Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 38

Onderwerp: Storingen vergrendeling en ontgrendeling kofferbak

  1. #1

    Standaard Storingen vergrendeling en ontgrendeling kofferbak

    Vaak komt het voor dat het kofferbak vergrendlingsmotortje kapot is.
    Het blijkt een veel voorkomend euvel te zijn bij de b4 cabrios.
    De vergrendelings unit is open te breken (uiteraard met veel beleid).
    Als de unit open ligt zal je vanzelf zien dat er een koper draadboompje op de print doorgebrand is.
    Ik heb dit zelf ook al bij twee units gerepareerd en beide met positief resultaat.
    Na het doorsolderen van de verbrande koperen draadboom heb ik de units met modelbouw lijm vastgeplakt en met lijmklemmen dichtgedrukt. Er is niets meer te zien van de reparatie maar de werking is weer 100%.
    Deze reparatie scheelt een hele hoop geld en is in een uur te realiseren.

  2. #2

    Standaard

    hoe kom je bij dat kofferbak vergrendlingsmotortje ?
    want mij n kofferbak gaat niet open

  3. #3
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Dus eigenlijk is het een onder gedimensioneerde koperspoor? Zou dit ook voor andere audi's gelden, b.v. een B5? Misschien preventief iets aan doen, voordat de klep niet meer open wil...

  4. #4

    Standaard Kofferdeksel wil niet meer van het slot

    Hallo,



    Mijn probleem is dat de kofferdeksel niet van slot wil, niet met de AB en niet met de sleutel.

    Als de portieren van slot zijn kun je deze met het kofferdekselslot wel op slot zetten maar niet terug van slot.

    Het betreft een Audi Cabriolet Bj'92

    Heeft er iemand een oplossing?


    BVD

    Alain

  5. #5

    Standaard Re: Kofferdeksel wil niet meer van het slot

    Waarschijnlijk lipje losgeraakt binnenin het slot. Heb ik ook gehad (de eerste dag dat ik hem had) Als je een skiluik hebt dan kan je daar doorheen komen. Als je bekleding aan de binnenkant va je kofferdeksel er af is dan ka je met wat apentrukjes hem opentrekken. Heb het met ee bbq vork gedaan


    Het is een klusje maar het lukt wel.


  6. #6
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.390
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Kofferdeksel wil niet meer van het slot

    Als het niet mechanisch is (slot simpelweg gaar) maar electrisch dan: Zoeken op "kabelboom" in combinatie met Cabrio.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  7. #7
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    39
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Kofferdeksel wil niet meer van het slot

    Ik moet soms 5x CV drukken weet ook niet aan wat het ligt
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

  8. Ad
  9. #8
    Martijn-Audifan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    212
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Kofferdeksel wil niet meer van het slot

    Als ik de mijn wagen open doe met CV is hij wel los, echter las ik mijn dak open wil doen hoor je klink met dat je op het knopje in de deursponning druk en krijg je em ook niet meer open.
    Nou blijkt dat te horen als beveiliging, maar nadat het dak volledig open is blijft hij dicht zitten terwijl je zou verwachten dat ie dan weer open gaat omdat ie de afdek kap niet kan raken..
    Hij is dan wel te openen door de sleutel in het slot te doen, em op slot draaien wat ie dan al is en dan weer open te draaien en te drukken op het slot.

    Tadaaa open.

    En ik denk dat dit ook voor een aantal voor jullie geldt om ook eens te proberen.

    5x op je CV drukken, mischien moet je het pompje ergens smeren met WD40 ofzo
    20 jaar ervaring zegt niets,
    Men kan het ook 20 jaar verkeert gedaan hebben.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Posts
    201
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Koffer gaat niet op slot

    Hallo,

    ik heb sinds enkele dagen een Audi (80) Cabriolet uit '95. Toen ik bij de verkoper was ging de koffer nog mee op slot met de centrale deurvergrendeling.

    Nu merk ik op dat ik de koffer niet meer op slot gaat ook niet met de sleutel hij blijft dus steeds los. Weet iemand aan wat dit liggen kan ? Als ik hem met de sleutel op slot wil doen gaat het ook niet. Ik kan wel draaien maar hij blijft los.

    Hier is een foto want ik denk dat er iets los hangt aan het mechanisme maar ik ben niet zeker. Ik heb er een rode cirkel rond gedaan om wat het gaat :




    Dan had ik nog een vraag. ik vond deze kabel met zekeringhouder aan de accu. Maar er dit geen zekering in . Is dit een originele kabel of niet ? Er zit ook een alarm op maar dit zouden ze afgesloten hebben. Ik heb er trouwens ook geen afstandsbediening van.




    Bedankt alvast.

    Groetjes, Audiclassic

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Koffer gaat niet op slot

    Het stangetje op de voorgrond moet in het klemmetje op de achtergrond.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Posts
    201
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Koffer gaat niet op slot

    Ik krijg hem nu wel met de sleutel op slot. Elektrisch doet hij het niet of is dit misschien niet elektrisch ?

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Koffer gaat niet op slot

    Centrale vergrendeling van Audi werkt op vacuüm. Er zijn twee posities van het slot, eentje waarin de klep op slot gaat met de CV en eentje waarin je het zelf kunt regelen. Ik weet niet uit mijn hoofd welke het is, maar ik dacht dat horizontaal betekent dat-ie met de CV meegaat.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Posts
    201
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Koffer gaat niet op slot

    Nu zit ik met een probleem. Ik was bezig aan de elektriciteit achteraan in de koffer en dat stangetje van het slot was los gekomen van dat wit plastiek haakje. Niet meer aan gedacht en alles was klaar. Vervolgens de koffer dicht gedaan en nu krijg ik hem niet mee open! Hij blijft op slot wat ik ook doe met de sleutel. Langs binnen door de achterbank openmaken dan maar :-) ?

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Koffer gaat niet op slot

    Inderdaad, dat wordt hengelen! Ik hoop dat je geen subwoofer in je achterbank hebt.... Een andere manier is destructief: sla het rechter achterlicht (niet de middenplaat!!) kapot, dan kan je er ook bij (moet je wel een nieuw achterlicht kopen).

    Succes!

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Posts
    201
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Koffer gaat niet op slot

    Achterlicht kapot slagen ? Dat maar liever niet haha. Een woofer zit er gelukkig niet in maar je kunt er zo al niet bij ? ik heb de armsteun open gedaan en dan heb je z'n "gang" zeg maar en als je daar je arm al doorsteekt kom je maar net met je hand uit in de koffer en kun je er nog niet aan. En ik zie die stang eigenlijk niet zitten. Als ik hem vind moet ik daar dan aan trekken ?

    Wat een gedoe man man :-)

  17. #16
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Koffer gaat niet op slot

    Daar staat al een topic over op het forum, even zoeken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Posts
    201
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Koffer gaat niet op slot

    Gelukt! Hij is open door middel van een lange ratel sleutel heb ik het slot langs binnen eraf gedraaid :-)

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Kofferbak wil niet meer open

    Goedendag allemaal,

    Groeten vanuit een lekker warm Spanje. Sinds 1 week ben ik de trotse eigenaar van een mooie rode Audi Cabrio. Helaas 1 minpuntje: de kofferbak wil niet meer open. Je hoort wel het motortje van de CV maar waarschijnlijk is er iets afgebroken waardoor het slot niet meer werkt. Ik heb alle 3 de orginele sleutels geprobeert maar het lukt niet.

    Wie kan mij helpen ?

    Hoe krijg ik de kofferbak open zonder of met weinig schade. Jullie reacties zie ik graag tegemoet.

    P.S.: Wil graag CV op afstandbediening (heb inmiddels zo'n kit gekocht) maar volgens de garage zit de pomp oid in de kofferbak.


    Groeten Andre Hellinga

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    453
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard re: Kofferbak wil niet meer open

    heeft een cabrio een neerklapbare achterbank? zo ja dan kun je bij het pompje komen rechts achter in. slangetje los halen en op blazen dan gaan alle sloten in principe los.
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard re: Kofferbak wil niet meer open

    Bedankt voor je reactie maar heb helaas geen neerklapbare achterbank. Ik denk er over om de achterbank te verwijderen en dan een soort ski-luik in het schot te slijpen. Groeten.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •