Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Contactslot vervangen

  1. #1

    Standaard Contactslot vervangen

    weet iemand waar je goedkoop of een tweedehans contactslot kan kopen denk dat die van mij kapot is want de tik naar de startmotor werk niet mee en als ik de auto uit wil doen blijft die soms door lopen

  2. #2
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard

    Mijn eerste idee zou zijn de schakelaar die door de slotcylinder wordt bediend. Deze is redelijk eenvoudig zelf te vervangen en kost nieuw bij de dealer ook niet de hoofdprijs. Je zou er van boven bij kunnen door de klokken eruit te halen of van onderen door het vak onder het stuur te demonteren. Scheelt een heel gedoe met sleutels, want een contactslot is niet aan te passen, in tegenstelling tot de andere slotcylinders.

  3. #3

    Standaard

    Heb zoiets ook aan de hand gehad met mijn Cabrio. Bleek achteraan een stukje metaal afgebroken (dus niet de kunststof schakelaar) maar het was mogelijk om dat te vervangen en toch je eigen sleutel te behouden.

    Een contactslot van een Audi 80 B4 kun je gebruiken. Even een gaatje boren en de cilinder overzetten
    Volvo 5 pitter RULZ

  4. #4

    Standaard

    Een kleine How To:

    Je demonteert je stuur, je haalt het afdekkapje boven de stuurkolom er af door de 2 vijzen onderaan er uit te draaien, door het 3de gaatje in de onderste afdekplaat draai je de klem voor de schakelaars los en neem je die er af. Je draait de 2 vijzen onder de tellers los en haalt die er, na de stekkers aan de achterkant los te halen, uit.
    Dan trek je de rubberen "hoes" die over de stuurpen zit er af, en zie je in het ovale gat in je dashboard een Torx-vijs zitten, zo'n speciale met een pinneke in 't midden. Die draai je er uit, je draait de 2 bouten waarmee je stuurstang vast zit los en schuift die beugel een beetje naar achteren. Je kunt nu je stuurslot van de stuurpen halen! Nog 2 hele kleine schroefjes losdraaien, en je haalt het kunststof gedeelte van het slot er af en je hebt alle benodigdheden in je hand!
    Volvo 5 pitter RULZ

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    40
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: Contactslot vervangen

    Bedankt voor de tips, maar ik heb het iets anders gedaan. Enkel tellers verwijderd (afdekkap stuurkolom met 2 vijzen verwijderen, 2 vijsjes vooraan tellers losmaken, tellers eruit en klemmen losmaken) om dan met een haakse boorkop een gaatje te boren.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    42
    Posts
    71
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Contactslot vervangen

    Bij Boelm.nl kun je het slotdeel gewoon bestellen. Staat niet bij Cabrio, maar wel bij Audi 80.
    Laatst gewijzigd door Avant1981; 05-03-17 om 11:33.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •