Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 38 van de 38

Onderwerp: Storingen vergrendeling en ontgrendeling kofferbak

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard re: Kofferbak wil niet meer open

    Je vacuum pomp voor je cv zit achter het rechtse zij-paneel achter, 2 schroefjes voor onder je achterbank losmaken dan de rugkant van je achterbank losmaken en dan kun je bij de schroefjes van de zij-panelen.
    Heb je geen skiluik in je achterbank dan ? Normaal zit deze dwars door de brandstof tank heen maar je moet rug stuk verwijderen om de skizak los te maken

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard re: Kofferbak wil niet meer open

    Ik ben het eens met GCTJE. Overigens kan de Skizak ook een subwoofer zijn (behoorde ook tot de standaard opties). Het je dit alles eruit, dan kan je met een zaklampje gaan peuteren. Ik hoop voor je dat (zoals in de meeste gevallen) de afdekplaatjes aan de achterzijd van de achterlichten zoek zijn, anders mag je die eerst losmaken). Lukt dit niet dan is er helaas geen pijnloze remedie. Het beste is dan om het rechter achterlicht/knipperlicht kapot te slaan en om je op deze manier toegang tot het slot te verschaffen. Weet wel dat achterlichten voor cabrioelets niet goedkoop zijn!

    Overigens is er een kleine kans dat het probleem ook op een andere manier te verhelpen is. Als je de kap wel opent op het contact, maar vervolgens het contact uitzet voor je de kap sluit, dan blijft de kofferbak op slot als onderdeel van het kap stuur programma. Remedie: De volledige openen/sluiten cyclus een keer herhalen op het contact....

    Succes!

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard re: Kofferbak wil niet meer open

    Ga direct kijken bedankt voor jullie reacties!

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard re: Kofferbak wil niet meer open

    Bedankt voor je reactie, blijkt dat ik wel een ski-luik heb. Heb inmiddels de kap gesloten etc. maar kofferbak gaat niet open. Kan wel met kofferbakslot alle deuren openen en afsluiten. Bij het sluiten hoor ik duidelijk een servo of pompje die volgens mij ierts probeert te ontgrendelen.

    Ga binnenkort maar eens de gehel achterbank verwijderen enz. want een achterlicht kapot slaan gaat mij iets te ver. Nogmaal bedankt en ik laat jullie de afloop weten.

  5. #25

    Standaard re: Kofferbak wil niet meer open

    Ik heb ook dit probleem gehad en het volgende erop gevonden:
    Als je je nummerplaat plus houder eraf haalt zitten er (althans bij mijn cabrio) enkele ronde gaten. Via een daarvan, die vrijwel in het midden zit, kun je met een lange krombektang proberen om de stang die aan het slot vast zit te verschuiven. Het was de eerste keer lang pielen voordat het me lukte, maar het lukte wel. Ik hoop dat het je ook lukt
    only audi build cars


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard re: Kofferbak wil niet meer open

    Ga gelijk proberen, bedaqnkt voor de tip.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard re: Kofferbak wil niet meer open

    Ben toch maar naar de Seat/Audi dealer gegaan. Had de kofferbak binnen 4 minuten open!!!!!! Via het ski-luik met een dopsleutel en heel veel verlengstukken de 2 schroeven van het slot losgedraaid et voila! Slot bleek kapot te zijn en is vernieuwd alles voor € 82,00 incl.

    Bedankt voor alle reacties!!!

    Misschien nog mensen die weten hoe ik de deurpanelen kan verwijderen zonder ze te beschadigen? Wil ze opnieuw bekleden!

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard re: Kofferbak wil niet meer open

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andre Hellinga Bekijk Berichten
    Slot bleek kapot te zijn en is vernieuwd alles voor € 82,00 incl.

    Hey,

    Enig idee over wat juist bedoeld, met het slot dat kapot was??? Ging dit over de cilinder of over de slotvanger?
    Heb zelf ook een kofferbak die niet open wou... Heb hem zelf open gekregen via het skiluik en een megalange dopsleutel (zelffabrikaat). Maar als ik het slot (de vanger) er terug opzette, dan wou ie weer niet open.
    Heb hem nu opengeprutst en een van de 2 staafkes losgekoppeld die toekomen aan de cilinder. Ik kan nu terug de koffer openen en sluiten zonder probleem... Een van die 2 staafkes dient allicht voor de dakloskoppelfunctie?

    't Is wa raar uitgelegd, maar hopelijk met volgende foto's wat duidelijker...





    Alvast bedankt
    Grtz
    Zwaen
    Laatst gewijzigd door zwaen; 03-01-12 om 22:52.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard re: Kofferbak wil niet meer open

    Dezelfde manier open gekregen als de Seat dealer!! Denk dat slot zelf wel goed was maar als je het slot indrukte ontgrendelde er niets. Heb het oude slot nog en ga kijken of de cylinder kan worden gewisseld zodat ik weer 1 sleutel kan gebruiken. Verder heeft de dealer de CV afgekoppeld want die werkte zgn. ook niet meer goed. Op dit moment weet ik verder ook niet veel meer, ga morgen terug naar Spanje en zal e.e.a nakijken/vragen.

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard re: Kofferbak wil niet meer open

    Dan zal het de centrale vergrendeling van de koffer zijn die niet meer werkt bij mij... Heb dat stangske losgekoppeld, want deze bleef in een stand staan, waardoor ik ook niet kon ontgrendelen...
    Heb ook een nieuwe kabelboom liggen voor de dakontgrendeling ed te vervangen, want die is volgens mij zo goed als dood... Hoop dat het wordt aangestuurd door deze boom...

    Hb het slot zelf uitgevezen met mijn handige megadopsleutel, snel in elkaar geflanst, maar o ZO efficiënt. De Audidealer sprak me vanmorgen over gaatje boren om zo aan die stang te geraken. Hij wou zelf niet geloven of aannemen dat je van binnenuit met een lang genoeg stuk gereedschap het slot kon losmaken...

    Eens ik mijn tool had, op 2minuten de koffer open!

    Volgende foto is misshien handig voor mensen die een cabrio hebben...






    Grtz
    Zwaen
    Laatst gewijzigd door zwaen; 04-01-12 om 00:32.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard re: Kofferbak wil niet meer open

    EUREKA!!!!!

    De boosdoener... Al was ik niet echt zeker, daar er foto's op ht net circuleren van kabels die echt gebroken zijn, maar....


    Mijn eerder aangeschafte kabelreparatie-boom


    Fixatie...


    Resultaat...



    Grtz
    Zwaen

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Talking re: Kofferbak wil niet meer open

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zwaen Bekijk Berichten
    EUREKA!!!!!

    De boosdoener... Al was ik niet echt zeker, daar er foto's op ht net circuleren van kabels die echt gebroken zijn, maar....


    Mijn eerder aangeschafte kabelreparatie-boom


    Fixatie...


    Resultaat...



    Grtz
    Zwaen
    Mooi gedaan! Heb nog geen tijd/zin gehad om naar mijn probleem te kijken (te mooi weer). Maar t belangrijkste is kofferbak gaat open en dicht!

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    64
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Audi cabriolet werking kofferbakslot

    Hoi Mensen,

    Even een vraagje over het kofferbakslot van mijn cabriolet 2.3 1991 (handmatige kap / centrale vergrendeling).
    Is het zo dat als ik met de sleutel het kofferbak slot open (als dit niet kapot is), hij middels het stangetje het slot altijd open trekt?
    Of gaat die via een omweg en wordt het altijd via de centrale vergrendeling elektronisch het stangetje ontgrendeld?

    Men zou toch verwachten dat het kofferbak slot altijd met een sleutel te openen moet zijn, ongeacht of de elektronica van de centrale vergrendeling wel of niet defect is.

    Groet,
    Walter

  15. #34

    Standaard Re: Audi cabriolet werking kofferbakslot

    Dit is mechanisch met een stangetje. Het enige wat electrisch is, is de centrale vergrendeling zelf. (Anders dan bij de sedans, waarbij dit op lucht werkt)
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi cabriolet werking kofferbakslot

    Met de sleutel doe je hem op slot of met de cv natuurlijk om te openen druk je hem in. Als de cv niet werkt kun je hem altijd met de sleutel op slot doen of er af halen.

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    64
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi cabriolet werking kofferbakslot

    Bedankt voor de reacties.

    Dus als ik de kofferbak niet met de sleutel kan openen,
    dan mag ik er vanuitgaan dat het kofferbak slot kapot is.

    Groet,
    Walter

  18. #37
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    39
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Dwars draaien is altijd gesloten, verticaal is open en kan dan opengeduwd worden.en doordraaien naar links is centraal openen.
    Laatst gewijzigd door Veek; 02-06-12 om 19:51.
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard re: Kofferbak wil niet meer open

    Enorm bedankt voor de tip met de twee bouten losdraaien met een lange dopsleutel. Een nummer 10, voor de volgende die dit nodig heeft :-)

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •