Pagina 4 van 12 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 223

Onderwerp: Cabriodak werkt niet meer (zowel elektrisch als handmatig)

  1. #61
    peterkr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    403
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard

    Je hebt in principe wel gelijk wat betreft een kabel uit een sloper maar als het weinig kost kun je van 2 altijd een goede maken met de stukken wat bijna niet is gebogen.
    En wat een nieuwe betreft we hebben allemaal een hekel aan veel betalen voor iets waar van je denkt waarom is dat zo duur! nieuw kopen kan altijd nog. En ik denk dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
    VW golf 7 GTD tornado rood met Oettinger velgen.
    Audi Cabriolet 2.6 V6 met hardtop.

  2. #62

    Standaard [Audi B4 Cabriolet] Probleem met openen handmatige kap

    Hallo allemaal,

    Zal me even kort voorstellen. Ik ben Michel en heb al veel cabrio's (VW's)gehad. Nu heb ik m'n broertje zo gek (of zo slim) gekregen dat ie een Audi Cabriolet heeft gekocht.. stiekem ben ik wel jaloers...

    Nou... met de Audi hebben we dus een probleem waar we niet uitkomen.
    Wanneer we het dak willen openen ontgrendelt de klep niet waaronder de kap wordt opgevouwen. Ik heb al gezocht en hoor dingen als kofferbakslot e.d. Echter bij die personen brandde of knipperde het (dak)lampje in het instrumentenpaneel. Bij dit geval brandt er dus helemaal niks...

    Wat heb ik al gecontrolleerd:
    microswitch in A-stijl
    handrem werkt ook
    er staat stroom op de knop in de deurstijl
    bekabeling in kofferbak ziet er goed uit, niet mee gerommeld
    zekeringen zijn heel (12 en 24)

    kofferbakslot moet ik dus nog even testen.

    Heeft iemand verder nog ideeen waar het aan kan liggen?

    Alvast bedankt voor het meedenken!

    Groeten,
    Michèl

  3. #63
    peterkr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    403
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard

    Welkom hier.
    gebruik even de zoek functie in de blaauwe balk boven ,er is al veel over gesproken, over het dak van een cabriolet met storing.
    En veel succes ermee.
    VW golf 7 GTD tornado rood met Oettinger velgen.
    Audi Cabriolet 2.6 V6 met hardtop.

  4. #64

    Standaard

    Ja klopt.. heb er al het e.e.a. over gevonden, maar daar werd wel steeds gesproken over dat het lampje WEL brandde, bij ons doet dat lampje het zelfs niet... dus vandaar dat ik toch de vraag even stel.

    we moeten het i.i.g. weer werkend krijgen!

  5. #65
    eraser's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    47
    Posts
    800
    Kudos
    0

    Standaard

    kijk eens of het lampje niet defect is .

    anders denk je het moet branden maar helaas.
    du pain , du vin , du audi


  6. #66

    Standaard

    Het lampje gaat wel even branden net nadat de motor gestart is.. dus dat is het ook niet.. dat lampje zou nog niet zo erg zijn.. als die klep maar op een normale manier open kan.......

    alvast bedankt weer voor het meedenken..

    Is hier iemand of kennen jullie iemand die dit soort problemen voor normale (geen dealer)prijzen kan oplossen?

  7. #67
    ToeToeT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard

    Tjah...

    Als je veel gelezen hebt inmiddels zal er wel ene Coen Donkers naar voren zijn gekomen (google is your friend, ik geloof dat het iets van autoparts was, de website).

    Het helpt overigens heel erg om je even in de materie te storten, alles te lezen/checken en zoveel mogelijk info hier te spuien.

    Houdt de uitdaging hier ook levend ;-)

    Veel succes we moeten de daklozen hier wel levend houden natuurlijk
    IXLR8 !

    (p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)

  8. Ad
  9. #68

    Standaard

    Hoi,

    Zou het ook graag zelf oplossen.. is het leukste natuurlijk en het liefst dat alles weer origineel werkt. Om nu maar meteen die ontgrendeling direct aan te sturen met een bypass.. dat is me wat te makkelijk.. ach als het echt niet anders kan. Maar Coen Donkers heb ik idd wel eens van gehoord.. komt uit Brabant meen ik?

  10. #69
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    tip: Steven (forumlid) weet heel veel van deze materie...
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  11. #70

    Standaard cabriokap problemen

    Hallo,

    Ik heb momenteel een soorgelijk probleem met mijn audi , ook hier wil de klep van de ruimte waar de kap in moet niet meer open.
    Volgens mij ( onder voorbehoud) is de regelunit die aan de zijkant rechtsachter de bekleding zit en ook de opening van de deuren regelt hier de oorzaak van. ( achter de bijrijderstoel onder de luidspreker)
    Dit kastje bevat een compressortje om met luchtdruk de deuren te openen,
    voor het koffer deksel en de klep voor het cabriodak zijn denk ik elektrische openers gebruikt.
    Mijn auto is van 1991 , de achterbank e.d moet eruit om bij dat kastje te komen.
    Het kastje is erg duur heb ik inmddels vernomen , werd aangeboden via internet bij de onderdelen zoeker voor € 450 incl.

  12. #71

    Standaard Elektrisch dak audi 80 cabrio gaat niet open

    Hallo, ik heb dus een audi 80 cabrio waarvan het dak niet open wil :-? . Het begon vorig jaar, toen plooide het dak nog op maar de klep waarin het dak valt wil niet open. Ze springt uit het slot en bleef daar staan. Nu gaat hij daarvoor binnen om te maken. Olie verversen enzo.. Het werkt, ik rij nr huis probeer het nog een keer en het probleem is er terug.
    Nu kon de garagist niet direct dus vorige maand kon ik hem weer binnen steken. Kortsluiting wordt gevonden van twee draadjes die bloot tegen elkaar lagen. Daarvan was de zekering van het dak gesprongen ( was een nieuw probleem want nu plooit het dak zelfs niet meer op nie maak ik het los, de ruiten zakken en daar blijft het bij). Nu de garagist zegt we hebben hem uitgelezen, de sensoren zijn niet kapot, het dak weet niet waar het staat dus vervangen ze de stuurdoos en worden die kabels die kapot zijn vervangen. Het dak werkt! Hij belt mij ik ga erom donderdag om precies te zijn. Nu zaterdag wil ik het dak voor de eerste keer proberen en het werkt weer niet! Dus ik maak het los met die hendel, de ruiten zakken en daar blijft het bij. Zekering ziet er goed uit. Ik hoor een relais aan de hydrolische pomp.

    Kan iemand mij helpen of heeft hetzelfde probleem gehad want als het zo blijft duren doe ik hem weg.

    mvg

  13. #72

    Standaard

    hmm erg vervelend mijn cabriodak heeft ook al eens geweigerd, hopelijk weet iemand wat er nog aan de hand kan zijn
    my first quattro was a wilkinson

  14. #73

    Standaard

    Ja en zeker omdat het bij de garagist werkt en bij mij niet. En zeker omdat het nu dan de derde keer is dat hij ervoor binnen gaat! En ik moet telkens betalen.. Vanaved gaat hij terug binnen, hopelijk met meer resultaat nu. Klaat wel weten wat eraan mis was.

    mvg

  15. #74
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    Bij onze Cabriolet bleek het te maken te hebben met de olie in de hydr. pomp. Heb hierover een 'how to' geschreven in 'garagescene'.

    zie hier
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  16. #75

    Standaard

    Olie enzo was de eerste keer vervangen, natuurlijk heeft hij de olie er wel niet kunnen opgieten als het dak open is.. Nu hoor ik mijn motor ook niet meer zakken in toeren. ( van de stroom afname) . Hij is binnen in de garage dus ik hou jullie op de hoogte.

  17. #76

    Standaard

    Goeie middag! Garagist heeft juist gebeld kmag hem gaan halen. Der zat e kabeltje af. Vanaved eens vragen waar juist.

    grtzz

  18. #77

    Standaard

    Twas dus met mijne muziek derin te steken dat ik een fich aan de hydrolische pomp uitgetrokken heb grrr .. Mja ben al blij dat zoiets maar is.

    Grtzz

  19. #78
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    Meevaller! Nou ja, opgelost dus.
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  20. #79

    Standaard

    mooi dat het opgelost is, het is bij mij ook gekomen nadat ik met de antenne bezig geweest ben, maar een paar dagen later deed de mijn het wel weer :-?
    my first quattro was a wilkinson

  21. #80

    Standaard

    Die antenne is ook zoiets, ik ga mij zo 1 kopen die ik tegen de vooruit kan hangen. De originele schuift niet uit :s. Maar daar lig ik niet van wakker..

    grtzz!

Pagina 4 van 12 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •