Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 85

Onderwerp: Afdekplaat cabrioletkap gaat niet open

  1. #61

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    61
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: opbergklep cabriokap opent niet

    Hallo

    Eibert, graag ff een update hoever je bent met het openmaken van je cabriodeksel.
    bij mij hebben het vervangen van beide kabelboompjes in de kofferbak en een nieuwe schakelaar voor alle 4 de ramen geen effect gehad.
    ook de vergrendeling van de koffer werkt nog niet optimaal , terwijl het benzine klepje wel goed mee open en dicht gaat
    Ben weer terug bij af , dus binnenkort maar eens de achterbank en zijpanelen eruit en weer maar verder meten.
    Eens moet het toch weer werken.......of niet.

  2. #62

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: opbergklep cabriokap opent niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eibert terpstra Bekijk Berichten
    Ik heb het voor elkaar gekregen om zelf de omzeiling te maken je hoeft allen maar +- op de juiste draden draden te zetten van het vergrendelings scharnier en natuur even via de schakelaar aan sluiten bij mij werkt het nu ook altijd kan het is meer detail uitleggen als iemand daar behoefte aan heeft
    Graag meer info hierover.
    Bij mij werkt de afdekkap ook niet, vandaag geprobeerd het op te lossen, is niet gelukt.
    Alvast bedankt.

  3. #63

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    31
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Vraag over niet werkende cabrio dakdeksel

    Kan iemand mij vertellen waar het relais voor de cabrioletdak zit? zit die in de relais kast, of is het 1 van de 2 relais onder de achterbak?

  4. #64

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Leeftijd
    42
    Posts
    148
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vraag over niet werkende cabrio dakdeksel

    Onder de achterbank ja heb hier nog wel wat documentatie van in pdf mocht je interesse hebben...
    Nr 1: 80 2.0 16v Quattro Competition 1994 140pk Nr 2: Coupe 2.8 V6 Quattro 1991 174pk Nr 3: A3 1.9TDI 1999 90pk Nr 4: A4 1.9TDI 2003 130pk Nr 5: Cabrio 2.3E 1992 136pk😎 Nr 6: A4 1.8T 2005 163pk Nr 7: A4 2.0 TDI 140 pk ☺ Nr 8: Coupe 2.3E 1992😆

  5. #65

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Vraag over niet werkende cabrio dakdeksel

    Na overwegen toch maar even de linkerhaak van de cover van het dak uitgebouwd omdat deze niet werkte. Naar de linkerhaak gaan meerdere draden, de twee blauwe zijn van de actuator die de haak laat openspringen. Mijn plan is om dit te laten werken zonder de veiligheden maar wel met de originele knop. De stroom haal ik tijdelijk weg van het achterste lampje, het gaat om twee kleine motortjes dus dat is geen probleem voor de bekabeling. Vd zomer gaan er een boel kabels vervangen worden dus dan gaat er een nette kabel naartoe.

    allereerst heb je om de haak uit te bouwen een rateltje met een kniestukje nodig, is een beetje priegelen maar wel mogelijk. Als je hem uitgebouwd hebt zit de actuator dicht geklonken. Ik heb de onderste twee er uit geboord en kon zo de motor er uit halen (het zwarte gedeelte) toen ik de motor open had gemaakt was het al vrij snel duidelijk wat er aan de hand was. Gewoon een gevalletje doorgebrand. Conrad heeft ze volgensmij zo liggen dus daar ga ik even zoeken. Probleem is dat de tandjes enigsinds zijn gesmolten, ik denk dat ik met een vijltje ze weer netjes gangbaar krijg.

    Verder weet ik niet precies hoe het met de rest van de kabels zit, ze lopen allemaal naar binnen naar een stukje electronica. De zwarte en de grijze zitten aan elkaar verbonden in elk geval en de anderen meten geen weerstand. Ik ga ze in elk geval niet meer gebruiken.

    Later meer, eerst zoeken naar een indentieke motor.
    het is een behoorlijk klusje in elk geval!

    Edit:
    https://www.conrad.nl/nl/motraxx-tun...in-229020.html

    motor gevonden!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door robertboxhoorn; 21-02-16 om 18:21.


  6. #66

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Vraag over niet werkende cabrio dakdeksel

    -----
    Laatst gewijzigd door robertboxhoorn; 21-02-16 om 18:13.

  7. #67

    Standaard Re: Vraag over niet werkende cabrio dakdeksel

    Afgelopen weekend heb ik me ook helemaal gek gezocht waarom de afdekkap van mijn cabrio niet open gaat.
    De kofferdeksel werd wel netjes op slot gedaan, maar daarna sprong het systeem in storing. (lampje van de kap begint dan te knipperen op je dash)
    Ben begonnen met het vervangen van de kabelbomen naar de klep, dat is standaard altijd ellende bij een cabrio.
    Na heel veel zoeken en meten blijkt de stelmotor van de kofferdeksel kapot te zijn. Hier zitten mini schakelaartjes in die terug melden dat de kofferdeksel echt op slot zit.
    Deze schakelaartjes zijn bij mij kapot. Met een "voor de gek houd draadje" tussen de 2 contacten van dit schakelaartje gaat het deksel netjes open.
    Heb dus de stelmotor besteld, is een dure rakker maar dan moet het weer werken.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  8. Ad
  9. #68

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Vraag over niet werkende cabrio dakdeksel

    Gisteravond kwamen de motortjes binnen, meteen ingebouwd en opnieuw gemonteerd.
    Ging allemaal vlekkeloos zonder problemen. Nu even een circuit bedenken die er voor zorgt dat met een druk op de knop de zuiger ook weer naar binnen gaat.

    Hij werkt al volgend: normaal zit de zuiger naar binnen, als er spanning op komt gaat hij naar buiten en drukt hij de haak los.
    Ik vermoed dat het stukje elektronica er voor zorgt dat hij erna weer naar binnen gaat, dit is in mijn geval ook doorgebrand.
    Als je de klep dicht gooit met de zuiger nog uit valt hij niet in de haak, hierom moet de zuiger dus naar binnen.

    Mijn idee: een microswitch aan het einde met een capacitor. Wat er moet gebeuren is dit:
    Knop in>zuiger uit>microswitch bediend>fet charged>knop los> fet laat zijn spanning in omgekeerde richting naar de motoren lopen> zuigers gaan weer naar binnen. Ik denk dat dit wel te realiseren is met een paar diode's en relais.

    Later meer,
    Mvg,
    Robert
    Laatst gewijzigd door robertboxhoorn; 25-02-16 om 08:13.

  10. #69

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Vraag over niet werkende cabrio dakdeksel

    Tijdje niets van me laten horen maar hier is hoe ik het heb opgelost.
    Na wat rekenwerk bleek een fet echt te groot te zijn om hiervoor praktisch te gebruiken en kwam ik op het idee om een relais te gebruiken.
    Conrad verkoopt een 4-polig relais met een handmatige bediening, deze werkt perfect voor deze toepassing.

    Wat er gebeurd:
    Knop wordt ingedrukt, plunje van de haak gaat naar buiten en de haak schiet los. De plunje raakt de handmatige bediening en de + en - worden omgedraaid en relais bekrachtigd zichzelf zodat de plunje weer helemaal terug loopt. Ik heb de schakeling zo gemaakt dat de lichten van de auto aan moeten staan voordat de knop bediend kan worden om de afdekklep te openen.
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg

    Afgelopen dagen is het mooi weer geweest dus heb het een boel keer kunnen testen, nu ga ik het systeem dus waterdicht maken en netjes wegwerken. Kosten totaal dus 12 euro... Ik ben er gelukkig mee!
    Laatst gewijzigd door robertboxhoorn; 06-04-16 om 19:01.

  11. #70
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Vraag over niet werkende cabrio dakdeksel

    Mooi bedacht zo!
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #71
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Vraag over niet werkende cabrio dakdeksel

    En je hebt een prachtig autonoom systeem.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  13. #72
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Vraag over niet werkende cabrio dakdeksel

    Hier ook een probleem met mijn '91 cabriodak, echter een tegenover gesteld probleem wat velen hebben: Mijn afdekklep VERgrendeld niet meer.

    Ik zou vanmorgen mijn dak open doen: ontgrendel het dak, de ramen zakten, vervolgens drukte ik op de knop in de deuropening en kon ik de klep WEL openen. vervolgens vouw ik het dak in de bak en wou ik de afdekklep dichtdoen, echter vergrendeld deze niet meer! Heb het dak maar weer dicht gedaan en ben zo naar mijn werk gereden. Net nog even geprobeerd. maar de klep is nog steeds los/ de vergrendeling werkt nog niet., kan er gelukkig wel mee rijden.

    Groter probleem is dat mijn kofferbak nu op slot blijft (immers de afdekklep is volgens het systeem niet dicht). Nu weet ik dat de kabels vanaf vergrendeling of het kofferslot vaak problemen geven. Vervangen van deze onderdelen is onmogelijk omdat mijn koffer op slot zit...

    Zal vanavond eens de knop in de deuropening eruit halen (kan ik er zo uit trekken?) maar ik verwacht hier geen vochtproblemen aangezien het al een week kurkdroog is. Iemand nog tips?
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  14. #73

    Standaard Re: Vraag over niet werkende cabrio dakdeksel

    De kofferdeksel kun je gewoon met de sleutel openmaken, sleutel helemaal linksom draaien en dan het hele zaakje indrukken.

    Het vergendelen van de kap kent net zoveel afhankelijkheden als het ontgrendelen, dus als ie er plots mee opgehouden is zou ik eerst eens naar zekeringen gaan kijken.
    Eventueel kan ik je het foutzoekprogramma wel geven zodat je het systeem kunt nalopen
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  15. #74
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Vraag over niet werkende cabrio dakdeksel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door type81 Bekijk Berichten
    De kofferdeksel kun je gewoon met de sleutel openmaken, sleutel helemaal linksom draaien en dan het hele zaakje indrukken.

    Het vergendelen van de kap kent net zoveel afhankelijkheden als het ontgrendelen, dus als ie er plots mee opgehouden is zou ik eerst eens naar zekeringen gaan kijken.
    Eventueel kan ik je het foutzoekprogramma wel geven zodat je het systeem kunt nalopen
    Ah wist niet dat je de vergrendeling van de kofferbak kon overrulen, sleutel naar rechts had ik geprobeerd, zal links een proberen :P

    Zal ook als eerste eens de zekeringen controleren. foutzoekprogramma is wel handig. mag je mailen naar johan.wijbenga AT gmail.com bvd!
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  16. #75

    Standaard Re: Vraag over niet werkende cabrio dakdeksel

    Zoals beloofd:
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  17. #76

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Vraag over niet werkende cabrio dakdeksel

    Heb je toevallig ook een storingzoekprogramma voor de electrisch verwarmbate stoelen? Zal ik zeer waarderen!

  18. #77

    Standaard Re: Vraag over niet werkende cabrio dakdeksel

    Geen idee, moet ik even kijken. Kom ik op terug.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  19. #78

    Standaard Re: Vraag over niet werkende cabrio dakdeksel

    Even gecheckt, die heb ik ook. Echter heb ik nu even geen toegang tot een scanner, na het weekend wel weer.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  20. #79

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Vraag over niet werkende cabrio dakdeksel

    Helemaal top, daar wacht ik graag even op

  21. #80

    Standaard Re: Vraag over niet werkende cabrio dakdeksel

    Wat later dan beloofd, maar hierbij het storing zoekprogramma voor stoelverwarming
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •