Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 38 van de 38

Onderwerp: NG-motor presteert onder de maat

  1. #21

    Standaard

    Heerlijke humor!

    Nou, ik ben benieuwd wat eruit komt...
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  2. #22
    Martijn-Audifan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    212
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard

    Zooo, na 1,5 week zit er weer leven in de Audi!

    Het was inderdaad de hallgever, nu zit er een nieuwe in inclusief verdelerkap

    En ze rijd weer Perfect!


    ff iets anders, wat adviseren jullie mij voor een einddemper?
    Ik heb dus een 5 cilinder alleen rij ik nu zonder middendemper.
    En ik wil absoluut geen lage brom brul bak. dus geen remus!
    20 jaar ervaring zegt niets,
    Men kan het ook 20 jaar verkeert gedaan hebben.

  3. #23

    Standaard

    Geen idee...


    Ik heb een reetmus (wel met middendemper) :wink:
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  4. #24
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Tussendemper terugzetten, dan ben je van de grafherrie af en klinkt-ie weer beschaafd.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #25
    Martijn-Audifan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    212
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Tussendemper terugzetten, dan ben je van de grafherrie af en klinkt-ie weer beschaafd.



    Maar wat voor merk einddemper klinkt een beetje normaal beschaafd?


  6. #26
    Martijn-Audifan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    212
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard

    Zo we zijn weer een stukkie verder gekomen met het 5000rpm probleem,

    Zonet weer ff bij EJtj geweest, en even tussen de brandstofleiding van af de pomp naar de drukregelaar een apparaatje gemonteerd met een druk meter...

    Toen de auto gestart en jawel hoor, het arme schaap kreeg vanaf de pomp maar 1,6Bar benzine druk, raar he dat ie dan inhoud bij de 5000rpm?
    Nou nee niet raar dus.

    EJ heeft em ook ff opnieuw afgestelt, hij had laats klein foutje gemaakt, ipv van de computer op 5 cilinders te zetten stond ie op 4 cilinders... eigelijk geen probleem van gemerkt onder het rijden, ontsteking stond op 17 grade en nu weer netjes op 15.

    Daarna ook maar ff aan de CO computer gehangen, tja nu we er toch zijn he... ze had een CO van 6% en nu weer terug na 1%

    Weer een mooi avondje erop zitten en geen geld kwijt hahaha, zulke garage's mag ik wel :-D

    Nu dus alleen sparen voor een nieuwe brandstof pomp a € 172,- + een nieuw benzine filter van wel € 19,-

    MvG Martijn

  7. #27
    gentes41's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard idd hallgever kapot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Dat, of de bobine, de hallvoeler...

    kun je voor audi cabrio met NG motor niet loskopen alleen complete verdeler ..maar als je handig bent en verdeler zonder asje te beschadigen uit elkaar kunt krijgen zet je er een hallgever van een golf in is exact hetzelfde heb ik ook gedaan ..als je maar uitkijkt en weet wat je doet met het mon en demonteren

    groet jw

  8. Ad
  9. #28
    Martijn-Audifan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    212
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn-Audifan
    Zooo, na 1,5 week zit er weer leven in de Audi!

    Het was inderdaad de hallgever, nu zit er een nieuwe in inclusief verdelerkap

    En ze rijd weer Perfect!


    ff iets anders, wat adviseren jullie mij voor een einddemper?
    Ik heb dus een 5 cilinder alleen rij ik nu zonder middendemper.
    En ik wil absoluut geen lage brom brul bak. dus geen remus!
    Kleine Edit: kwil nu wel lagere brul, bij 2500 tot 4000 lijkt het wel een V8 zonder dempers....

    Wat kost zo een reetmus met 2 eindpijpen?

  10. #29
    gentes41's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard dikke brul

    het mooiste effekt krijg je door een aantal gaten in de onderkant luchtfilterkast te boren van een millimeter of 10/15 verder moet je niets doen dan heeft ie het mooiste geluid en een niet vervelend en irritant geluid omdat een vijfcilinder zowiezo al een andere motorloop heeft

    bespaart een hoop geld en dan koop je een mooi vet sierstuk die je mooi in bumper aan laat sluiten en en er niet een halve meter onderuit steekt :-?

    gr jw

  11. #30
    Martijn-Audifan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    212
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard

    Van die gaten boren ben ik geen fan, dat valt bij mij onder het motto: slopen...

    Ben inmiddels wel weer terug bij af, Tom had inderdaad gelijk, wat een graf herrie...
    Heb er vorige week weer een middendemper onder laten zetten van Simons, nu is die irri snerpende graf herrie weg en brult ie iets harder als ie warm is

    Nu eerst een nieuwe homokineethoes links voor en dan gaan we schoenen passen in friesland, zou een beetje jammer zijn als de schoenen vies worden door mij waggie....

    Wordt weer vervolgd
    20 jaar ervaring zegt niets,
    Men kan het ook 20 jaar verkeert gedaan hebben.

  12. #31
    Martijn-Audifan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    212
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard

    Zo daar zijn we weer na lange tijd, want er zijn weer problemen en waar kom je dan? idd hier

    Het schoenen passen in Friesland ging niet door helaas, heb nu nieuwe banden eronder en gewoon de velgen die ik had.

    Maaar nu het grote probleem weer eens na boven halen, het inhouden bij volledig gas geven....

    Inmiddels heb ik een nieuwe brandstof pomp a € katjing 200,- Maar het minder prettige probleem blijft bestaan, nu ben ik best wel kwaad aan het worden en begin er aan te denken om de wagen uit te zwaaien...

    nog 2 pogingen dan ben ik er klaar mee.
    Wat kan ik nog vervagen wat ten goede komt zodat ie weer beter gaat lopen?
    1 de benzinedruk regelaar die het op 3,5bar zet?
    2 wat zou hier staan?

    Als ik net niet vol gas geef trekt ie wel gladjes/soepel naar de 6000rpm al klinkt het wel aslof ie er veel moeite voor moet doen..
    De motor heeft allemaal nieuwe pakkingen, dus ik zoek het bij iets om de motor, wat dus ervoor zorgt dat ie draait.

    Als ik volgas geef heb ik het idee dat ik de gasklep te ver doortrek waardoor hij weer dicht gaat, dus zo gezien bij vollast trekt ie em te ver open.

    Ik hoor graag iets wat redding geeft.

    MvG Martijn

  13. #32
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Is er al met de CO stelschroef gerommeld?

    Mijne liep ook eens super beroerd na de APK. Waren ze vergeten de CO terug te schroeven naar waar het stond.
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  14. #33
    Martijn-Audifan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    212
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard

    hij is inmiddels al 3 keer compleet afgesteld...

    Vandaag bij de apk geweest, alleen een stuurhoes aan puin.

    Even een andere vraag, kan iemand mij vertellen welk draadje met kleur, van voor de auto gezien, op welk plekje moet op de temperatuursensor op de watermond naar het blok?

    Wie het niet begrijpt, foto volgt.

    Er zit er namelijk maar 1 vast en dan is de gene die het dichtst bij het schutbord zit, de andere is gewoon los en de volgen zit geen stekker meer aan.... hobbyer bezig geweest...

    Als ik het goed heb hoort dit bij de besturing van de moter enzo, nu hij niet aangesloten is verteld steeds aan de moter datie koud is, en houd ie in als ie warm is door te weinig lucht of teveel brandstof...

    Dus wie wil er even een foto maken waarop duidelijk te zien is welke kleur van de kabel waar op de sensor hoort te zitten.

    Mijn Dank is dan zeeeeer groot.

    MvG Martijn
    20 jaar ervaring zegt niets,
    Men kan het ook 20 jaar verkeert gedaan hebben.

  15. #34
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Pinout heb ik hier even niet, maar de kans is bijzonder groot dat dit je problemen veroorzaakt...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #35
    Martijn-Audifan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    212
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard

    Niemand die even een foto kan schieten van zijn temp sensor, zodat ik kan zien welk draadje waar hoort?
    20 jaar ervaring zegt niets,
    Men kan het ook 20 jaar verkeert gedaan hebben.

  17. #36
    Martijn-Audifan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    212
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard

    Het is al een tijd geleden..

    De temp sensor doet het weer, kwam ergens bij iemand een coupe 2.3 tegen waar ik even heb afgekeken

    Het inhoud probleem is ook weg, de carter ontluchting zat best wel verstopt... dat die revisie knuppel het niet gezien heeft..

    Oja en de koppakking lekt weer, maar nu olie en ik heb al een regelement getroffen met de revisie man, ik betaal de onderdelen hij de arbeid

    En de audi rijd tegenwoordig op H&R schroefset rondom op 62cm hoog. en CR7 velgen 8,5 en 9,5J met 225/45R17 voor en achter 245/40R17 Dunlop SP Sportmaxx :P

    En kheb tegewoordig rode achterlichten

    foto's volgen!!
    20 jaar ervaring zegt niets,
    Men kan het ook 20 jaar verkeert gedaan hebben.

  18. #37
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Heb nog een koppakkingset liggen voor de NG met alle pakkingen en rekbouten...

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard

    Klinkt misschien een beetje raar, maar ik denk dat jouw NG een stuk beter gaat presteren als je de tussendemper terugplaatst. Ik heb bij mijn cabriolet (ook met NG) namelijk gemerkt dat een klein lek in de uitlaat al kan zorgen voor een groot vermogensverlies. Na het dichten van het lek hikt mijn auto ook niet meer...

    Het afstellen van de brandstof druk is redelijk eenvoudig, maar ik waarschuw je, een erg tijdrovend werk (stellen, proberen, stellen, proberen, enz.). De brandstofdrukregelaar zit met 2 torx schroeven voor op je injectie unit (spinnekop). Als je deze losmaakt (pas op, er spuit dan een beetje benzine uit) zie je in het midden een koperen schroef. Deze kun je losdraaien en hierachter zit een klein inbus boutje. Door aan dit boutje te draaien verstel je de brandstofdruk. Probleem is dat een beetje draaien (maak max. stapjes van 1/8 slag) al leidt tot een grote verstelling en het boutje verdraait erg licht (volgens sommigen al bij het insteken van de inbus sleutel).

    Wanneer is je Lambda sonde voor het laatst vervangen, ook die kan nl. een probleem geven zoals jij omschrijft. Verder kunnen diverse temperatuur sensoren schuldig zijn.

    Fijne motor hoor, zo'n NG, maar je moet het karakter voor lief nemen :-)

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •