Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 38

Onderwerp: NG-motor presteert onder de maat

  1. #1
    Martijn-Audifan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    212
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard NG-motor presteert onder de maat

    Hoi allemaal,

    Zoals sommige weten heb ik een zwarte audi cabriolet met een 5 cilinder.

    Nu merkte ik na mijn aankoop dat het apparaat best veel koelvloeistof tot zich nam, na enig kijk en speur werk kwam ik erachter dat naast de kachelradiator ook de koppakking niet meer van de beste kwaliteit was... :S
    Ook ging de auto niet harder dan 180 km/h en hielt ie fiks in bij 5000rpm (als of ie een brok in zijn keel heeft)

    Nu heb ik laatst de kachel radiator laten vervangen (duur geintje) en ook de koppakking, hij lekte van de 4e via het koelkanaal na de 5e cilinder...
    Dus dit is allemaal weer heel maar nog nokt ie ermee bij de 5000rpm, en dit zit me best wel dwars, me broer met zijn 2.0 calibra kan sneller optrekken en das niet best

    Nu heb ik wat ge informeerd bij mijn garage, die zeiden dat of me nokkenas niet goed staat, of hij steekt de benzine te vroeg of te laat in de fik.
    Nu las ik hier ergens op het forum over de brandstofdrukregelaar dat die ook welles minder wil gaan werken waarvoor hij officieel was aangenomen.
    Maar nu zat ik zelf te denken is deze ook te vervangen voor 1 die op een 20v zit? En is het het ook mogelijk een 20v pomp te installeren?
    Of maakt dit allemaal geen zak uit? (het werkte wel bij de K-jets gti in een vw golf 1, 8v moter met 16v pomp)

    Dit staat even apart van de rest: Is er ook een sportnokkenas te koop voor een NG? en waar vind ik die? en heeft het nut of mol ik alleen me blok ermaar mee?

    Ik hoor graag van jullie,

    MvG Martijn

  2. #2

    Standaard

    Waar je garage zegt heeft nix te maken met een drukprobleem. Wat ze bedoelen is dat je timing niet goed staat.

    En ja, er zijn snelle nokkenassen te koop, zie de sites van Schrick of Kent-cams.

    Ik weet niet of een 20v drukregelaar zo 1:1 past maar dan kan je beter voor een verstelbare gaan. De NG heeft 3 bar en de 20v heeft 4.5 werkdruk, da`s best een aardig verschil. Ik weet ook niet of je pomp dat leuk vind.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #3
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    NG regelt alles met een vaste systeemdruk, dus daar zou ik niet te veel mee rommelen, pomp van een NG en 7A zijn redelijk indentiek (6/6,5 Bar).

    Wat ze bedoelen is denk ik idd je ontstekingsafstelling, kun je controlleren met een stroboscooplamp. Sneller dan 5000 Rpm moet hij wel halen. Heb je al gecontrolleerd op vacuumlekken?
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  4. #4
    Martijn-Audifan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    212
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard

    vacuumlekken, nee ik zelf niet, die mensen die de koppakking hebben gedaan wel.
    Zijn er vaste punten bij zo een moter waar hij gaat lekken zo ja welke en waar?
    Als de moter stationair draait en ik trek onder de moterkap aan de gas kabel hoor je em wel lucht aanzuigen maar kheb meer het idee dat dat de stroming binnenin het inlaatspruitstuk is.

    Weet ook iemand toevallig de uitlaat diameter? de diameter van de middendemper pijp is 52mm is dit wel de goeie dikte? en niet stiekum van een 1.8/2.0?

    Alvast bedankt heren!

    MvG Martijn
    20 jaar ervaring zegt niets,
    Men kan het ook 20 jaar verkeert gedaan hebben.

  5. #5
    Martijn-Audifan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    212
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard

    Nu issie helemaal mooi....

    Heb ik haar lekker gewasse, wil je der starten doet ie et niet...

    De startmoter draait en ik hoor ook duidelijk de zoem van de brandstof pomp als ik het contact omdraai, wie kan me helpen?

    MvG Martijn
    20 jaar ervaring zegt niets,
    Men kan het ook 20 jaar verkeert gedaan hebben.


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.863
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Check op vonk en brandstof bij de motor...

    Ermee kappen bij de 5000 toeren (4850 om precies te zijn) zou wijzen op een brandstofpomprelais van een vierpitter in plaats van het correcte deel. 4850 is 4/5e van de toerenbegrenzer van je NG.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7
    Martijn-Audifan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    212
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard

    Ik vermoed dattie verzopen is....

    Heb de middendemper verwijdert en na dit gedaan te hebben heb ik een paar stukjes gereden en telkens knalde en ploftte hij, dus hij staat na alle waarschijnlijkheid iets te rijk waardoor ie gewoon verzuipt.
    Wat wel vreemd is dattie met demper er geen last van had...

    @tom, je bedoeld dat er een verkeerd relais inzit? van een 4 pitter?

    thnx Martijn
    20 jaar ervaring zegt niets,
    Men kan het ook 20 jaar verkeert gedaan hebben.

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.863
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Dat bedoel ik.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9
    Martijn-Audifan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    212
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard

    Ok we zijn inmiddels iets verder, heb ff samen met Martin-Audifan (me zwager) gekeken of ie vonkjes heeft, maar helaas die zijn dus op... :S
    Zelfs de hoofd bougie kabel vonkt niet.
    De rotor(dat ding onder de verdelerkap) draait wel in de rondte als je em start.

    Wat kan nu het probleem zijn?
    Wat kan ik doormeten?
    En waar zitten die?

    Of is dit meer een project voor na de paasdagen en voor een echte monteur?

    Wie kan en durft me te helpen?

    Ik hoor wederom graag van jullie,

    MvG Martijn

  11. #10
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Heb je een rotte startonderbreker?

    Anders zou het best wel eens aan het contactslot-blokje kunnen liggen..
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.863
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Dat, of de bobine, de hallvoeler...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12

    Standaard

    De hall-voeler kun je vrij eenvoudig zelf doormeten:


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meckisforum.de
    1. Benzinpumpenrelais aus dem Sicherungskasten ziehen, damit während des Anlassvorgangs kein Benzin eingespritzt wird.

    2. Mittlere Zündleitung aus dem Verteiler ziehen und den Kontakt mit einer gut isolierten Zange etwa 1 mm von einer Massefläche halten. Wenn während des Anlassvorgangs ein Zündfunke überspringt, ist die Zündung in Ordnung und die Ursache kann nicht der Hallgeber sein. Wenn kein Zündfunke überspringt, dann weiter mit 3.

    3. Mit einem Multimeter bei eingeschalter Zündung die Spannung der beiden äußeren Kontakte des dreipoligen Steckers messen, der an die Seite des Verteilers gesteckt ist. An einem Kontakt muss 12 V an dem anderen 0 V liegen. So überprüfst Du, dass die Spannungsversorgung des Hallgebers o.k. ist.

    4. Den Stecker vom Verteiler abziehen. Das Zündkabel wieder 1 mm von einer Massefläche halten. Bei eingeschalteter Zündung ein Kabel, dass mit Masse verbunden ist, an den mittleren Kontakt des Stecker halten. Jetzt muss ein Funken vom Zündkabel zur Masse überspringen. Wenn jetzt ein Zündfunken überspringt und die Spannungsversorgung des Hallgeber in Ordnung ist, ist es der Hallgeber.
    Als je zo dus wel een vonk krijgt, weet je meteen dat de rest van de ontsteking in orde is (maar de hallgever niet). Een nieuwe verdeler kun je goedkoop krijgen bij Coen Donkers in Veghel, de hallgever is namelijk niet los te koop.

  14. #13
    Martijn-Audifan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    212
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard

    Der zit een Gimini klasse 3 alarm op met inderdaad start onderbreking, maar zie dat maares te vinden allemaal, ik weet dat de afstand ontvanger onder het middenconsole zit maar de rest?

    Het stukje duits, zal ik even 3x door lezen mischien ga ik het dan begrijpen :P

    Dus het kan niet in 1 of andere sensor zitten?

    Heren wederom bedankt.

    MvG Martijn
    20 jaar ervaring zegt niets,
    Men kan het ook 20 jaar verkeert gedaan hebben.

  15. #14
    Martijn-Audifan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    212
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bruls
    De hall-voeler kun je vrij eenvoudig zelf doormeten:


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meckisforum.de
    1. Benzinpumpenrelais aus dem Sicherungskasten ziehen, damit während des Anlassvorgangs kein Benzin eingespritzt wird.

    2. Mittlere Zündleitung aus dem Verteiler ziehen und den Kontakt mit einer gut isolierten Zange etwa 1 mm von einer Massefläche halten. Wenn während des Anlassvorgangs ein Zündfunke überspringt, ist die Zündung in Ordnung und die Ursache kann nicht der Hallgeber sein. Wenn kein Zündfunke überspringt, dann weiter mit 3.

    3. Mit einem Multimeter bei eingeschalter Zündung die Spannung der beiden äußeren Kontakte des dreipoligen Steckers messen, der an die Seite des Verteilers gesteckt ist. An einem Kontakt muss 12 V an dem anderen 0 V liegen. So überprüfst Du, dass die Spannungsversorgung des Hallgebers o.k. ist.

    4. Den Stecker vom Verteiler abziehen. Das Zündkabel wieder 1 mm von einer Massefläche halten. Bei eingeschalteter Zündung ein Kabel, dass mit Masse verbunden ist, an den mittleren Kontakt des Stecker halten. Jetzt muss ein Funken vom Zündkabel zur Masse überspringen. Wenn jetzt ein Zündfunken überspringt und die Spannungsversorgung des Hallgeber in Ordnung ist, ist es der Hallgeber.
    Als je zo dus wel een vonk krijgt, weet je meteen dat de rest van de ontsteking in orde is (maar de hallgever niet). Een nieuwe verdeler kun je goedkoop krijgen bij Coen Donkers in Veghel, de hallgever is namelijk niet los te koop.
    Wat bedoelen ze nu eigenlijk met punt 2?

    Is dat na punt1 (brandstofpomp relais verwijdert te hebben zodat er geen brandstof word in gespoten)

    Punt2: middelste vonk/bougie kabel van de verdeleren trekken, en dan met een geisoleerde (puntbek)tang de 1ne punt erin en de andere ergen op een mm van een ge-aard stuk metaal houden. En dan starten en kijken of er een vonk over springt. En als ie dan vonkt dan is de hallgever niet kapot?

    Punt 3 en 4 snap ik ook niet, iemand een korte uitleg?

    Alvast bedankt,

    Martijn

  16. #15

    Standaard

    Korte vertaling:
    Stap 1: Het uittrekken van het brandstofpomprelais.

    Stap 2: Testen of je een vonk krijgt op de ingang van de verdeler (maar je hebt al geconcludeerd dat dat dus niet zo is), dus stap 2 kun je overslaan.

    Stap 3: De stekker van de hall-voeler die op de verdeler zit (3-polig) uittrekken en met een multimeter meten of er 12 V over de buitenste twee contacten staat, als de auto op contact staat. Is dit niet zo (maar dat zal niet vaak voorkomen denk ik), dan krijgt de hallvoeler geen stroom. Meet je 12V is de stroomvoorziening OK en kun je verder met 4.

    Stap 4: Zorg dat de auto niet meer op contact staat. De middelste stekker van de verdeler (de kabel die van de bobine komt) uittrekken en het metalen deel van de stekker 1 mm van massa (je blok) afhouden. Je kunt er ook een bougie in steken en die aan het blok (massa) houden. Dat moet je dus met die geisoleerde tang doen omdat de vonk die gaat overspringen anders je vinger misschien interessanter vindt dan de massa.
    Verbind nu een los kabeltje met het middelste contact van de stekker die op je verdeler zat. Zet de auto op contact. Als je met dat losse kabeltje nu het blok of een ander massapunt aantikt, zou er een vonk moeten overspringen van de bobinekabel naar massa. Springt de vonk nu wel over dan wil dat zeggen dat je hallgever zijn werk niet doet. Als er nog steeds geen vonk overspringt ligt het aan iets anders. Door het aantikken van massa met dat losse kabeltje imiteer je dus eigenlijk de hallgever.

    Lukt dat zo?

  17. #16
    Martijn-Audifan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    212
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard

    Geen idee of het gaat lukken, maar in ieder geval bedankt.

    Ik heb al wel een andere bobine van een 5 cilinder erop gehad maar dit mocht ook niet baten, dus ze leeft nog steeds niet...

    Kan ik nu ook concluderen dat de hallgever ziek is?
    20 jaar ervaring zegt niets,
    Men kan het ook 20 jaar verkeert gedaan hebben.

  18. #17

    Standaard

    Nee, het kan ook nog steeds je alarm of iets anders zijn...

  19. #18
    Martijn-Audifan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    212
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard

    Audi word straks opgehaald door E.J. Veldhuisen uit wekerom, daar gaat ik altijd heen met de audi, en die hebben er goed verstand van.

    Wordt vervolgd.
    20 jaar ervaring zegt niets,
    Men kan het ook 20 jaar verkeert gedaan hebben.

  20. #19

    Standaard

    Gehehe, daar is m`n 20v ook in onderhoud geweest door de vorige eigenaar. Ze weten iig hoe een 5cil eruit ziet
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  21. #20
    Martijn-Audifan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    212
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard

    Hij heeft em alleen niet opgehaald, tijd gebrek...
    Dus hebben we em maar weg gebracht met de auto ambulance.
    Zag er best lollig uit, het hele spulletje achter de bmw E39 AC Schnitzer van pa op na wekerom.. :-d

    Evert-Jan heeft best verstand van 5 cilinders, hij zei nog: oh die dingen stammen uit de zelfde tijd waar ik ook uit stam, dus dat komt wel goed.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •