Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
Resultaten 81 tot 85 van de 85

Onderwerp: Afdekplaat cabrioletkap gaat niet open

  1. #81

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Vraag over niet werkende cabrio dakdeksel

    Dank! Meteen aan de gang gegaan!

  2. #82

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    40
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Vraag over niet werkende cabrio dakdeksel

    Heel wat interessante info op dit item!
    Nadat ik niet vond waarom de afdekkap niet werkte heb ik ook voor een autonoom systeem geopteerd en zo simpel mogelijk uitgevoerd.
    12v genomen van kabelboom, naar een dubbelpolige driestandenschakelaar (standaard uit, + - , - + ).
    Deze ingebouwd in de deurstijl waar de originele drukknop zat.
    Zo moet de deur open om de kap te kunnen bedienen, schakelaartje even omhoog duwen en kap komt omhoog, schakelaar even omlaag en de kap kan er weer invallen.

  3. #83

    Standaard Re: Afdekplaat cabrioletkap gaat niet open

    Ik heb een audi cabrio uit 96 met elektrische kap.
    Nu gaat sinds een paar dagen de afdekplaat niet meer omhoog.
    Bij het openen van het dak vouwt deze keurig op, waarna de klep omhoog zou moeten gaan.
    Deze gaat echter maar een centimeter of 5 omhoog en blijft dan hangen. Weet iemand wat dit kan zijn?
    Ik heb de olie van het hydraulische systeem al bijgevuld, maar dit is helaas niet afdoende.
    Alvast bedankt voor jullie reactie(s).

  4. #84

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    37
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Afdekplaat cabrioletkap gaat niet open

    Dag allemaal,
    Ik heb dus hetzelfde probleem sinds dit weekend. Ik heb heel dit topic gelezen en vermoedelijk is het dus de kabelboom of relais of handremschakelaar of schakelaar in de B-stijl,... Ik weet echter alleen niet hoe ik moet beginnen zoeken waar het probleem nu effectief zit. Ik kan wel kabelbomen bestellen, maar als daar het probleem niet zit vind ik het ook jammer van al het werk.
    Waar zitten de relais juist en hoe kan ik erbij? Ik had begrepen onder de achterbank, maar dit is alleszins niet onder de zitting, die is er namelijk nog maar net uitgeweest. Als iemand mij kan uitleggen hoe ik test of het de relais is zou ik daar willen starten (andere tips zeker welkom)

    Ik merk ook dat in dit topic inks naar andere topics staan, maar die blijken allemaal niet te werken. Dus ik vind de betreffende topics niet terug. Via de zoekfuntcie kom ik eigenlijk enkel bij dit topic of een topic over een electrische kap (mijne is handmatig). Als iemand links naar foto-beschrijvingen heeft mag je me die altijd doorgeven. Ik ben relatief handig, maar elektriciteit en schema's zijn niet zo mijn ding dus hoe beter gedocumenteerd hoe meer kans op succes....

    Alvast bedankt.

  5. #85

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2022
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Afdekplaat cabrioletkap gaat niet open

    Hallo,

    Ik heb sinds kort een Cabriolet B3 uit 1996.
    Ook hier komt de afdekplaat niet los.
    Bedrading van het kofferdeksel is reeds hersteld.
    Vergrendel mechanismes van de afdekplaat zijn getest.
    Als je op de schakelaar in de B-stijl drukt, hoor je iets van relais klikken in de module van het dak, maar ik meet niets op de uitgangen die naar de vergrendel mechanismes gaan.
    Om het nog verder te kunnen uitmeten ben ik op zoek naar het elektrisch schema van een handbediende kap. Deze van een elektrisch / hydraulische kap heb ik gevonden maar daar blijkt toch te veel verschil op te zitten.

    Iemand een tip waar ik dergelijk schema kan vinden?

    Alvast dank voor de hulp.


Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •