Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 81

Onderwerp: Stuurwiel Cabrio, origineel en aftermarket

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    46
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Cabrio 1991.... Welk stuur?

    Frankcoupe95 past zo'n stuur zo in een Cabrio met airbagstuur of heb je er aanpassingen voor moeten doen? Heb er al een airbagstuur in maar het leer om het stuurwiel is beschadigd en wil ik gaan vervangen.

  2. #22
    Frankcoupe95's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: Cabrio 1991.... Welk stuur?

    Stuur kan zo verwisseld worden. Als je al een airbag stuur hebt hoeft er niets aangepast te worden.

  3. #23
    Rene500sec's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    50
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard A3 stuur 1996 in een Cabrio?

    Weet er iemand of een A3 stuur van 1996 op een cabrio past?

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    33
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: A3 stuur 1996 in een Cabrio?

    Ik heb dezelde vraag over een s3 stuur in een 94 er 80 cabrio je ziet ze heel vaak maar de stuurnaven zijn anders heb ik in etka gezien is hier een soort adapter voor te krijgen

  5. #25

    Standaard Re: A3 stuur 1996 in een Cabrio?

    Hangt van de naaf, sleepring en stekkerboel af. De Cabriolet heeft nog een dunne naaf, waarschijnlijk omdat de Cabriolet t/m 2000 geleverd is, is er een verloopnaaf van dun naar dik. Dik was toen al standaard. Als je die verloopnaaf nodig hebt dan krijg je het stuur dus wel passend, maar dan moet je zelf nog wel de sleepring en stekker(s) omzetten.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power


  6. #26
    Rene500sec's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    50
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 stuur 1996 in een Cabrio?

    Waar zou je zo n adapter kunnen halen?

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    33
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: A3 stuur 1996 in een Cabrio?

    Gewoon bij de dealer bestellen heb ik even navraag gedaan kosten 13 euro ex btw

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 stuur 1996 in een Cabrio?

    Krijg je dan ook de airbag werkend? Dat lijkt me nog het lastigst, of vergis ik me daarin?
    Groeten uit een immer zompig De Meern

  10. #29

    Standaard Re: A3 stuur 1996 in een Cabrio?

    waarschijnlijk een stekkertje omzetten, als je al een airbag hebt natuurlijk. Makkelijker is om een rs2 of cabrio stuur te zoeken. pnp!

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Welke sturen passen op een audi (cabriolet uit 09/1996)?

    Mijn stuur is volledig versleten. Ik wil deze vervangen door een leren (sport)stuur van een nieuwer type audi.
    Wat is plug & play en wat is passend te maken en wat heb je dan precies nodig?

    Ps: voordat dit topic (eventueel) wordt gesloten.. Ik heb de zoekfunctie uitvoerig gebruikt, maar nergens een antwoord gevonden. Vandaar is deze vraag gesteld.

    Tips zijn welkom.
    vriendelijke groet,
    Niels
    Laatst gewijzigd door nielsvhal; 05-08-13 om 23:12.

  12. #31

    Standaard Welke (sport)stuurwielen passen?

    Beste mede-audi rijders,

    Sinds dit weekend een Audi Cabriolet 2.3E uit 1991 op de kop getikt. Erg blij mee, heerlijke auto om in te rijden maar heeft nog wel wat zaken die ik aangepast wil hebben. O.a. het stuurwiel; er zit nu een groot, dun kunsttof stuurwiel in wat het rijplezier niet ten goede komt.

    Ik ben in mijn zoektocht niet veel originele Audi 80 sport stuurwielen tegen gekomen dus vraag me af welke modellen stuurwielen nog meer passen. Ik ben eens een Audi cabriolet tegen gekomen met een sportstuur uit een A3. Past dit allemaal zomaar of moet ik ergens rekening mee houden?

    Fotootjes doen het altijd goed, dus bij deze mijn nieuwe aanwinst;
    photo.jpgphoto2.jpg

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Welke (sport)stuurwielen passen?

    Gefeliciteerd r2d Geert!

    Jouw auto is van 1991, dus nog voorzien van het Procon Ten veiligheid systeem:

    Procon-ten, een beschermingssysteem tegen ongevallen, is een puur mechanisch werkend systeem, dat de nadelige gevolgen van een frontale botsing duidelijk vermindert en is in feite een voorloper van de airbag. Het is ontwikkeld in de tijd dat de airbag nog niet veel werd toegepast.

    Het principe berust op het feit, dat bij een zware frontale botsing na de vervorming van de carrosserie ook de motor in de richting van de passagiersruimte wordt geduwd. Aan de motor en aan de stuurkolom is nu een kabel zo bevestigd, dat door het verschuiven van de motor tegelijkertijd het stuurwiel van de bestuurder wordt weggetrokken. Dit is mogelijk door een geribbelde buis aan de stuurkolom (veiligheidsstuurkolom).

    Een tweede kabel is vanaf de motor met de beide voorste veiligheidsgordels verbonden, zodat deze net als bij een traditionele gordelspanner worden aangespannen. Door deze beide systemen is het bijna onmogelijk dat de bestuurder of de bijrijder met het hoofd op het stuurwiel resp. het dashboard botsen. Het gevaar van hoofdletsel wordt zo drastisch verminderd.

    Ergo: Je hebt geen airbag, dus geen airbagstuur en geen 'nieuwe' dikke naaf. Dit is op zich niet zo erg, als je van mooie klassieke sportsturen houdt. Je kunt zoeken naar een origineel lederen 3 spaaks 'S2' stuurwiel of op zoek naar de originele 'Nardi' set (incl. hout inleg in het interieur). Ik denk dat de eerste optie eenvoudiger te verkrijgen is (ik denk dat Coen Donkers in Veghel ze zo heeft liggen, even vragen naar Willem).

    Succes!
    Laatst gewijzigd door Superunknown; 22-04-14 om 12:12.

  14. #33
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke (sport)stuurwielen passen?

    Het originele driespaaks stuurwiel is perfect, zit niet voor de tellers en houdt prettig vast.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #34
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke (sport)stuurwielen passen?

    Volgens mij had je vanaf fabriek de volgende stuurwielen in de 2.3. 4 spaaks met rechthoekig middendeel (al dan niet met airbag), een vierspakig stuurwiel met een rond midden stuk, een driespaaks stuurwiel en ook een houten Nardi stuurwiel werd optioneel geleverd (als de auto houten inleg had). In latere bouwjaren had je ook nog een driespakig stuurwiel met airbag, dacht ik. Maar toen zat de 2.3 al niet meer in het leveringsprogramma.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  16. #35

    Standaard Re: Welke (sport)stuurwielen passen?

    @tom: misschien weet jij dat wel, maar, zouden de 100/A6 C4 stuurwielen en de stuurtjes van de A4 B5 van voor 1997 (MY95/96/97) niet passen? Smalle naaf, klassieke schakelaars, volgens mij eender met de 80 uit die tijden en daarvoor.

    Dan zou je namelijk ook een mooi 3-spaaks sportstuurtje uit een S4 uit 1994 kunnen trekken.

  17. #36
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke (sport)stuurwielen passen?

    Dan kijk je tegen een -niet werkende- airbag aan, als je het al passend zou kunnen maken. Waarom kiezen voor een ontsierend stuurwiel als het niet nodig is? Het originele stuurwiel is een toonbeeld van strak design en de laatste met een fraaie dunne naaf.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  18. #37

    Standaard Re: Welke (sport)stuurwielen passen?

    Top, bedankt voor de reacties! Het S2 stuurwiel is waar ik voor wil gaan, de Nardi vind ik iets te veel van het goede

    @Superunknown: Bedoel je Autoparts Verghel met 'Coen Donkers'?

    Heeft iemand een idee van een richtprijs? Ik heb er 1 gevonden op marktplaats maar die vraag 150,-, dat vind ik eigenlijk een beetje overdreven..

  19. #38

    Standaard Re: Welke (sport)stuurwielen passen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Dan kijk je tegen een -niet werkende- airbag aan, als je het al passend zou kunnen maken. Waarom kiezen voor een ontsierend stuurwiel als het niet nodig is? Het originele stuurwiel is een toonbeeld van strak design en de laatste met een fraaie dunne naaf.
    Ben ik het niet mee eens Tom, airbagstuurtjes zijn niet per definitie lelijker. Juist die platte holle spaajes (lees: Momo, race-stijl) vind ik zo oubollig... dan liever een mooi vet S4 C4 stuur erin, en jammer dan dat de airbag niet werkt. Voor de looks hoef je 't imo niet te laten!

    Een cabbie met een modern stuur kan best:


    Nu is dat sowieso een lelijk stuur, maar het 3-spaaks model daarvan is best te pruimen!

  20. #39
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke (sport)stuurwielen passen?

    Ik kan met deze tablet geen plaatjes posten, maar google maar eens op 's2 lenkrad' en durf dan nog maar eens te beweren dat een stuur met -overbodige- windbuil mooier is... nog even los van het feit dat ik uit principe niks monteer wat niet werkt. Ik ken die driespakers en ze zien er keurig uit, maar esthetisch is de airbag een minder geslaagde toevoeging in het interieur. Als het niet hoeft, dan liever niet. Het S2-stuur pakt lekker vast, is niet te klein of te groot en mooi met leer bekleed. Het ziet er ook akelig strak en zeker niet oubollig uit, misschien wel het mooiste airbagloze stuurwiel wat Audi ooit heeft gemaakt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  21. #40

    Standaard Re: Welke (sport)stuurwielen passen?

    Ik vind dit echt een butt-lelijk stuur hoor Tom, sorry


    Zie liever zoiets:

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •