zit een goede beschrijving bij. Ik heb het zelf in november gedaan en heb er nog steeds plezier van. Die gasveren heb ik ook recent vervangen. Daar is nog een recent topic van op dit forum. Ik vond het lastiger dan beschreven. Succes!

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •