Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Huis slotcilinder weggesmolten

  1. #1
    RoofLess's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    45
    Posts
    124
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Huis slotcilinder weggesmolten

    Jaja, ik heb weer wat nieuws met m'n dakloze...

    Afgelopen week wezen toeren door Frankrijk (gaaf!!!) tot op een gegeven moment ik mijn auto in de volle zon parkeerde en een supermarkt binnen ging, Toen ik terug kwam, ontgrendeld en ingestapt. Ik merkte ineens dt er rook uit het portier kwam, dat werd meer en meer rook, dus paniek. Gekoeld met water, daarna bier ( ) bleef het roken, snel de auto in de schaduw gezet en de accu ontkoppeld. Daarna gekeken en wat bleek, het huis van mijn verwarmde cilinderslot was gaan smelten.

    Ik begrijp wel dat het met hoge temperaturen, 32 graden C, dit kan gebeuren, maar het mag natuurlijk nooit voorkomen.
    Het slot, lijkt me, moet toch alleen worden verwarmd bij bepaalde omgevingstemperaturen?
    Als ik weer was weggelopen van mijn auto, was de schade velen malen groter geweest en had er vuur kunnen ontstaan, met alle gevolgen van dien.

    Hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen? En je voelt het al aankomen, weet iemand nog zo´n behuizing te liggen?
    Onderdeelnummer 893 837 063 J volgens mij. Ook ben ik zoekende naar kapbedieningsschakelaar voor het dak, deze is afgebroken.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    • Bestandstype: jpg 2.jpg (232,5 KB, 56 keer bekeken)
    • Bestandstype: jpg 3.jpg (200,0 KB, 56 keer bekeken)
    • Bestandstype: jpg 1.jpg (248,9 KB, 55 keer bekeken)
    ---2.8 V6 cabriolet '97 Brilliant zwart met Krarl zwart---

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Is dat niet gewoon nieuw te leveren? Anders gaat het volgende maand weer stuk, kun je de boel opnieuw openmaken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    RoofLess's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    45
    Posts
    124
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Is dat niet gewoon nieuw te leveren? Anders gaat het volgende maand weer stuk, kun je de boel opnieuw openmaken.
    Ja, dat zal wel, maar dan wel tegen hoofdprijzen. Ik zal morgen eens informeren, ben vandaag pas weer thuisgekomen.
    ---2.8 V6 cabriolet '97 Brilliant zwart met Krarl zwart---

  4. #4
    RoofLess's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    45
    Posts
    124
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    € 192,01 ouwe, ik heb het maar meteen besteld, morgen binnen. Bij de audi dealer in Ede was het zoals gewoonlijk weer hetzelfde liedje, arrogant en vrij weinig tot geen zin om te helpen tot ik vertelde dat ik jaarlijks de grote onderhoudsbeurt bij ze uitvoer en dan wordt het ineens heel anders. Jammer. Ook spijtig dat ik geen helder antwoordt heb gekregen op mijn vraag hoe dit ooit heeft kunnen gebeuren... Als ik er niet op tijd bij was geweest was er vrijwel zeker brand uitgebroken.
    ---2.8 V6 cabriolet '97 Brilliant zwart met Krarl zwart---

  5. #5
    私は王午前 Manus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    3.412
    Kudos
    0

    Standaard

    schijnbaar slecht contactje, dan gaat zo een stekker lopen vonken en dan smelt de hele boel weg!

    Je wil niet weten hoe vaak ik op me werk doorgefikte stekkers / computers tegenkom, doordat in de loop der tijd zo een stekker wat losser is gaan zitten waardoor die heeft lopen vonken.
    "In Nederland mag niks, maar is alles toegestaan."


  6. #6
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Slecht contact, beetje vocht en de boel begint lekker heftig te knetteren het zou voor minder wegsmelten.

    Vermijden? alle contacten eens losmaken proper maken en inspuiten met contactspray maar kzou voor het toeval en pecht kiezen.
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

  7. #7
    RoofLess's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    45
    Posts
    124
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Wel, het erin plaatsen van het slot was een fantastisch suc6, NOT! Het nieuwe slot werd geleverd zonder de sensor, deze die dus gesmolten was. Toch even snel het nieuwe slot aangesloten en werd meteen gloeiend heet. NIeuwe sensor besteld, in het bestaande slot gemonteerd en de vergrendelinding werkt weer, maar nu...

    De voeler voor het verwarmde slot heb ik dus niet aangesloten op de control unit (4A0-959981A) en mijn alarm functioneerd dus niet meer. Ik moet de sensor dus wel aansluiten om mijn alarm weer te laten werken, maar dan raakt mijn slot dus oververhit.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Zou het de gok waard zijn om die controlunit (zie foto) te bestellen of is er ergens een relais aan het stressen? Ik kom er niet meer uit.

    Iemand?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    ---2.8 V6 cabriolet '97 Brilliant zwart met Krarl zwart---

  8. Ad
  9. #8
    carson's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    35
    Posts
    434
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Of je haald de bedrading van de verwarming van je slot af en dan ga je gewoon zonder slot verwarming rond rijden.

  10. #9
    RoofLess's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    45
    Posts
    124
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    thx 4 je reactie, maar zoals ik al vermeld had moet deze wel aangesloten worden anders wordt het circuit van het alarm systeem onderbroken, waardoor mijn alarm niet meer functioneerd... Maar volgens mij heb jij dezelfde control unit in je coupé, als je 'm kan missen... ;-)
    ---2.8 V6 cabriolet '97 Brilliant zwart met Krarl zwart---

  11. #10
    carson's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    35
    Posts
    434
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    nee ik heb geen slot verwarming in de coupe.

    maar ik neem aan dat er dus 1 stekker is voor en het alarm en de slot verwarming? kun je daar dan niet een draad uit weg knippen?

    ik heb al voor je gezocht maar kan nergens in mijn computer een schema daarvan vinden

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •