Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 81

Onderwerp: Stuurwiel Cabrio, origineel en aftermarket

  1. #41
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke (sport)stuurwielen passen?

    Let's agree to disagree, dat tweede stuur is echt vijf keer zo dik, daar zie ik niets elegants aan. Maar goed, dat is een van de redenen dat ik niet kan wennen aan de A-modellen en liever in de ouwe meuk rijd. En nogmaals, een stuur met airbag monteren terwijl je die niet aan de praat krijgt vind ik niet zinvol.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  2. #42

    Standaard Re: Welke (sport)stuurwielen passen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Let's agree to disagree
    Inderdaad, niks mis mee

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    dat tweede stuur is echt vijf keer zo dik, daar zie ik niets elegants aan. Maar goed, dat is een van de redenen dat ik niet kan wennen aan de A-modellen en liever in de ouwe meuk rijd. En nogmaals, een stuur met airbag monteren terwijl je die niet aan de praat krijgt vind ik niet zinvol.
    Ik hou inderdaad wel van een wat steviger stuurtje. Die airbag... andersom ben ik het met je eens: waar er een hoort, moet-ie terug. In dit geval kan het ook geen kwaad, en mocht TS het mooier vinden, dan heeft-ie nu wel een ideetje er bij . Dus, zou het fysiek passen qua naaf en bevestiging denk je?

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Welke (sport)stuurwielen passen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door r2dGeert Bekijk Berichten
    Top, bedankt voor de reacties! Het S2 stuurwiel is waar ik voor wil gaan, de Nardi vind ik iets te veel van het goede

    @Superunknown: Bedoel je Autoparts Verghel met 'Coen Donkers'?

    Heeft iemand een idee van een richtprijs? Ik heb er 1 gevonden op marktplaats maar die vraag 150,-, dat vind ik eigenlijk een beetje overdreven..
    Die bedoel ik!

  4. #44
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke (sport)stuurwielen passen?

    Het bovenste S2 drie spaaks stuur vind ik ook het mooiste stuur, dat je in je cabrio kunt hebben. Zoek er ook nog eentje. Ik zie prijzen van 100 tot 150 euro. Zijn dat inderdaad een beetje de richtprijzen? Is het stuur plug and play over te zetten? Ik bedoel, is er verder niets bij nodig?
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  5. #45

    Standaard Re: Welke (sport)stuurwielen passen?

    Van wat ik van het verhaal begrijp hoef je inderdaad niks aan te passen. Althans, voor mijn 1991 2.3E versie schijnt dat te gelden als ik bovenstaande berichten lees. Dus kwestie van je claxon loshalen, oude stuur losschroeven en nieuwe erop?


  6. #46
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke (sport)stuurwielen passen?

    Klopt, zo simpel als het maar kan bij auto's zonder airbag.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #47

    Standaard Re: Welke (sport)stuurwielen passen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Klopt, zo simpel als het maar kan bij auto's zonder airbag.
    Werkt de claxon eigelijk nog met zo'n S2 stuurwiel?

  8. Ad
  9. #48
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke (sport)stuurwielen passen?

    Natuurlijk, anders was het toch geen simpele inbouwklus? De deksel met het Audi-logo is de claxonknop.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #49

    Standaard Re: Welke (sport)stuurwielen passen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Natuurlijk, anders was het toch geen simpele inbouwklus? De deksel met het Audi-logo is de claxonknop.
    Eens; maar 't ding zag eruit alsof er geen claxon 'knop' op zat Thnx!

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    27
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke (sport)stuurwielen passen?

    Ik vind persoonlijk het stuur van Tom ook beter passen in het totaalplaatje. Het stuur dat Bastet aanraden is ook niet verkeerd maar is iets te dik voor dit interieur. Maar laat je vooral niet beïnvloeden door mijn mening, kies wat je zelf wil.

  12. #51

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Welke (sport)stuurwielen passen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door r2dGeert Bekijk Berichten
    Werkt de claxon eigelijk nog met zo'n S2 stuurwiel?
    Maak wel even de sleepring en het contact van de claxon aan de achterzijde van het stuur goed schoon. Controleer even of het contact geen slijtage rand vertoont. Is dit wel het geval, dan kun je deze rand eenvoudig weg vijlen.

  13. #52

    Standaard Re: Welke (sport)stuurwielen passen?

    Heb inmiddels nog geen (betaalbaar) s2 lenkrad stuur gevonden. Voor diegene die dit topic lezen; hebben jullie tips voor verkoopadresjes of nog andere sturen die passen? Ebay en marktplaats houd ik al in de gaten..

  14. #53

    Standaard Re: Welke (sport)stuurwielen passen?

    Weet iemand of een stuur uit een A3 turbo uit 1999 toevallig past in mijn auto of wat er voor nodig is om dit passend te maken?

  15. #54
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke (sport)stuurwielen passen?

    Niet zomaar, en dan zit je met een airbag die niks doet.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #55

    Standaard Re: Welke (sport)stuurwielen passen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Niet zomaar, en dan zit je met een airbag die niks doet.
    Het is niet de mooiste oplossing maar wel de goedkoopste en meest bereikbare op dit moment, dus met een disfunctionele airbag heb ik dan vrede

    Enig idee wat er voor nodig is om het passend te maken? Ik heb hier en daar wat opgepikt over een eenvoudig adapterplaatje van 12,- die je bij elke audi dealer kan kopen, maar durf er nog niet op te vertrouwen dat het inderdaad zo eenvoudig is..

  17. #56
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke (sport)stuurwielen passen?

    Ik heb volgens mij nog een stuurwiel van een 100 S4, dat is identiek aan het Cabrio/S2-stuurwiel op het logootje na. Ik ga voor je zoeken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  18. #57

    Standaard Re: Welke (sport)stuurwielen passen?

    Dat zou super zijn, bedankt! Kijk uit naar je bericht

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Welke (sport)stuurwielen passen?

    Ik heb zo'n Nardi als deze op ebay en vind 'm zeker niet te. Sterker nog, vind het heel goed passen bij het onderkoelde ontwerp van de cabrio en krijg er vaak positieve opmerkingen over.

  20. #59

    Standaard Re: Welke (sport)stuurwielen passen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mol75 Bekijk Berichten
    Ik heb zo'n Nardi als deze op ebay en vind 'm zeker niet te. Sterker nog, vind het heel goed passen bij het onderkoelde ontwerp van de cabrio en krijg er vaak positieve opmerkingen over.
    Zou m zeker overwegen als de prijs vriendelijker was. 250,- uitgeven aan een stuur voor een auto uit 1991 gaat me wat te ver..

  21. #60
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke (sport)stuurwielen passen?

    Zo'n Nardi vind ik alleen maar mooi, als je auto houtinleg heeft. Anders past het niet echt zo naar mijn mening. Ik heb ze wel voor minder gezien dan 2 en een halve meier.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •