Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: koelsensor Audi Cabriolet

  1. #1

    Angry koelsensor Audi Cabriolet

    Ik heb een audi 80 cabriolet en sinds een aantal dagen reageert de temparatuurmeter in het instrumenten paneel niet meer.
    Alles werkt perfect qua koeling en de thermostaat doet het ook prima.
    Ik wil de meter weer werkend hebben maar niemand <zelfs de garage weet me niet ,of wil me niet vertellen waar de sensor zit die naar het metertje gaat in de auto?
    Weet iemand waar die sensor in de v6 moter zit?
    Etka gaf ook geen uitkomst en het lijkt me toch niet zo moeilijk om dit ding te vervangen.
    Het betreft een audi 2.6 v6 uit 1999 .
    Hopenlijk kan jullie deskundigheid me verder helpen.
    Alvast bedankt .
    ps de meter zelf is niet defect dus blijft mijn inziens de sensor over.

  2. #2

    Standaard

    Welke regio woon je, in het noorden dan kunnen we wel ff kijken.

  3. #3

    Standaard koelsensor

    Dank je voor je reactie terug .Ik woon in Apeldoorn en kom net weer bij de dealer vandaan.
    Ze weten het echt niet en dat komt omdat autohaas hier zeer klant onvriendelijk is.
    Zodra je zelf wilt repareren slaan ze denk ik op tilt.
    Groet,
    Thomas

  4. #4
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.478
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Recent is de zelfde vraag gesteld. Ging over de 2.8 maar dat is in dit opzicht het zelfde blok. Kan het topic echter niet zo snel meer vinden.

    Het lijkt me dat het volgen van koelvloeistofleidingen richting een flens op het blok ook zou moeten werken om een sensor te vinden. De sensor zou aan de linkerzijde van het blok moeten zitten iirc.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  5. #5

    Standaard koelsensor

    Volgens mij heb ik de sensor gevonden maar het is wel een dure.Hij kost rond de 100,00 euro volgens de dealer.
    Ik ga eens kijken of ze imitatie ook bestaan.
    Laatst gewijzigd door thomas1; 28-04-09 om 14:21.


  6. #6

    Standaard

    geen imitatie toepassen op dergelijke onderdelen, als ze er al zijn, krijg je alleen maar problemen
    Welkom bij Audi!!
    3 keer links is ook rechts

  7. #7

    Standaard imitatie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door azesje Bekijk Berichten
    geen imitatie toepassen op dergelijke onderdelen, als ze er al zijn, krijg je alleen maar problemen
    Welkom bij Audi!!
    Dank je voor de tip ik zal het origineel gaan halen .
    Tips zijn altijd welkom omdat audi nieuw voor me is .Ik had altijd volkswagen voorheen.

  8. Ad
  9. #8
    RoofLess's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    45
    Posts
    121
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk Berichten
    Recent is de zelfde vraag gesteld. Ging over de 2.8 maar dat is in dit opzicht het zelfde blok. Kan het topic echter niet zo snel meer vinden.

    Het lijkt me dat het volgen van koelvloeistofleidingen richting een flens op het blok ook zou moeten werken om een sensor te vinden. De sensor zou aan de linkerzijde van het blok moeten zitten iirc.
    Hoi Thomas,

    Ik heb hetzelfde probleem, zie topic schommelende temperatuurmeter. Waar zit volgens jou de sensor?
    ---2.8 V6 cabriolet '97 Brilliant zwart met Krarl zwart---

  10. #9

    Standaard temperatuurmeter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoofLess Bekijk Berichten
    Hoi Thomas,

    Ik heb hetzelfde probleem, zie topic schommelende temperatuurmeter. Waar zit volgens jou de sensor?
    Ik kan je een tekening sturen met de sensor afgebeeld.Woon je in de buurt van Apeldoorn dan mag je ook langs komen
    Ik krijg 15 % korting op die sensor dus misschien kan ik je ermee helpen.
    Stuur anders even een PB dan geef ik je mijn telefoon nummer.

  11. #10
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb dit bij mijn beide 80's nu gehad, en beide keren was het niet de sensor, maar slechte contacten of de spanningsregelaar achterop het instrumentenpaneel. Door een weerstand van ongeveer 85 ohm aan te sluiten ipv de sensor kan je snel kijken of het het instrumentenpaneel is of de sensor. De meter moet dan 90 graden aangeven. Pas wel op met sluitingen maken uiteraard.
    Op het instrumentenpaneel willen de contacten van de meter naar de print nogal eens slecht worden. Daarnaast zijn de soldeerverbindingen op de print een verdachten en natuurlijk de spanningsregelaar. Als dat zo is moet ook je brandstofmeter raar doen. Dit zwarte kastje met 3 pootjes kan je los krijgen bij de electronicazaak. Dit is makkelijk zelf te doen als je voorzichtig werkt, en het stuur hoeft er niet af om de instrumenten eruit te krijgen.

    Arnout
    Laatst gewijzigd door Arnout; 29-04-09 om 16:27.

  12. #11
    RoofLess's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    45
    Posts
    121
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thomas1 Bekijk Berichten
    Ik kan je een tekening sturen met de sensor afgebeeld.Woon je in de buurt van Apeldoorn dan mag je ook langs komen
    Ik krijg 15 % korting op die sensor dus misschien kan ik je ermee helpen.
    Stuur anders even een PB dan geef ik je mijn telefoon nummer.
    Relax voorgesteld, maar ik ga eerst de spanningsmeters doormeten. Heb jij die sensor al gekocht en geplaatst? Ben benieuwd naar het resultaat!
    ---2.8 V6 cabriolet '97 Brilliant zwart met Krarl zwart---

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •