Pagina 2 van 12 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 223

Onderwerp: Cabriodak werkt niet meer (zowel elektrisch als handmatig)

  1. #21
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.389
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Nou, dan heb ik wat te doen zaterdag. Mesje, aansteker en krimpkous mee en klussen maar 8)

    Tenk joe very muts !
    Als we dit forum toch ook niet hadden. Was ik me toch bijna naar de dealer gereden...
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Dat verhaal van die kabelboom in de klep lijkt me heel aannemelijk. Vraag maar eens aan een aantal B4-rijdende forummers hoe breukgevoelig die dingen zijn.

    Tom
    Hehehe, bij mijn B3 is die ook al een jaar of 5 geleden vervangen! :scatter:
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  3. #23
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.389
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Update

    Probleem opgelost. Maar niet door een nieuwe kabel in te bouwen. De kabelboom vervangen zou een duur grapje worden. De dealer vraagt er 157 euro voor :shock: :shock:

    Het af en toe wel en niet doen heeft te maken met het feit dat de draad ik kwestie kennelijk niet helemaal "door" is.
    Als ik de draad recht hou komt er wel stroom door. Als de kabel gevouwen zit (dus als het kofferdeksel dicht zit) wordt de stroom vaak onderbroken.

    Ik heb het als volgt opgelost: Ik heb de hele kabel een centimeter of 10 het kofferdeksel ingewurmd.
    Hierdoor komt het versleten/vaak gebogen gedeelte niet langer meer op het scharnierpunt te zitten maar zit het strak vastgeklemd langs een metalen stang van het scharnierwerk van de gasdemper.
    Op het scharnierpunt zit nu een "vers" stuk kabel dat altijd strak vast en recht heeft gezeten aan het onderste stuk van de gasdemper assembly.

    Uiteraard heb ik geluk dat de kabel niet helemaal door is en alleen contact verliest bij buigen. Dat buigen van het versleten deel van de kabel komt nu niet meer voor en ik heb al een week geen trubbels meer gehad


  4. #24

    Standaard

    Ik dacht toch ergens gezien/gelezen te hebben dat een reparatie-kabelboom maar €15,- kost?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  5. #25
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Geen idee waar dit vandaan komt, volgens mij is het een idioot duur ding... dat is me tenminste altijd verteld. Audi kennende lijkt me dit geen broodje aap.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #26
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.389
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Volgens ETKA kost een "kabelset voor achterklep rechts, art.nr. 8G0 971 726 G" maar liefst EUR 157,04
    Je krijgt dan wel de kabelboom met alle afdichtrubbers en stekkers enzo maar toch...

    De magazijnmedewerker van de dealer heeft me moeten reanimeren toen ie de prijs noemde... :shock: :shock:

    (Ik weet niet waar jij dan een kabelboom vandaan zou halen TenS3 ?)
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  7. #27

    Standaard

    Volens mij was dat op auto-onderdelen.com maar ik kan `m zo 123 niet meer vinden. Misschien schiet het me nog wel te binnen.

    Is het een speciale kabelboom voor de cabrio of issie hetzelfde als van een 80(want die was volgens mij €15,-)
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  8. Ad
  9. #28
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.389
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Voor een Audi 80 Sedan uit 1992 (ik heb er maar eentje gekozen uit hetzelfde bouwjaar als m'n Cabrio) kost een "kabelset voor achterklep" een lieve EUR 134,43 incl. BTW.

    De Cabrio heeft inderdaad andere kabelsets. De 80 sedan heeft er maar eentje (alleen aan de linkerkant). Die gaat oa. naar de kentekenplaatverlichting en het slot enzo.
    Die zal bij de Cabrio nauwelijks afwijken denk ik (het slot wordt echter afgehandeld in de rechter kabelboom).
    De Cabrio heeft echter ook nog een kabelboom aan de rechterkant. Daar zitten de draden in voor het hele slot mechanisme en het "softtop-cover open -> kofferbak op slot ->
    softtop-cover microswitch detecteerd cover weer dicht -> kofferbak weer van het slot af" verhaal (wat bij mij dus niet meer werkte) enz.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  10. #29
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Mischien dat op deze site een kabeltje wordt genoemd voor jouw cabrio http://web409.p15147527.pureserver.i...4218d9ea847c14
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  11. #30
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.389
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Nope. Ze hebben uberhaupt maar 9 kabels voor audi. En typisch kabels voor de klima-regeling of de stoelverwarming.
    Zaken als kabelbomen voor achterkleppen etc. hebben ze helemaal niet voor Audi (niet dat ik kan vinden tenminste).
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  12. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door steef
    kabelboom verhaal is heel erg waarschijnlijk maar je kunt controleren of je achterklep wel op slot gaat als de kap probeert te openen moet namelijk werkt cpv wel goed?
    HELD!


    zo zeg... even een probleempje tackelen dat ik al sinds de aanschaf heb... kap moet open door handmatig de 'klinkjes' omhoog te trekken (@Steven: je kan de kap best openen/sluiten zonder die knop hoor, ik doe het al sinds de aanschaf, incidenteel werkt het knopje ineens wel maar meestal niet)
    S4 B8 - couple of NSX'es :)

  13. #32
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.389
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arne
    @Steven: je kan de kap best openen/sluiten zonder die knop hoor, ik doe het al sinds de aanschaf, incidenteel werkt het knopje ineens wel maar meestal niet
    Ik volg je even niet ?
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  14. #33

    Standaard

    knopje in deurlijst doet het soms bij mij niet - blijkt dus waarsch aan de combinatie met het slot dat soms niet dichtgaat te liggen.

    En dan gebruik ik de good old fashioned handmatige methode. Zo doe ik het eigenlijk als sinds ik de auto heb: kleine klepjes omhoog (zitten tegen grote dakklep aan), daaronder zit aan beide kanten van de auto een hendeltje wat je omhoog kan halen om de klep manueel te ontgrendelen. Als je het voorzichtig doet kan je er met een vinger net bij zonder dat die vinger beschadigd raakt.

    Zo, om maar ff een topic uit 2004 op te halen
    S4 B8 - couple of NSX'es :)

  15. #34

    Standaard

    Arne, je moet eens de kabelboom van de achterklep controleren.
    Meestal is die stuk. En ik had gehoord dat de handrem ook moet opstaan.
    Is de kortsluiting al gevonden?

    Gegroet Jan
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  16. #35

    Standaard

    ja, daarom ook: held - hij gaf me het spoor: sluit de achterklep als je wilt openen? Ik ga dat binnenkort maar eens oplossen.

    Kortsluiting was te wijten aan paar loshangende draadjes waarschijnlijk. Of het lag aan wat gammele bedrading van de draai-unit van de blower - de linker knop waarmee je de sterkte regelt. Ding doet beetje raar als je eraan zit.

    Dus ik kom er maar niet aan en kijk het even een paar weekjes aan, voordat ik de boel definitief dichtbouw.... mijn Nak is bijna gerepareerd

    Nu alleen nog de snelheidsmeter vervangen... wordt ook nog ff een zoektocht.
    S4 B8 - couple of NSX'es :)

  17. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arne
    Ding doet beetje raar als je eraan zit.
    aan de bedraging aan de achterkant, niet aan de knop zelf uiteraard
    S4 B8 - couple of NSX'es :)

  18. #37
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Elektrische Cabrio kap met weiger-neigingen

    De elektrische kap van onze Cabriolet uit '97 heeft 'weiger-neigingen', voorral bij openen. Héél soms doet 'ie het goed, meestal stopt 'ie een paar keer, en soms doet 'ie gewoon helemaal niks. Mijn garagist heeft weinig ervaring hiermee en bij de lokale Audi-dealer staan ze helemaal glazig te kijken, dus maar weer eens dit forum geraadpleegd.

    Wanneer hij halverwege weigert laat ik even de knop (op middenconsole) los, daarna weer omhoog en soms gaat 'ie dan. Zo niet herhaal ik deze handeling. Doet 'ie dan nog steeds niks, duw ik zelfs de knop even naar beneden, en laat 'm een stukje sluiten. Knop weer los, omhoog, een klein duwtje mee en warempel daar gaat ie dan weer, zij het niet van harte. Het kan gebeuren dat ik dit een keer of drie moet herhalen voordat ik 'm helemaal dichtheb

    Iemand die op basis van bovenstaande een nuttige tip kan geven?

  19. #38
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    hmmm, probleem nog altijd niet opgelost... Monteur denkt dat het te maken kan hebben met (een tekort aan) de olie in de pomp die rechts achter in de kofferbak zit. Helaas weet hij nog niet hoe dit te checken, laat staan hoe bij te vullen.
    Vandaag wilde hij helemaal niet open (en later helemaal niet dicht...) en in beide gevallen ging het 'cabrio-waarschuwings-lampje' op het dashboard tussen de klokken niet alleen branden maar daarna knipperen. Na verscheidene malen contact uit en aan stopte het knipperen en jawel hoor, daar ging de kap, zij het niet van harte maar met horten en stoten.

    :-? iemand die hier iets mee kan...? Bij voorbaat dank!
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  20. #39

    Standaard

    olie?

    bekende oorzaken zijn (dacht ik) een of ander microswitch en kabelbreuk

    stuur anders even een berichtje naar steven, dat is hier de cabriogoeroe

  21. #40
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.389
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    ik heb alleen ervaring met de handmatige kappen.
    Ik heb geen idee hoe de electrieken van de electrische kap werken anders dan dat als er problemen zijn met de beruchte kabelboom in de kofferklep (zie search) de kap niet zal willen bewegen omdat het signaal om het slot van de kofferbak op slot te doen, óf de feedback daarvan (zit op slot dus ga verder met de volgende stap) niet werkt, of soms niet werkt.

    Als een kap halverwege blijft steken is dat hele process met dat slot al lang achter de rug. Het regelapparaat heeft dan allang besloten dat het slot goed dicht zit waarna de rest van de procedure in gang werd gezet.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

Pagina 2 van 12 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •